2 HDMI monitoren naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ga stagelopen bij een IT bedrijf en krijg daar een werkplek met 2 monitoren, ik moet mijn eigen laptop meenemen. De collega's die daar werken hebben allemaal een mac met 2 hdmi poorten, maar ik ben er slechts 1 (en daarnaast een VGA poort) op mijn ASUS laptop.

Ik weet verder niet wat voor monitoren dit zijn, maar wat zou (op dit moment, met deze info) een goede oplossing zijn om beide monitoren aan te sluiten? (Meer info komt zodra ik het heb)

Ik ga hier tot februari zitten, dus een kleine investering vind ik niet erg. (Maar een mac kopen valt weer niet onder 'kleine' investering :P)

Alvast bedankt!

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een mac met 2 HDMIpoorten? Die heb ik nog nooit gezien, dat zal eerder thunderbolt of displayport zijn. Beschikt je notebook daar niet over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

De meeste monitoren hebben nog altijd een VGA aansluiting. En anders begin je er met 1, kijk je welke aansluitingen op de monitor zitten en koop je daar een verloopje voor. Waarschijnlijk een HDMI->DP kabel.
Misschien ze hebben daar zelf wel wat liggen. Wel vaag dat je je eigen laptop moet menemen trouwens. Of is die van school?

• Diamundo
  • Niet online
@TERW_DAN
@xAn52

Het zijn de volgende monitoren: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Er komt inderdaad een thunderbolt (mini displayport) kabel uit die wel in de macs van de collegae past, maar niet in die van mij.
Ik heb voor nu een hdmi kabel erbij gekregen, en kan als zodanig eerst uit de voeten met inderdaad 1 scherm.

Mijn laptop bevat inderdaad geen thunderbolt/displayport adapters, ik heb een VGA, HDMI , RJ45 en 3x USB poort.
Ik zal eens kijken of ik ze met de huidige kabels (displayport in scherm, mini displayport aan de andere kant vd kabel) kan aansluiten op elkaar.

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:43
Je kunt toch VGA naar HDMI verloop kopen? Dan heb je twee keer HDMI. Geen idee of dat je laptop aankan maar dit lijkt me de makkelijkste oplossing.

** SNIP **
Modbreak:LMGTFY-links zijn hoogst ongewenst. Ipv trollen met zoiets gewoon directe link naar wat je bedoelt geven :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 08-09-2016 13:18 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of een USB3.0 naar HDMI connector.
VGA naar HDMI vereist sowieso een actieve omzetten, omdat VGA enkel analoog is, en dat moet naar een digitaal signaal.

• Diamundo
  • Niet online
Ik dacht eerder aan een displayport naar hdmi converter, is dat ook mogelijk?

VGA naar HDMI verloop kan wel, maar ik weet niet of dat past qua fysieke ruimte - de HDMI en VGA zitten met amper een millimeter ruimte naast elkaar.
Ik denk verder wel dat mijn laptop het aan kan, het gaat eigenlijk alleen om browser werk (online developer omgeving).
Ik heb beide schermen nu aan elkaar gehaakt met een displayport cable (scherm 1 DP out -> scherm 2 DP in) en gebruik scherm 1 met HDMI kabel, het lukt niet om scherm 2 zo te verbinden (dat ie overspringt van HDMI)

• Diamundo
  • Niet online
Ik heb met wat google fu deze gevonden:
http://www.newegg.com/Pro...51d3d2b4e96c6872a416e5455

Weten jullie toevallig of ik met deze adapter nog steeds kan chainen?
(En of zoiets net wat goedkoper te vinden is dan 50 euro :O ?)

Off-topic: TERW_DAN, ik vind jouw status geweldig xD

[ Voor 6% gewijzigd door Diamundo op 08-09-2016 10:32 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Diamundo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:27:
Ik heb met wat google fu deze gevonden:
http://www.newegg.com/Pro...51d3d2b4e96c6872a416e5455

Weten jullie toevallig of ik met deze adapter nog steeds kan chainen?
(En of zoiets net wat goedkoper te vinden is dan 50 euro :O ?)
HDMI kan niet daisychainen, dat kun je alleen doen over displayport (ook al duw je er een converter tussen).

Off-topic: TERW_DAN, ik vind jouw status geweldig xD
Tnx

• Diamundo
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:19:
[...]

HDMI kan niet daisychainen, dat kun je alleen doen over displayport (ook al duw je er een converter tussen).
Dus ik kan ze niet met displayport aansluiten via een adapter op HDMI?

VGA gaat ook niet passen naast HDMI (connectoren passen niet tegelijk naast elkaar) dus dan wordt het een USB naar HDMI adapter denkik?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Je kunt 1 monitor aansluiten met een hdmi naar dp verloop aan je laptop en dan de dp kabel van je verloop naar de monitor. Er zijn geen adapters voor HDMI waarmee je 2 schermen onafhankelijk kunt aansturen, dat ondersteunt HDMI niet. Zoals eerder genoemd zijn er 2 opties:
  • Het andere scherm via je VGA poort aansluiten. Het scherm heeft geen vga-poort dus zul je het signaal moeten omzetten met een actieve omzetter. Als je dan toch geld gaat uitgeven doe dan zoals bij het volgende punt.
  • USB3 videokaart voor het tweede scherm. Imho de beste optie als je een beetje recente laptop met fatsoenlijke processor hebt. Dan heb je digitaal signaal.
Edit: zat even te kijken in de pricewatch. De goedkoopste optie is een euro of 45. Voor 2 tientjes meer heb je echter 2 poorten: pricewatch: Club 3D SenseVision USB 3.0 to Dual DVI Graphics Adapter

Even 2 goedkope DVI naar DP verloopjes uit China erbij en je hoeft 's ochtends maar 1 kabeltje in te pluggen voor beide schermen :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 08-09-2016 11:36 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:31:
Even 2 goedkope DVI naar DP verloopjes uit China erbij en je hoeft 's ochtends maar 1 kabeltje in te pluggen voor beide schermen :Y)
Ik zou nog goedkoper gaan en DVI naar HDMI doen. Dat is hetzelfde signaal, hoef je niet actief te converteren.

