Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huidige Game-PC vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• wolfisking
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11 16:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik mijn huidige systeem vooral om te gamen. Wil er graag voor zorgen dat mijn systeem in ieder geval 1080p op ultra settings aan kan

Wat mag het systeem gaan kosten?
Paar losse onderdelen mag 400 € incl. verzendkosten gaan kosten. Geheel nieuw systeem mag ca. 1000 € incl. verzondkosten gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, beeldscherm etc. heb ik al. Onderstaand is dus mijn huidige systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overklokken heb ik geprobeerd, maar heb er geen geduld voor om dit stabiel te krijgen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Voor mijn gevoel heeft Intel de betere processors.
Als videokaart heb ik voor Nvidia gekozen, omdat ik op die manier games wil streamen naar de Nvidia Shield, die ik in de toekomst nog wil kopen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik en niet al te luid.

Ga je overklokken?
Zoals al eerder aangegeven, liever niet.

Wat verwacht je van ons?
Kan ik het beste een compleet nieuw systeem kopen om in ieder geval de komende jaren in 1080p ultra te spelen of voldoet bijvoorbeeld alleen een nieuwe videokaart?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 930 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T SE€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Antec Sonata Sonata III 500€ 132,99€ 132,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,44€ 28,44
6Kingston ValueRAM KVR13N9S6/2BK€ 13,06€ 78,36
1Corsair RM750€ 142,99€ 142,99
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,78

[ Voor 3% gewijzigd door wolfisking op 07-09-2016 17:26 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je op dit moment een overklok op je 930 staan? met overklok en een iets hogere GPU moet het namelijk al wel lukken. Ik denk zelfs dat 't op dit moment met de 280X al heel aardig kan!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• wolfisking
Hee NLBUURMAN,

Nee, ik heb op het moment nog geen overklok op de processor staan. Weet ook niet of mijn huidige koeler daar wel toe in staat is. Die koeler was ik vergeten toe te voegen.

• NickDLH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:22
Als ik jou systeem zo bekijk dan denk ik dat je eigenlijk twee opties hebt, en welke je dan het beste kunt kiezen ligt meer aan jou verwachten en wat je voor de toekomst wilt.

Je zou prima nu een GTX 1060 kunnen kopen (zoals: https://tweakers.net/pric...e-gtx-1060-gaming-6g.html) en ik denk dat je huidige processor dan nog steeds geen al te grote problemen gaat opleveren. Dit is de meest simpele en goedkoopste oplossing. Ik denk echter wel dat je na de GTX 1060 beter geen nieuwere generatie of betere GPU kunt kopen want dan zal je processor wel serieuzere problemen gaan opleveren.

Je kunt dus besluiten om voor nu alleen de videokaart te upgraden en dan over een jaar of twee/drie een geheel nieuwe PC te kopen. Of je kunt nu al een heel nieuw systeem kopen waarvan je dan om de paar jaar alleen de GPU van vervangt om bij te blijven. Mocht je nou een nieuw systeem willen kopen, laat dit dan even weten en dan stel ik een lijst samen voor rond de € 1.000,-

• wolfisking
Bedankt voor jullie hulp. Ga het nog even proberen vol te houden met mijn huidige configuratie. Op den duur wil ik dan een geheel nieuw systeem samenstellen.
Wat mij betreft kan dit topic dus dicht.