Toon posts:

Zonder ervaring een WP website bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet amateuristisch overkomen maar gezien het feit dat ik onvoldoende budget heb om een developer in te huren ben ik zelf genoodzaakt om een website d.m.v. een site builder inelkaar te zetten. Nu heb ik een sterk vermoeden dat de prestaties en mogelijkheden van deze site builders voor WP nogal beperkt zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dergelijke tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:33:
Ik wil niet amateuristisch overkomen maar gezien het feit dat ik onvoldoende budget heb om een developer in te huren ben ik zelf genoodzaakt om een website d.m.v. een site builder inelkaar te zetten. Nu heb ik een sterk vermoeden dat de prestaties en mogelijkheden van deze site builders voor WP nogal beperkt zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dergelijke tools?
Tools als? Wat heb je zelf al gevonden en wat voor website wordt het? Welke prestatie problemen ga je verwachten of welke mogelijkheden vind je te beperkt?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ventieldopje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:39:
[...]

Tools als? Wat heb je zelf al gevonden en wat voor website wordt het? Welke prestatie problemen ga je verwachten of welke mogelijkheden vind je te beperkt?
Het probleem met WP is dat het out of the box een blog is. Ik zal dus het e.a.a. moeten aanpassen waarop ik mijn informatie kwijt kan en dat het er meer uitziet als een CMS.

Moet je denken aan: Visual composer, beaver builder, page builder etc.

Liefst huur ik een developer in maar ik weet niet waar ik een deskundige developer kan vinden aangezien iedereen wel kan beweren een webdeveloper te zijn. Daarom ben ik erg sceptisch over het inhuren van mensen. Veel beunhazen op de markt die ook nog erg veel geld vragen voor een paar kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:33:
Ik denk dat je het beste gewoon een online-alles-in-1 hosting dingetje kan nemen waar je niks kan en mag installeren.

Afhankelijk van wat je wil maken zijn er diverse opties:

- https://www.squarespace.com
- http://cargocollective.com
- http://www.wix.com
- https://www.one.com/en/
- https://www.weebly.com/

Ik zou je niet aanraden om met je huidige kennisniveau zelf proberen een CMS op te zetten op een random LAMP host, gezien je waarschijnlijk nog niet aan beveiliging, onderhoud, backups of het daadwerkelijke content management gedacht hebt, en daarmee eigenlijk 99% van je tijd zal verdoen aan dingen die wel moeten gebeuren maar je niet direct een site opleveren. Neem iets wat volledig managed is, en concentreer je op je site. Je zal waarschijnlijk al meer dan genoeg werk hebben aan het opzetten van het uiterlijk en het maken van goede content.
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:46:
[...]
Het probleem met WP is dat het out of the box een blog is. Ik zal dus het e.a.a. moeten aanpassen waarop ik mijn informatie kwijt kan en dat het er meer uitziet als een CMS.

Moet je denken aan: Visual composer, beaver builder, page builder etc.

Liefst huur ik een developer in maar ik weet niet waar ik een deskundige developer kan vinden aangezien iedereen wel kan beweren een webdeveloper te zijn. Daarom ben ik erg sceptisch over het inhuren van mensen. Veel beunhazen op de markt die ook nog erg veel geld vragen voor een paar kleine aanpassingen.
Eerst was je reden het budget en nu is het scepsis? Je bent zelf ook geen developer of 'web designer' he... Neem iets waarbij je niet zelf dingen moet doen, dan kan je het ook niet verkeerd doen. Het is vrij eenvoudig om een brakke site op te zetten die in een dag door een random scriptbot overgenomen wordt. In plaats daar van kan je voor nu maar beter totaal niet bezig gaan met de software.

[ Voor 28% gewijzigd door johnkeates op 07-09-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Ik ben er geen fan van, maar je hebt tegenwoordig voldoende themes in omloop waar je voor een klein bedrag d.m.v. een drag & drop interface makkelijk een site in elkaar kan knutselen. Hier en daar wat kleur & tekst configureren en je hebt een responsive website die er goed uit ziet.

Uiteraard komen zulke thema's met een hoop functionaliteiten die je niet nodig hebt en dus een bloated code, maar het stelt je wel in staat om met weinig technische kennis en een klein budget een mooi ogende site te maken.

Er zijn vervolgens voldoende plugins om de performance weer wat omhoog te krikken dus daar zou ik me niet al teveel zorgen om maken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je bent er vaker op gewezen dat we meer inzet willen zien van je topicstarts. We blijven niet bezig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.