Vraag

• yoyobrun
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-03-2024
ik heb een nieuwe videokaart nodig voor mij mac om een spel te spelen maar ik wil niet te veel betalen.

dit zijn de minimale voorkeuren:
NVIDIA® GeForce® GT 640M
ATI Radeon™ HD 4850
Intel® HD Graphics 5000

ik heb al geprobeerd om er op te zoeken maar ik kan dan niets vinden.

Alle reacties

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:26

Trygve

Redacteur
Welke Mac gaat het precies om? Voor zover ik weet kun je daarbij niet zomaar van videokaart veranderen zoals bij een pc, het steekt erg nauw welke kaart je neemt. Maar misschien kan iemand anders hier meer over vertellen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar het voornamelijk om gaat is dat je een kaart hebt met een compatible bios erop. Voor veel kaarten kun je die flashen, maar dan is het wel handig om te weten welke kaart je op het oog hebt (en wat je er nu in hebt zitten).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30

nelizmastr

Goed wies kapot

yoyobrun schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:04:
ik heb een nieuwe videokaart nodig voor mij mac om een spel te spelen maar ik wil niet te veel betalen.

dit zijn de minimale voorkeuren:
NVIDIA® GeForce® GT 640M
ATI Radeon™ HD 4850
Intel® HD Graphics 5000

ik heb al geprobeerd om er op te zoeken maar ik kan dan niets vinden.
Als het geen iMac 27" of Mac Pro is kan je de GPU niet vervangen, maar ook daar kan niet elk model het. Dus is dat het niet, dan houdt het op. Officiële videokaarten voor de iMacs kosten sowieso al een paar honderd euro, voor een Mac Pro 2006-2012 model kan je gewoon een PC kaart gebruiken en heb je alleen geen bootscreen, dan zou je hem moeten flashen met een Mac EFI rom.

Sowieso moet je op OS X niet gaan gamen. OpenGL is vrij dramatisch geoptimaliseerd. Onder bootcamp zou je redelijk uit de voeten moeten kunnen.

Verder verwachten we wel informatie om welke Mac het gaat en welke games en andere relevante software je gebruikt. Anders wordt advies geven erg lastig.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:54
Al het bovenstaande,

Plus: Welk spel wil je spelen?