oude NAS schijf uitlezen na uitbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 15:59
ik ben iets te voorbarig geweest met het vervangen van mijn NAS schijven Synology DS214.
Ik dacht die oude schijf bouw ik zo in in mn windows pc maar dat blijkt bij nader inzien niet te werken, logisch ook wel eigenlijk. Ik heb al een beetje zitten zoeken en ik hoop dat het volgende werkt: oude schijf inbouwen in een externe USB behuizing en dan via de USB poort van de NAS hem aansluiten en dan uitlezen. Kan iemand zeggen of dit klopt?
Of misschien dat er inmiddels andere oplossingen zijn, ik heb net de nieuwe schijven geïnstalleerd en hoopte dat het niet niet nodig is om alles weer om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06

M2M

medicijnman

wellicht is het een idee om uit te zoeken met welk bestandssysteem de schijven in een synology geformateerd worden? Eventuele encryptie zou ook handig zijn. En dan een linux USB live stick pakken denk ik?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Had je meerdere schijven in je NAS zitten en zaten ze in een RAID configuratie?
Zo ja, wat voor RAID configuratie?

If not, dan zou je moeten kijken wat het partitiesoort is. Met een beetje geluk is het EXT2/3/4 en die kan je wel uitlezen in WIndows, met een appart tooltje.
Zie: https://www.howtoforge.co...x-partitions-from-windows

Is het wat anders, dan is het waarschijnlijk het snelste om een Linux Live-CD te downloaden en daar mee je PC te starten. Onder Linux kan je namelijk wel de Linuxgebaseerde (eventueel RAID) partities mounten en uitlezen.
Denk aan Ubuntu Live, Mint, PuppyLinux, Knoppix, etc etc. Die kunnen direct vanaf CD draaien zonder geinstalleerd te moeten worden.

Trouwens. de settings van je NAS staan opgeslagen op de disk. Dus als je de nieuwe disks er uit pakt en de oude er terug in zet op de plek waar ze zaten, dan gaat de NAS gewoon met zijn oude configuratie verder.
Wel tussentijds de NAS uit zetten bij het ombouwen natuurlijk.

Ben je klaar, zet je de nieuwe config er weer in, en je bent klaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52
https://www.synology.com/...my_DiskStation_using_a_PC

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 07-09-2016 23:24 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Opslagtechnologie :)

PNS is voor de geavanceerdere problemen in een professionele omgeving.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• HendrikT
Bedankt allemaal, ik ga hier dit weekend mee aan de slag

Anoniem: 111246

Ufs explorer, zeer handige tool!
Kun je vaak dat soort file systems mee uitlezen onder Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
Ik wist niet dat de settings opgeslagen werden op de disk, ik heb dus toch maar even de oude disk terug gezet en de bestanden naar een schijf in de pc gekopieerd, al was het wel moeilijk om zoveel ruimte te vinden. Maar ik ben ook blij met de overige suggesties.
Pagina: 1