Hoe 32 bit printer driver installeren op 64 bit laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik wil een printer driver installeren.
...
Ik heb een printer waar alleen 32 bit driver van is, die wil ik op mijn 64 bit windows 10 instaleren. Compaq ij600.
...

Ik heb de 32 bit driver proberen te installeren, maar krijg een boodschap dat dat niet gaat werken. Windows 10 ziet het apparaat staan (config > apparaten en printers) maar kan er geen driver voor vinden. Ook als ik de driver op de cd open.
Windows 10 werkt toch best met allerlei 32 bit software. Beetje flauw dat ie dit niet doet.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Installeer je de driver vanaf de cdrom, of vanaf de site van de fabrikant als download?

Weet je zeker dat je eventuele oude drivers verwijderd hebt?

[ Voor 26% gewijzigd door wizai op 07-09-2016 16:40 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 19:46
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp15501-16000/sp15837.exe

probeer deze driver, deze is echter na windows 2000 niet meer geupdate, ik denk niet dat dit hem gaat worden op windows 10.

Wat je nog kan proberen is een generieke canon driver te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Sporedd op 07-09-2016 16:41 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Google stuurde me hier naar toe:
http://semantic.gs/hp_las...m603_pcl6_driver_download , daar staat gewoon een 64-bit W10 driver

Nu ben ik niet zo bekend met externe bronnen om drivers te downloaden, maar dit ziet er vrij legitiem uit, toch ?

Edit: niet goed gelezen, is andere printer ? Maakt Compaq ook printers ?

[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 07-09-2016 16:58 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
We praten hier over een printer welke (voorzover ik het terug kan vinden) in 1999 op de markt is gekomen. Ik vind het absurd om na 17 jaar nog te verwachten dat je hier drivers voor kunt vinden voor een modern OS, helemaal als je kijkt wat de prijs van een printer tegenwoordig is.

Doe jezelf een plezier en investeer gewoon 5 tientjes in een nieuwe printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

u_nix_we_all schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:44:
Edit: niet goed gelezen, is andere printer ? Maakt Compaq ook printers ?
Nope. Dit lijkt een rebadged Lexmark te zijn. Misschien zitten er in Windows standaard nog wat drivers voor oude Lexmarks. Anders misschien een generieke PCL3 driver gebruiken. Daar schijnt het ding ook compatible mee te zijn.

Maar ik zou het oude ding gewoon weggooien tenzij ie met een verzameling volle inkt cartridges is gekomen, want zelfs een nieuwe cartridge kopen voor het ding is weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 13:56

KrazyJay

32bit drivers kunnen niet werken op een 64bit installatie. Maar je zou altijd generieke pcl 5 3 drivers kunnen proberen voor beperkte functionaliteit?

[ Voor 2% gewijzigd door KrazyJay op 07-09-2016 19:46 . Reden: pcl 3, niet 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KrazyJay schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:35:
32bit drivers kunnen niet werken op een 64bit installatie. Maar je zou altijd generieke pcl 5 drivers kunnen proberen voor beperkte functionaliteit?
PCL5? Het is een PCL3 printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

En als al het andere niet werkt, misschien:
Virtual machine (Virtualbox) + usb-passthrough + 32-bit Windows XP + Printer delen over (virtual) ethernet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 07-09-2016 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Printer delen gaat niet werken, tenzij je er een virtuele printer tussen zet om de vertaalslag te maken. Als je een printer namelijk deelt, wordt dezelfde driver verwacht. Enige optie is dan om via de VM direct te printen.

Maar dat een 32 bit programma op een 64 bit OS werkt is heel anders dan een 32 bit driver op een 64 bit OS proberen te laten werken. Itt programma's draaien drivers niet in userspace. Ze zitten dichterbij kernel space. Microsoft heeft met Vista, en daarna met 7 verder uitgewerkt, drivers meer gescheiden zodat je bij een driver crash niet gelijk een BSOD krijgt, maar het blijft in een andere sectie van het OS draaien dan een applicatie. Het gaat dus nooit werken.

Omdat het om zo'n antiek ding gaat, ga ik met het advies van anderen mee: koop een nieuwe. Elk uur wat je erin steekt om het te laten werken is duurder dan een nieuwe aan te schaffen die zeer waarschijnlijk via plug & play direct werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Als je het al aan de praat krijgt kost het je zeker een paar tientjes voor een nieuwe inktcartidge en misschien zelfs kop. Die laatste is al een paar keer zo duur als een nieuwe printer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou d'r in ieder niet zeker van zijn dat de generieke PCL3 driver gaat werken.
't Is namelijk een gerebrande Lexmark

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Je zou dit nog kunnen proberen:

http://support.hp.com/us-en/document/c01796879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 20:03
Reinstall naar Linux? /outoftheboxthinking

Verder: +1 voor nieuwe printer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
doet het! Solved!

@downtime
goed gezien, was inderdaad een gerebrande lexmark

@nieuwe printer kopen
Ik heb dus inderdaad nieuwe cartridges hierbij, maar behalve dat wil ik zo min mogelijk nieuwe dingen kopen. Beter voor mileu en zo.

Die PCL3 driver downloaden heb ik niet gedaan, want alleen op onbekende websites aangeboden, en die doe ik niet. (ja ik ben me er eentje)

Dit werkte:
http://support.hp.com/us-en/document/c01796879
printer instaleren, mijn printer staat er niet bij, installeren van lokaal, windows update om extra printerdrivers te downloaden. Toen een paar lexmarks geprobeert. Lexmark z12 driver bracht dit oude ding tot leven. En bij printereigenschappen moest ik aangeven dat het ding met usb poort werkt.

Thanks Nuccie en alle anderen! Geweldig dit.

[ Voor 5% gewijzigd door carsten888 op 12-09-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb idd op dezelfde manier onze semi-antieke HP psc1200 onder 64b 10 aan de gang. Windows Update driver handmatig erop gepleurd, poort omzetten en klaar. 👍

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1