Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Mijn vraag:

Ik wil een mobiel abbo afsluiten, maar mijn omstandigheden zijn nogal specifiek: ik woon in Aken, Duitsland, en werk in Nederland. Dus van maandag tot vrijdag overdag Nederlands minuten en data nodig, savonds en vooral in de weekenden minuten en mbs in het buitenland nodig. Als het over data gaat bedoel ik 1 a 1,5 gig per maand trouwens, ik ben geen grootverbruiker. Tmobile doet iets met bellen en data bundels in de EU, kpn heeft natuurlijk net roaming afgeschaft (al weet ik niet of dat voor mijn situatie geldt, je mag max 3 maanden per jaar in het buitenland zijn?) Zijn er nog andere opties, of gaan die er in de zeer nabije toekomst aankomen?

Dual sim is niet echt een optie, ik heb geen zin om iedere keer dat ik de grens over ga mn sim voor data te switchen. En Duitse sim onlys met een beetje data zijn trouwens niet goedkoop.

Een betaalbaar Duits abonnement met een leuke hoeveelheid data en minuten dat ik ook in Nederland kan gebruiken heb ik nog niet kunnen vinden. Duitse telefonie ligt nog iets achter ten opzichte van de Nederlandse abbonementjes geloof ik.

Ik ben benieuwd of iemand hier een adviesje voor me heeft.

In ieder geval bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Je bent je er van bewust dat je als inwoner van Duitsland je geen abonnement in Nederland kan afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zou zelf gaan voor dual sim, waarbij je dataroaming voor beide sims uitzet. Daar heb je dan geen omkijken naar. Als inwoner van Duitsland lijkt het me een uitdaging om een NL abonnement te krijgen, maar Vodafone Prepaid (You) kan best doen wat he wil voor niet veel meer geld dan een abonnement.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Vodafone you prepaid Large bundel geeft je idd 1gb en 100 minuten binnen de eu voor 15 euro. Momenteel krijg je er nog 1,5 gb extra bij als actie enkel voor gebruik in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
Anoniem: 444220 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:34:
Je bent je er van bewust dat je als inwoner van Duitsland je geen abonnement in Nederland kan afsluiten?
Oh, is dat zo? Ik heb een Nederlandse bankrekening en Nederlands paspoort, is er ook ergens een check op Nederlands adres ofzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
PinokkioTV schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:46:
Ik zou zelf gaan voor dual sim, waarbij je dataroaming voor beide sims uitzet. Daar heb je dan geen omkijken naar. Als inwoner van Duitsland lijkt het me een uitdaging om een NL abonnement te krijgen, maar Vodafone Prepaid (You) kan best doen wat he wil voor niet veel meer geld dan een abonnement.
Dat doe ik nu op een oneplus 2, maar dan moet ik nog steeds iedere keer dat ik de grens over ga handmatig de sim voor data omzetten in de instellingen (Android).

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
Ik denk dat vodafone prepaid een goede oplossing voor data is.
Bellen vanuit Nederland naar een ander land is wel schreeuwend duur (andersom niet omdat dan de roamingregels gelden) maar dat is geloof ik bij alle providers zo.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:16

knakworst

Get more sats!

Kpn prepaid heeft een optie voor 10 euro per maand onbeperkt, maar begrensd op 128 kbps. Als je eisen niet te hoog zijn kwa snelheid is dat een goede optie.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Mocht je wel een NL abbo af kunnen sluiten, zijn die nieuwe abbonementen van KPN dan niet ideaal?
nieuws: KPN schaft roamingkosten af voor nieuwe mobiele Zorgeloos-abonnementen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 444220 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:34:
Geen probleem hoor, mijn moeder woont in Spanje en heeft ook gewoon een abonnement bij een Nederlandse mobiele provider.

Anoniem: 444220

Gewoon als in 'op een Nederlands adres'. Dat moet de TS ook maar net hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
Het is tmobile geworden. Abbo met wat belminuten binnen NL en binnen de EU, 3gb data en voor 15€ nog 1gb per maand binnen de EU. Dat moet voldoende zijn, zal in Duitsland toch het meeste in de buurt van de wifi thuis zijn. Wat ik wel geleerd heb is dat '1 Europa' nog ver weg is.
Pagina: 1