Vraag

• Stubbs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-01 14:18
Oi,

Ik heb sinds een kort een i5 6500 met de stock cooler en het is me opgevallen dat de fan erg veel lawaai maakt wanneer ik bijvoorbeeld een game speel.

De gemiddelde temperaturen zijn 33 graden (idle, of amper in gebruik) en rond de 60 graden wanneer er een spel aanstaat
...

i5 6500
...

Ik heb de koelpasta vervangen, dit heeft de temperaturen wel omlaag gehaald, maar de fan maakt toch veel lawaai.
...

Ik heb nog een Cooler Master Hyper 212X liggen, maar door gebrek aan kennis heb ik die niet gebruikt.
Zal ik 'm dan toch met hulp installeren?

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:22
Wat voor behuizing heb je?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 12:35
Als je de cooler toch al hebt liggen en je kast heeft er ruimte voor, lijkt de conclusie me nogal voor de hand liggend. Je gaat er ongetwijfeld op vooruit.
Als je van de stock cooler al zelf de pasta hebt vervangen, gaat het wellicht ook wel lukken om de gehele cooler te vervangen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De standaard meegeleverde koelers zijn niet ideaal om een bepaalde streeftemperatuur te halen en houden. Dat je tijdens gamen nog op 60 zit is best netjes eigenlijk. Een aftermarket koeler kan wel beter zijn in z'n taak en de fan kan om die reden ook met een lager toerental fatsoenlijk koelen.

Lees ook even reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest door. En hoewel de review al 2 jaar oud is, is het nog steeds zinvol om op te letten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Lekker die hyper erop zetten. Wel eerst je mobo uit de kast halen anders is het echt een drama, of je moet het met 4 handen doen natuurlijk haha.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold