DD/DTS A/V versterker cinema

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb al een aantal dingen gevraagd over speakers tvs en ik ga dus morgen ook naar een aantal winkels om te kijken en luisteren wat van moois ze allemaal hebben.
Ik heb al een keus qua speakers namelijk Tannoy en B&W, en de TV wordt een Loewe of een Sony >82cm/32 tenzij er nog iets mooiers/beter is :)

Maar ik zoek nu nog een DD/DTS versterker van ~2000,- ik heb al een gezien een Sony STR-DB940 (QS) er moeten veel aansluiting op zitten (is DSP geloof ik) er komt namelijk een TV, PS2, Cd, radio, cassette en een Pc op voor MP3, Difx en DVD (ik heb gehoord dat dvd via de pc mooier is maar dat weet ik niet, anders gebruik ik mijn PS2 wel)

Weet iemand een DD/DTS versterker zo ja wil ik graag weten welk merk en type en de prijs als je die weet(ook al is het iets meer dan 2000,-)
Ik weet dat ik eerst moet luister in de winkel maar ik wil een beetje voorbereid naar de winkel zodat ze me geen vult spul aanpraten. :P

Bedankt voor de mensen die mij al hebben geholpen met de speakers en Tv :9~

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

De merken die ik "fijn" vind qua av-receivers:

Denon (avr3300 is wel duurder)
Onkyo tx-ds676 en 575 (goedkoper, ook een goeie)
Yamaha rx-v795
sony s940

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Ten eerste : DSP is voor ruimtelijke effecten. Ten tweede : Die Sony is maximaal 1500 waard, tis wel een leuke. Ten derde : pc dvd is zo een beetje ALTIJD slechter dan stand alone.

Zelf heb ik de Yamaha RX-V795. Deze kost 1600-1700 piek. Ik raad je aan deze met Tannoy te nemen. Ik denk (weet ik niet zeker) dat je met B&W op de Yamaha een overdosis hoog krijgt, maar dat kan je beluisteren.

Yamah RX-V 795 :

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/gif/v795a.jpg

25 Surround Programs
Yamaha Original LSI (YSS-918) Incorporates Dolby Digital and DTS Decoders plus DSP Processing Circuits
Equal Output Power for Five Channels

S-Video Terminals for DVD/LD, VCR and Video Aux
Preset Remote Control Unit with Control Code for TV, VCR, etc.
40-Station AM/FM Random Access Preset Tuning

5x85 watt rms, maar das niet het belangrijkste.

7 ingangen, waarvan je er 2 of 3 ook digitaal kan aansluiten. Hiervan heb je 3 optische ingangen en 1 coaxiale.

Radio kan je er bij jou vanaf trekken, want dis een receiver. Dus je houd als het goed is nog 2 inputs over. Het leuke van deze receiver is dattie ook nog is redelijk goed is met muziek voor z'n prijs voor een 5.1 receiver. Daarom heb ik deze genomen.

Met de afstandsbediening kan je behalve je receiver nog 6 andere apparaten besturen. Er zit zowel een 5.1 in als uitgang op. Wil je nog wat anders weten ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pimpimmers
  • Niet online
Klopt ja 1500,- ik heb hem gezien voor 1578,- maar in sony style stond advies prijs van 1920,-
En ik heb de Sony STR-555ES gezien die is heel stoer maar kost ook ~3000,-

Ik wist niet dat Yamah een goed merk was maar ik ga er naar luisteren :)
Weet je misschien nog een aantal sites waar ik leuke info kan hallen.

Jvs en Jt bedankt jullie reageren altijd snel en duidelijk ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

www.audioreview.com

Heel veel mensen die hun eigen zooi promoten >:)

verder gewoon de fabrikanten

www.onkyo.co.jp
www.yamaha.com
www.denon.co.jp

etc. :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
Ff over de kwaliteit van DVD.

Ik heb in me pc een DVD speler met een Hollywood+ kaartje. Prachtig haarscherp beeld op mijn Sony 29" Trinitron tv (S-VHS aansluiting). Het geluid is ook heel goed (voor zover ik kan beoordelen) Ik heb een gewone Dolby Surround receiver.

