Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716993

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Al langere tijd ben ik opzoek naar een mooie audio installatie en dan nu ook echt de knoop doorgehakt.

Ik heb lang gekeken naar de Bowers & Wilkins 685 S2, maar na een luistersessie in een audiozaak is mijn mening toch veranderd en moet het een vloerstaande speaker worden. Ik twijfelde tussen de 683 S2 en de CM8 S2 van Bowers & Wilkins, waarbij het toch de 683 S2 moet worden. Ik kan erg weinig reviews vinden (oa WhatHifi) over de CM8 S2. En vond deze voor de 400 euro meer die ze kosten niet zo heel veel beter.

Nu moet ik er dus nog een goede versterker bij hebben, ik heb in de winkel deze speakers beluisterd met een Rotel RA-12, deze vind ik zeer intressant.

Maar wellicht zijn er nog andere / betere opties ?

Ik luister eigenlijk alle soorten muziek, maar voornamelijk rock muziek.

Daarnaast moet ik er wel mijn TV op kunnen aansluiten en een platenspeler. Ook wil ik via een Sonos Connect of Apple TV muziek naar toe kunnen streamen.

Alvast Bedankt.

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Mooi apparaat die Rotel, waarom twijfel je nog?

Je zou natuurlijk kunnen kijken naar een alles in 1 apparaat en misschien een surround receiver voor de toekomst.
Verder is budget ook wel belangrijk.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 18:47

Bestla

M/M -> V/F

Het beste zou natuurlijk zijn dat je speakers mee naar huis mag nemen en ze daar in JOUW huis te beluisteren.

Over de platenspeler het volgende. Een nieuwe versterker heeft geen phono ingang meer. Daarom moet je of een usb draaitafel hebben met phonopre installed, of een oldschool phonovoorversterker hebben.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

kraats

Ik rol

Bestla schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:25:
Over de platenspeler het volgende. Een nieuwe versterker heeft geen phono ingang meer. Daarom moet je of een usb draaitafel hebben met phonopre installed, of een oldschool phonovoorversterker hebben.
Dat is niet waar, natuurlijk. Die Rotel heeft ook gewoon een Phono-ingang. Het is alleen wel even opletten bij andere versterkers of ze wel of geen phono-ingang hebben en dan overwegen of een losse phono-voorversterker een goede optie voor je is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.