• JT

JT

VETAK y0

TERW_DAN schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
[...]

Ik zou nog goedkoper gaan en DVI naar HDMI doen. Dat is hetzelfde signaal, hoef je niet actief te converteren.
Daar heb je een punt :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Diamundo
  • Niet online
Dus dan die USB 3 videokaart plus twee van deze dingetjes?
http://www.allekabels.nl/...81056/hdmi-dvi-kabel.html

(Oh, en het 's ochtends inpluggen zal slechts eenmalig zijn: ik laat de laptop op locatie staan gezien ik een desktop thuis heb en een lichter laptopje voor onderweg :P)

Ik zal eens met de baas overleggen hoe we de kosten dekken, qua kabels is het makkelijker om voor 12e die kabels te bestellen maar volgensmij heb ik zelf twee DVI-D kabels liggen en ik heb sowieso 2 HDMI-DVI-D adapters (dvi female naar hdmi male)...

• JT

JT

VETAK y0

Als je laptop op dezelfde plek blijft staan dan kun je ook de versie nemen met 1 poort, scheelt weer 20e.

Ecodan warmtepomp

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wil de baas geen Matrox DualHead ofzo voor je kopen? Da's ook leuk! :p

• Diamundo
  • Niet online
Ik ben inmiddels een uurtje of 3 bezig met constant rebooten, nieuwe drivers downloaden, installeren, rebooten, kijken of ie werkt of niet, rebooten, andere drivers proberen, rebooten, en zo maar door.

Suffice to say, werkt niet.

Ik heb 'm op een gegeven moment zover gekregen dat ie het beeld uitbreidde, maar dan slechts 1 frame, oftewel ik zag een achtergrond, taakbalk met de juiste tijd (althans op dat moment) en startknop etc.
Na 5 minuten stond daar nog steeds dezelfde tijd.

Als ik mn laptop dan lock (start + L) kan ik ineens wel de muis daarover bewegen.

Ik heb nu eigenlijk zoiets van, ik stuur dat ding terug, en ik zoek wel een thunderbolt naar usb converter. Zal vast wel mogelijk zijn.

Ik zou bijna zeggen chinese meuk, maar ik zie net dat hun (club 3d) hoofdkwartier hier in ons "kouwe" kikkerlandje zit. denk dat ik daar maar eens een mailtje naartoe stuur.

• JT

JT

VETAK y0

:/ Dat is balen. Ben benieuwd hoe ze erop reageren.

Ecodan warmtepomp

• Diamundo
  • Niet online
Of we gaan fsck-this-shit-stijl gewoon een nieuwe laptop kopen.

Als ik zoek naar mac's kom ik in de v&a uit op macbooks van 5jr oud die of stuk zijn of minimaal E400 kosten, of een stel HP's.
Leapp biedt ook mac's maar voor minimaal dezelfde prijs als in de V&A. (studentenpas snoept daar nog 6% af in Groningen, maar dan moet ik apart naar Groningen, het dichtste bij).

(ik moet gewoon iets hebben met displayport, thunderbolt of wat er ook maar mee compatible is)

V&A aangeboden: HP ProBook 6550b (WD698ET)
V&A aangeboden: HP EliteBook 2560p i5 2540m, 4GB RAM, 320GB HDD
V&A aangeboden: HP EliteBook 2560P
V&A aangeboden: Dell E6510 i5 4GB 250GB + 1 jaar garantie

Dit zijn volgens het filter allemaal laptops met of displayport of thunderbolt.
Zijn dit wat laptopjes die mij zouden kunnen helpen?
(Tot en met 200-250 wil ik er nog wel eens serieus over nadenken)

• Diamundo
  • Niet online
https://www.kabeldirect.n..._TBnJwlmRPLDfAaArU08P8HAQ

Ik zie dit ook staan. Is dit een optie? En kan ik dan ook het andere beeldscherm via displayport linken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Daisy chainen lukt alleen over displayport, dus met HDMI ga je daar niet komen.

• Diamundo
  • Niet online
Nog een ideetje:

ik heb sowieso twee video poorten: HDMI en VGA.
Gezien het eerdere idee wel was om een VGA-HDMI adapter te halen, ga ik daar weer eens op in.

veeltelangelink koop ik. (via coolblue uiteindelijk, maar zelfde ding)

Daarnaast los ik mijn woedeprobleem op door de schroeven van een VGA kabel te slopen a la dit idee en dan past het wel.

Zou dit werken?

• Diamundo
  • Niet online
Is inmiddels opgelost, ik kreeg een reply van de support, die mij naar een hele andere pagina stuurde. Daar moest ik de drivers vandaan halen, geinstalleerd, beeldscherm aangeprikt en hatseflats werkte meteen.

Pagina: 1