De PS2 doet niet onder aan de combo die ik in me pc heb zitten (SCART). Ondanks alle geruchten vind ik de kwaliteit waarop de PS2 DVD-VIDEO afspeelt gewoon goed. Het is alleen zo jammer dat hij alleen regio 2 afspeelt. Maar ook dat is binnenkort opgelost.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 28 juni 2001 01:32 schreef JvS het volgende:
www.audioreview.com

Heel veel mensen die hun eigen zooi promoten >:)
Pas wel op dat je hier niet weet wie leek is, audiofiel en hobbyist. Kunnen ze wel aangeven, maar kunnen ze natuurlijk ook liegen.

Als je nou een goed overzicht wil, moet je is de What HiFi? kopen. Engels blad, kost op het moment tijdelijk 12,50. Veel info en achterin een hele database op papier met ALLES wat je maar lan verzinnen en ook veel producten. Tis tenminste een goed blad. In die nederlandse bladen klinkt alles goed, en vergelijken ze nix.

Yammie is trouwens altijd al de topper geweest op het gebied van home cinema. Hebben altijd goede receivers en als eerste de nieuwste technieken. En als de concurrentie iets beters uitbrengt, dan hebben zij binnen een paar maanden weer iets beters voor dezelfde prijs :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Mijn mini review op audioreview :

Powerfull as it is, yet it can be very enjoyable when not on very high volumes.
Lots of options too, and pre outs, which I really appreciate to connect other power amps.
3 optical + 1 coaxial digital input with a very good DAC.
Fire up Godzilla and the scene with the dinosaur coming into town sounds MIGHTY powerfull, even with a passive sub - thanx to it's big power.
Channel separation is good too, as well as the soundfield.
When listening to music it's pretty good also, though it can't match a amp/tuner combination with the same price.
If the Yamaha RXV a595a doesn't got enough power and you got a big room, then this would be a great choice.

Is trouwens al oud hoor, geschreven op 3 maart 2000 :)

Ecodan warmtepomp

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 01:35 schreef Wannapuf het volgende:
Ff over de kwaliteit van DVD.

Ik heb in me pc een DVD speler met een Hollywood+ kaartje. Prachtig haarscherp beeld op mijn Sony 29" Trinitron tv (S-VHS aansluiting). Het geluid is ook heel goed (voor zover ik kan beoordelen) Ik heb een gewone Dolby Surround receiver.

De PS2 doet niet onder aan de combo die ik in me pc heb zitten (SCART). Ondanks alle geruchten vind ik de kwaliteit waarop de PS2 DVD-VIDEO afspeelt gewoon goed. Het is alleen zo jammer dat hij alleen regio 2 afspeelt. Maar ook dat is binnenkort opgelost.
Ja klopt PS2 DVD is gewoon goed niets op aan te merken. En de regio chip bestaat al een tijd maar dan moet je je PS2 ombouwen, maar er is nu een oplossing voor maar 70 piek kijk hier maar het is gewoon plug and play http://www.dgs-online.nl/news_display.asp?cat=tp2&id=2399
En dan kan je alle regio's afspelen >:)

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 01:37 schreef JT het volgende:

[..]

Pas wel op dat je hier niet weet wie leek is, audiofiel en hobbyist. Kunnen ze wel aangeven, maar kunnen ze natuurlijk ook liegen.

Als je nou een goed overzicht wil, moet je is de What HiFi? kopen. Engels blad, kost op het moment tijdelijk 12,50. Veel info en achterin een hele database op papier met ALLES wat je maar lan verzinnen en ook veel producten. Tis tenminste een goed blad. In die nederlandse bladen klinkt alles goed, en vergelijken ze nix.

Yammie is trouwens altijd al de topper geweest op het gebied van home cinema. Hebben altijd goede receivers en als eerste de nieuwste technieken. En als de concurrentie iets beters uitbrengt, dan hebben zij binnen een paar maanden weer iets beters voor dezelfde prijs :)
Die Yamah RX-V 795 staat op mijn lijstje :P maar zijn er nog nieuwere modellen op de markt :?
Ik vind om eerlijk te zijn het design niet zo mooi maar daar gaat het ook niet echt om, maar het is wel een punt waar je ook op moet letten (vind ik)
Maar zoals ik het kan zien is die technisch wel OK

• JT

JT

VETAK y0

In de prijsklasse tot 2000 piek vind je nix bijzonders qua design hoor....Maar nee, er is nog geen nieuw model voor.

