Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Contacten delen in outlook, roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wij hebben voor een klant 2 terminal servers, inloggen op basis van load balancing.
Wanneer ze op, bijvoorbeeld, server 1 inloggen kunnen ze contactpersonen of contactgroepen delen.
Komen ze bij de volgende keer inloggen op server 2 terecht kunnen er geen contactpersonen gedeeld worden. Wanneer je op deze server de accountinstellingen van outlook opent, weer sluit en outlook opnieuw opstart kunnen er weer wel contacten worden gedeeld. Maar dan kun je dit niet meer op server 1, je kan de 'oplossing' hier dan weer herhalen maar er is dus altijd een server waar geen contacten op kunnen worden gedeeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows Server 2008 R2
- Microsoft Office 2010 Professional
- XenApp 6.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuw outlook profiel
- Cached Exchange modus
- Locatie van .ost aangepast naar netwerkschijf

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

groupPolicies in gebruik?
Kijk die even na of er niet toevallig iets getattood wordt

Oh en dit:
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:41:
is smeken om moeilijkheden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:41:
Mijn vraag
Wij hebben voor een klant 2 terminal servers, inloggen op basis van load balancing.
Wanneer ze op, bijvoorbeeld, server 1 inloggen kunnen ze contactpersonen of contactgroepen delen.
Komen ze bij de volgende keer inloggen op server 2 terecht kunnen er geen contactpersonen gedeeld worden. Wanneer je op deze server de accountinstellingen van outlook opent, weer sluit en outlook opnieuw opstart kunnen er weer wel contacten worden gedeeld. Maar dan kun je dit niet meer op server 1, je kan de 'oplossing' hier dan weer herhalen maar er is dus altijd een server waar geen contacten op kunnen worden gedeeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows Server 2008 R2
- Microsoft Office 2010 Professional
- XenApp 6.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuw outlook profiel
- Cached Exchange modus
Gewoon met roaming profielen werken en zeker geen Cached Exchange Modus gebruiken. Dat is funest in een XenApp en RDS omgeving (iedere VDI omgeving). Je cached contacts zitten trouwens niet on je OST file maar in het .NK2 bestand. Dit bestand moet je roaming zien te krijgen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wellicht dat je i.p.v. roaming profiles ook UPD zou kunnen gebruiken? Waarschijnlijk lost dit je probleem op.
Cache mode van Exchange kun je prima gebruiken in een RDS omgeving, zolang je de ost-file maar binnen de UPD opslaat en dus niet rechtstreeks naar een netwerkshare verwijst.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wim-Bart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 03:18:
[...]

Gewoon met roaming profielen werken en zeker geen Cached Exchange Modus gebruiken. Dat is funest in een XenApp en RDS omgeving (iedere VDI omgeving).
Waarom? Als de cache opgeslagen wordt in een userprofile disk is dit een prima oplossing.

^^ wat hierboven dus ook al gezegd wordt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 08-09-2016 09:06 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Wim-Bart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 03:18:
[...]
Je cached contacts zitten trouwens niet on je OST file maar in het .NK2 bestand. Dit bestand moet je roaming zien te krijgen.
Outlook 2010 maakt geen gebruik van NK2, dat was in 2007 het geval maar vanaf 2010 is men daar vanaf gestapt.
Zijn de installaties van Office op beide machines wel gelijk? Dus zelfde patchlevel etc op beide servers van Office?
Pagina: 1