Laptop voor Economische HBO studie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsline
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 10:18
Beste Tweakers forumgangers,

Als per september ben ik begonnen met een studie, ik kwam er echter snel achter dat een laptop het leven op het HBO een heel stuk makkelijker maakt met alle documenten die op het internet staan. Nu heb ik de middag gespendeerd met het zoeken naar iets moois maar naar ellendig veel reviews gelezen te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer.. Vandaar de vraag of een van jullie aanraders heeft voor mij!

**Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De specs hoeven niet gigantisch hoog te zijn aangezien ik geen heftige progamma's ga draaien, het zullen voornamelijk de office progamma's worden. Ik hecht wel waarde aan wat meer opslag ruimte dan 32gb!

**Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn richtprijs is maximaal 400 euro zijn, als iemand een echte topper heeft wil ik er misschien wel iets overheen gaan maar uiteraard hoe minder hoe beter!

**Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij gaat zeker veel mee op pad, hele schooldagen in men tas en ook tijdens het reizen naar school. wel veel stopcontacten aanwezig overal dus de batterij hoeft niet speciaal enorm lang mee te gaan. maar iets meer dan een schooldag zou wel relaxed zijn (14 uur).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen toshiba, vanwege persoonlijke slechte ervaringen 8)7

Ik hoop dat ik genoeg informatie verstrekt heb voor een aanrader!

Bvd.

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Wellicht staat hier iets tussen, maar verwacht voor deze prijs geen wonderen.
Persoonlijk zou ik dan voor Asus gaan wegens mijn eigen ervaringen... Maar, 14 uur voor een laptop, dat vergeet maar..eerder 2, helemaal in deze prijsklasse ;)

http://www.mediamarkt.nl/...t=&view=PRODUCTLIST&page=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je weg kan komen met Google Docs en een Chromebook dan zou dat wat zijn, dan trek je wel 8 uur op een degelijk apparaat wat ook nog eens licht is.
Ik zou toch echt overwegen -als je niet voor een Chromebook gaat- om het budget wat te verhogen, dan kun je voor 500-600€ een leuke laptop halen waar je in ieder geval de eerste drie jaar van je studie mee door kan komen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
Voor 400 euro zou ik een gebruikte zakelijke laptop kopen. Voor dit bedrag heb je dan bv. een HP EliteBook 840 G1, een zakelijke ultrabook met 4e generatie i5, top bouwkwaliteit en een accuduur van een uur of 5-6.

Nieuw hebben laptops in dit segment een ruk behuizing en qua specificaties is er ook niet heel veel mogelijk.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:39
Ik heb laatst een 14 inch HP aangeschaft, voor met name office. Heeft 500gb opslag. Gaat mee in de tas. Verder geen wonder machine maar dat krijg je niet voor die prijs. 14 uur accu ook niet. Kortom adapter mee.

Betreft HP 14-am005nd voor €349. Zat nog 10% korting op voor studenten op de site van HP.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 22:30
Ik zou inderdaad voor een chromebook of een goede tweedehands gaan. voor 400 euro met windows als besturingssysteem is het allemaal niet veel soeps.

Dit misschien een optie voor €325?

Specificaties zijn dikke prima voor een economische studie. Batterij gaat denk ik ook wel een uurtje of 4-5 mee als je beetje aan het internetten en officewerk doet. Voor de overige 75 euro even een SSD er in beunen en dan ben je er helemaal klaar voor denk ik.

don't mind me

Pagina: 1