Ecodan warmtepomp

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

kHeb zelf de Yamaha 596 en ik ben extreem tevreden, alle aansluitingen die ik nodig heb en 5x110 Watt. Dat alles voor nog geen 1000 piek. ECHT een topper, en voor die 1000 piek die je bespaard kun je betere boxen kopen.
Hij is trouwens ook al klaar voor DVD-Audio

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 02:07 schreef JT het volgende:
In de prijsklasse tot 2000 piek vind je nix bijzonders qua design hoor....Maar nee, er is nog geen nieuw model voor.
Ik heb een paar mooie gezien RX-V3000 / RX-V1000 / RX-V800 / RX-V620 / RX-V520 / RX-V420 maar ik weet niet wat ze kosten zou wel meer zijn dan 2000 maar ik wil het graag weten heb je een idee?

En ik zie er staan DHT Amplifiers en DHT Recievers wat is eigenlijk het verschil?
Ik heb meer verstand van PeeCees B-)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
'k heb zelf de STR-DB930, de voorganger van de 940. Dit in combinatie met de DVP-S736 DVD speler...... :P

Sony zal wel niet perfect zijn qua geluidskwaliteit enzo, maar voor mijn oren vind ik het goed genoeg; op die 940 zitten ook lekker veel aansluitingen, eigenlijk alles wat je maar kan verzinnen. Alleen die AB van dat apparaat, das echt drama :'(

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 28 juni 2001 02:22 schreef Deddiekoel het volgende:
5x110 Watt.
Noiu maakt vermogen niet zoveel uit, maar als ew het over maximaal vermogen gaan hebben, dan heeft de mijnes ineens ook 5x125 watt. Jij hebt ongeveer 5x75.
Op donderdag 28 juni 2001 02:32 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik heb een paar mooie gezien RX-V3000 / RX-V1000 / RX-V800 / RX-V620 / RX-V520 / RX-V420 maar ik weet niet wat ze kosten zou wel meer zijn dan 2000 maar ik wil het graag weten heb je een idee?

En ik zie er staan DHT Amplifiers en DHT Recievers wat is eigenlijk het verschil?
Ik heb meer verstand van PeeCees B-)
Over de prijzen kan ik alleen maar gokken.

RX-V3000 : denk rond de 4500 piek
RX-V1000 : Ik denk dat deze niet al te veel boven de 2000 zal zitten (300-500)
RX-V800 : rond de 2000
RX-V620 : rond de 1800
RX-V520 : rond de 1200
RX-V420 : rond de 1000

Maar deze zijn in zwart ook niet echt mooi. Die van mij kan je ook in champagne of goud krijgen.

Een receiver is een versterker met ingebouwde tuner.

Ecodan warmtepomp

• pimpimmers
  • Niet online
Denk je dat ik ook wat korting kan vragen bij zn Hifi winkel als ik alles daar koop, dus breedbeeld tv >81 en geluidsinstallatie dus 2xfront, 2xrear, center, sub en een A/V receiver en dit word dus een behoorlijk bedrag.

Zo ja wat zou ik aan korting kunnen vragen %
Zou iemand zo snel mogelijk willen reageren, omdat ik zo we ga naar de winkel :)

• pimpimmers
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 14:53 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Denk je dat ik ook wat korting kan vragen bij zn Hifi winkel als ik alles daar koop, dus breedbeeld tv >81 en geluidsinstallatie dus 2xfront, 2xrear, center, sub en een A/V receiver en dit word dus een behoorlijk bedrag.

Zo ja wat zou ik aan korting kunnen vragen %
Zou iemand zo snel mogelijk willen reageren, omdat ik zo we ga naar de winkel :)
Is er iemand ik ga over 5 min weg ;(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 28 juni 2001 15:17 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Is er iemand ik ga over 5 min weg ;(
tussen de 5 en 10%

of 5% en veel gratis bekabeling ofsow :P
Tenzij het al allemaal aanbiedingen zijn.. Dan heb je al voordeel.

Gewoon subtiel om een leuke setprijs vragen...

Verwijderd

Ik heb zelf een Denon versterker, die is echt geweldig!!! Was Fl. 2199,- heb alleen zo ff niet het typenr. bij de hand...

Speakers van Mirage, klinkt echt super goed!!!

• pimpimmers
  • Niet online
OK bedankt, was nog net optijd ik ga namelijk nu weg *D

• pimpimmers
  • Niet online
Denon AVR 3300 ofzo denk ik, heb ik gezien van 2499,- nu voor 2099,-

• JvS

JvS