Toon posts:

Analoge radio kapot/weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Wij hebben sinds de overstap naar glasvezel altijd nog analoge radio uit de muur gekregen. Apart vonden wij 't zelf ook but it workED. Tot vandaag, poef, signaal weg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
We gebruiken dus een coax(?) kabel vanuit de muur naar onze versterker, deze zet het geluid op onze 2 boxen. Ik weet zeker dat het niet aan de versterker ligt omdat ik wel geluid kan afspelen vanuit de DVD Speler.
Normaal kregen we ook altijd een klein beetje info op het schermpje, zoals 'Slam-FM' of iets dergelijks maar dat krijgen we nu ook niet meer.

We zitten op glasvezel bij Telfort en hebben een 50/50 All-in pakket met interactieve TV.

Ik kan eigenlijk zelfs niks vinden over analoge radio, niet alleen bij telfort, maar bij nergens/niks.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die coaxkabel is dus het signaal vanuit je kabelaanbieder, wellicht hebben die jou volledig afgesloten of bieden ze geen analoge radio meer aan. Telfort kan je hier niet bij helpen, die zijn hier geen partij in. Je kan contact opnemen met je kabel provider maar omdat je daar geen contract meer hebt kan je ook geen aanspraak meer maken op de levering van analoge signalen.

Het is dus of overstappen naar digitale radio (via glasvezel of DAB+) of op een andere manier analoge radio opvangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Meneer de monitor is langs geweest, en heeft je afgesloten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de analoge tv(2de tv) t ook niet meer doet terwijl die kabel uit de glasvezelbox komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je een harkantenne op het dak had staan, is die misschien omgewaaid.
Maar bovenstaande reacties zijn waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Jup, de consequentie van glasvezel. Dan ben je je analoge radio via coax kwijt. Radio kan je nu alleen luisternen met behulp van het glasvezelkastje van telfort. Die zullen ook radiozender aanbieden (bij mij (kpn) zitten die geloof ik ergens bij de 800). Door het gebruik van een spdif kabel naar de versterker kan ik iig de radio beluisteren zonder dat ik steeds de tv ervoor moet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:36:
Ik zie dat de analoge tv(2de tv) t ook niet meer doet terwijl die kabel uit de glasvezelbox komt...
Als zowel de analoge tv en de analoge radio uit je glasvezelbox komen (DVB-c) en nu niet meer werken moet je dat gaan debuggen. Probeer het eerst met een korte coax kabel rechtstreeks op je glasvezelbox. Werkt dat niet? Dan ligt het probleem in de glasvezelbox zelf of heeft Telfort DVB-c afgesloten. Werkt dat wel dan moet je controleren of er geen storing verder in de kabel zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 07-09-2016 16:42 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De coax kabel voor de radio kwam uit de muur, en de kabel voor de analoge TV kwam uit de glasvezelbox. Ik zal eens een spdif kabeltje bestellen en kijken of ik daar content mee wordt/ben.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Simpel. Toen jij van coax naar glasvezel giing heeft niemand fysiek die kabel losgehaald. Dat gebeurt vaak nog fysiek en niet vanaf een afstand. Waarschijnlijk is er nu weer iemand in de wijkcentrale geweest voor onderhoud of whatever en heeft tegelijkertijd van de niet betalende mensen de kabeltjes losgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drawer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:42:
Simpel. Toen jij van coax naar glasvezel giing heeft niemand fysiek die kabel losgehaald. Dat gebeurt vaak nog fysiek en niet vanaf een afstand. Waarschijnlijk is er nu weer iemand in de wijkcentrale geweest voor onderhoud of whatever en heeft tegelijkertijd van de niet betalende mensen de kabeltjes losgehaald.
Dat zou ik raar vinden omdat wij dit glasvezel pakket al meer dan 1,5 jaar hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:42:
De coax kabel voor de radio kwam uit de muur, en de kabel voor de analoge TV kwam uit de glasvezelbox. Ik zal eens een spdif kabeltje bestellen en kijken of ik daar content mee wordt/ben.
Alvast bedankt.
Dan zal je in de wijkcentrale afgesloten zijn mbt radio.

Met betrekking tot analoge tv:
http://www.totaaltv.nl/ni...ernieuwen-abonnement.html

Wellicht je abonnement gewijzigd/verlengt waardoor DVB-c niet meer aangeboden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:43:
[...]

Dat zou ik raar vinden omdat wij dit glasvezel pakket al meer dan 1,5 jaar hebben :P
Tja, dat onderhoud is niet iedere week nodig uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 12:59
Je bent geen betalende klant,vroeg of later komt men daar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Barrycade

Through the...

Glasvezel van Telfort met DVB (coax) bestaat gewoon.

Dus er lijkt het volgende aan de hand te zijn: of er is toeval en je kabelboer heeft je COAX afgesloten en tegelijkertijd is je DVB omzetter van Telfort overleden.
Of (wat mij waarschijnlijker lijkt) je DVB omzetter van je Glasvezel modem heeft de geest gegeven waar dus blijkbaar je radio ook op aangesloten zat.

Dus even Telfort bellen of/dat er een storing is in je DVB deel.

[ Voor 8% gewijzigd door Barrycade op 07-09-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radio problem fixed, spdif op tv naar versterker, wel jammer dat tv dan altijd een logo weergeeft maarja. Over die analoge TV ga ik telfort maar eens bellen..

Net gebeld, we krijgen een monteur langs van de analoge signalen afdeling, let's hope for ze best ;D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Kan je je tv niet uitzetten terwijl je naar de radio luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat? Ze zitten niet op een splitter of iets

• Miss_80
De radio kan je nu toch alleen beluisteren via het kastje van telfort?. En je tv moet aanblijven om de radio te kunnen gebruiken waardoor het logo op je tv blijft?

Dat heb ik dus niet. Ik kan mijn tv gewoon uitzetten ( kpn kastje blijft uiteraard aan) en geluid loopt gewoon via de versterker over de boxen. Bijna alsof je nog de oude tuner gebruikt voor radio

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:43:
[...]

Ik heb in het verleden voor Casema gewerkt. Eens in zoveel tijd kreeg je een pak bonnen mee om af te sluiten. Dat betekende gewoon in de straat kabel nr 23 van huisnr 16 er af schroeven en de kast weer op slot.

Dat gebeurde vaak voor WK's en EK's >:)

Ik vermoed dus dat de kabelmaatschappij uiteindelijk jullie kabel heeft afgesloten zodat je nu helemaal geen signaal meer van hun krijgt.
Pagina: 1