Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 20:27
Hallo,

Mijn LG G3 valt sinds kort uit nadat ik hem van de lader heb gehaald. Dan zie ik het LG logo verschijnen en daarna valt die meteen weer uit en komt het logo opnieuw. De batterij heb ik vandaag vervangen (met een originele), dus dat is het niet. Daarnaast heb ik de cache gereset.

Volgens mij gaat de stroom direct naar de telefoon wanneer die aan de lader zit. Het batterij percentage veranderd wel vaak wanneer die opnieuw uitvalt, ook met de nieuwe batterij (zou -heel toevallig- de batterij kapot zijn?). De telefoon werkt prima wanneer die aan de lader zit.

Soms doet de batterij het langer (1 of twee uur). De eerste keer dat de telefoon uit ging vallen was nadat ik het scherm had vervangen. Dat is nu een maand geleden. Toen viel die na 5 dagen voor het eerst uit. Ik dacht dat het wel niets zou zijn. Later werd het steeds frequenter. Sinds vandaag dus meteen nadat ik de lader loskoppel. Zou het iets zijn met het moederboard? Ook wanneer ik druk zet op de telefoon om hem en elkaar te laten trekken valt die uit.

Ik dacht dat de kous af zou zijn wanneer de batterij vervangen is. Maar niets is minder waar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Beste antwoord (via rens-br op 08-09-2016 15:29)

• oooskar
Ik heb de oplossing gevonden!

De nieuwe batterij die ik geleverd had gekregen was gewoon óók kapot. Ik stond er geen moment bij stil dat dat ook een mogelijkheid was. Dus ik heb het weer met de oude batterij geprobeerd (waarbij die nog wel een paar uur los van de lader volhield) en toen viel die niet meteen uit. Dus het is opgelost :D.

Ik heb de klantenservice van die desbetreffende winkel (gsmpunt.nl) gebeld. Zij sturen me een nieuwe batterij op, en de oude kan ik retour sturen met de retourenveloppe. Hopelijk is dan alles goed.

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
oooskar schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:29:
Ook wanneer ik druk zet op de telefoon om hem en elkaar te laten trekken valt die uit.

Ik dacht dat de kous af zou zijn wanneer de batterij vervangen is. Maar niets is minder waar.
Aangezien de telefoon uitvalt, wanneer je hem indrukt. Verwacht ik dat je tijdens het vervangen van het scherm een connector los getrokken hebt of in ieder geval niet goed aangeduwd hebt. Ik vermoed dat het contact tussen je accu en het moederbord elke keer kort verbroken wordt, waardoor de telefoon uitvalt.

Kun je de telefoon nogmaals open maken om te kijken of je echt niks vergeten bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:18:
[...]

Aangezien de telefoon uitvalt, wanneer je hem indrukt. Verwacht ik dat je tijdens het vervangen van het scherm een connector los getrokken hebt of in ieder geval niet goed aangeduwd hebt. Ik vermoed dat het contact tussen je accu en het moederbord elke keer kort verbroken wordt, waardoor de telefoon uitvalt.

Kun je de telefoon nogmaals open maken om te kijken of je echt niks vergeten bent?
Yes, ik vermoed dat het ook iets met de connectoren is. Maar wat ik daar niet mee vind stroken is dat de telefoon in een bootloop komt wanneer de oplader wordt losgetrokken. Dus hij heeft dan wel constant een beetje een connectie met het moederbord lijkt me dan.

[edit]: Ik heb de telefoon opengemaakt, en de connectoren losgemaakt en opnieuw vastgemaakt, behalve de camera modules. Toen ik hem weer dicht had was er geen verandering merkbaar. Vervolgens heb ik een factory reset uitgevoerd. Dat hielp ook niet. Nu weet ik het niet meer :'(. Aangezien het bijna niet anders kan dat dit een hardware probleem is, ga ik hem opnieuw open maken en even het hele moederbord eruit halen.

[ Voor 19% gewijzigd door oooskar op 08-09-2016 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22

ikt

Naar wat ik zo op Google vind, lijkt het erop dat het een softwareprobleem is, of in ieder geval iets waar veel mensen last van hebben en hardware-probeersels niet helpen. Zoals aangegeven heb je al je batterij veranderd, dus dat is ook geen oplossing. Misschien een oude OS versie proberen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• oooskar
Ik heb de oplossing gevonden!

De nieuwe batterij die ik geleverd had gekregen was gewoon óók kapot. Ik stond er geen moment bij stil dat dat ook een mogelijkheid was. Dus ik heb het weer met de oude batterij geprobeerd (waarbij die nog wel een paar uur los van de lader volhield) en toen viel die niet meteen uit. Dus het is opgelost :D.

Ik heb de klantenservice van die desbetreffende winkel (gsmpunt.nl) gebeld. Zij sturen me een nieuwe batterij op, en de oude kan ik retour sturen met de retourenveloppe. Hopelijk is dan alles goed.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
oooskar schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:25:
Hopelijk lost een 3e batterij inderdaad je probleem op!
Pagina: 1