Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally48
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:29
Beste Tweakers,

Van de week kreeg ik een nieuwe ingeving van een projectje dat ik wil gaan bouwen. Afgelopen jaren heb ik genoeg PC's mogen samenstellen en assembleren. Het enige was dat dit allemaal high range + high budget projecten waren. Hierdoor weet ik behoorlijk veel op het gebied van High range producten maar ben ik minder thuis in de low range + low voltage hoek.

Het project dat ik wil bouwen bestaat uit een mini ITX systeem, dat op de slaapkamer op een rekje onder de tv komt. Hierdoor is weinig geluid een belangrijk onderdeel. Ik zou graag advies willen ontvangen over de onderdelen of het nog goedkoper kan of dat ik op onderdelen kan besparen zodat ik een derde 3TB schijf kan toevoegen voor RAID 5.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is een nieuw project en ik wil er minimaal media mee kunnen streamen en ook h264 en h265 decoden. Een ander belangrijk aspect voor dit project is storage, wat redundant (RAID 1) moet zijn in verband met belangrijke data. Waarschijnlijk komt er een Linux distro op met PLEX server software en andere pakketjes. Ik zou het systeem zo breed mogelijk willen voor een leuke prijs voor eventuele functionele uitbreidingen.

Deze build moet ook klaar zijn voor eventuele toekomstige uitbreidingen, denkende aan een derde hardeschijf. Of een losse GPU

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs exclusief verzendkosten is ~€600,-. Mocht een bepaald advies zoveel beter zijn kan ik overwegen om hier overheen te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag niet of niet teveel over de €600,- uit willen komen. Dit systeem komt op de slaapkamer en staat 24/7 aan daardoor zijn Low power en stil wel een vereiste.

Wat heb je tot nu toe samengesteld
Op dit moment heb ik een lijst samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,25€ 116,25
1ASRock H170M-ITX/DL€ 96,41€ 96,41
2Seagate Barracuda, 3TB€ 104,57€ 209,14
1Cooler Master Elite 130€ 44,71€ 44,71
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,55

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie tips en adviezen waarom ik deze lijst die ik bovenstaand geplaatst heb juist wel of juist niet zou moeten aanschaffen. Ik twijfel zelf of ik op sommige onderdelen niet te kort doe of misschien wel overkill.

Extra Vraag
Bij het zelf uitzoeken rondom de fora's en pricewatch en andere sites kwam ik achter wat limitaties betreft mini ITX:
- De mini ITX cases hebben maar weinig ruimte voor interne HDDs en SSDs. Deze case voldoet aan het aantal HDD en SSD plaatsen en ook voor eventuele uitbreiding. Maar zitten de HDD/SSD plaatsen goed dat het met deze voeding gaat lukken (1 stroom sata stroom kabel met 4 connectors meegeleverd). Eventueel kan een kabel bijbesteld worden via de Corsair site.

[ Voor 6% gewijzigd door rally48 op 07-09-2016 19:07 . Reden: Extra vragen veld toegevoegd ]