Ik heb gisteren ook met de helpdesk van Thecus gemaild; dit was hun reactie:
De procedure die je doet is correct:
- Gebruiker toevoegen
- Ervoor zorgen dat de map op "public=no" staat
- Via de ACL de gebruiker rechten geven
Windows probeert standaard met zijn eigen lokale gebruiker in te loggen en mogelijk heeft Windows dit al opgeslagen in de network credentials, Windows kan niet twee verschillende gebruikerrs voor één server gebruiken. Zou je eens kunnen proberen om via \\NAS_IP (ipv \\N2310) de NAS kunnen benaderen? Voor Windows is het dan een nieuwe server waarvoor dan nog geen credentials zijn opgeslagen.
Daarnaast zou je eens kunnen proberen de NAS gebruiker dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie te geven als de lokale Windows gebruiker.
--------------------------------------------------------------------------------
Dit heb ik geprobeerd, maar ik krijg nog steeds een acces denied als ik via de ip wil inloggen - user is nu zelfde als mijn pc login. Als ik via netwerklocaties de Thecus benader werkt het zo wel; met mijn pc in de user group hoef ik dan niet eens een wachtwoord in te voeren als ik via windows op de nas kijk,klopt dit? Dit terwijl ik het wachtwoord niet het zelfde heb gemaakt als die van mijn windows pc.
Als ik vervolgens via Ezfilexplorer op mijn android telefoon op de nas kijk dan kan ik wel de mappen zien maar zodra ik er op tik dan gebeurt er niets, ook geen mogelijkheid om in te loggen.
@Brahie Dit krijg ik te zien als ik op ACL klik:
[
Voor 4% gewijzigd door
saken op 08-09-2016 11:33
]