HDD recovery na val

Pagina: 1
Acties:

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Beste medetweakers,

Ik wil allereerst de mensen van de OM FAQ en het thematopic: Datarecovery bedanken voor de nuttige info en de gemakkelijke manier waarop die info te vinden is. _/-\o_

Het probleem is dus dat mijn schoonzus haar draagbare HDD gevallen is en deze niet meer met de windows verkenner te doorzoeken is.
In Windows schijfbeheer staat ze echter nog wel tussen als "niet toegewezen", dus ik vermoed dat er nog hoop is. :)

Momenteel ben ik bezig met een analyse van de schijf met testdisk
Er zit ergens een read error in, maar momenteel staat de teller op 67% zonder problemen tegen te komen.
EDIT: na eerste quick search geen partitie gevonden... , nu gestart met deep search

Dan heb ik twee opties (denk ik).
1) Ik kan proberen een partition recovery te doen met testdisk waardoor ik vervolgens de windows verkenner kan gebruiken om data over te zetten
2) ik kan een andere programma, zoals Recuva downloaden (wordt aangeraden door PC Support) om files te zoeken en proberen te kopiëren naar een andere HDD.

Is mijn begrip van de opties correct? Is een van beide (of een andere) optie de beste?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Robbedem op 07-09-2016 17:43 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:53
Robbedem schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:32:
Dan heb ik twee opties (denk ik).
1) Ik kan proberen een partition recovery te doen met testdisk waardoor ik vervolgens de windows verkenner kan gebruiken om data over te zetten
2) ik kan een andere programma, zoals Recuva downloaden (wordt aangeraden door PC Support) om files te zoeken en proberen te kopiëren naar een andere HDD.
Optie 3 ben je vergeten: een professioneel data-recovery bedrijf inschakelen. De vraag die je daarvoor moet beantwoorden: hoe belangrijk is de data? Is dit een oefening 'leuk als het lukt', of staat deze harddisk vol met niet gebackupte foto's van kinderen, trouwdag of toegang tot een geheime bitcoin-file met 10k bitcoins?

Indien belangrijk genoeg, dan even vaststellen wat het budget is en kijken of dat past bij een data-recovery service.
Indien niet belangrijke data: dan, eh, even wachten tot mensen met verstand van zaken je twee opties doorgenomen en bekritiseerd hebben. :)

• Robbedem
De data is best wel belangrijk, dus ik wil enkel dingen proberen die geen verdere schade kunnen berokkenen. ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Robbedem schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:52:
De data is best wel belangrijk, dus ik wil enkel dingen proberen die geen verdere schade kunnen berokkenen. ;)
Een HDD laten draaien die gevallen is kan heel veel schade veroorzaken.

• Robbedem
Hmm, in dat geval toch maar gestopt met de deep search. (zat aan 50% en had precies nog niets gevonden)

Er is dan niet echt iets dat ik kan doen, ookal kan Windows de schijf zien in schijfbeheer?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet als de schijf fysiek beschadigt is. Als er geen backup is van de data, dan is een datarecovery bedrijf je denk ik de beste optie.
Pagina: 1