Advies gevraagd bij vervangen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomdevisser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01 12:03
Experts,

Ik schrok er van maar mijn systeem is inmiddels al weer 6 jaar oud.
Helaas heeft de videokaart het begeven. Persoonlijk heb ik er weinig verstand van.
Ik ben op zoek naar een vervangende videokaart voor onderstaand systeem.
De videokaart mag absoluut een upgrade zijn, maar geen overkill.
Het ligt namelijk niet in de planning om andere componenten op korte termijn te vervangen.

AMD Phenom II X6 1055T 2,8Ghz Boxed
Antec Three Hundred
Corsair VX450W | CMPSU-450VXEU
Gigabyte GA-880GA-UD3H | GA-880GA-UD3H
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB
Samsung EcoGreen F4EG. 2TB
Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Scythe Mugen 2 Rev. B

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Tom

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
En wat is je budget? is 2de hands een optie?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gezien je 1055t vrij lage performance heeft per core heeft een high-end GPU weinig zin aangezien die al heel snel gebottleneckt wordt door je CPU. Oude high-end is vermoedelijk te zwaar voor je PSU (zeker amd kaarten als de 290x)
Ik denk dat een RX480 al ruimschoots voldoende is voor jou. Wellicht een tweedehands GTX960

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Ik denk dat een RX480 al teveel overkill is, eerder een mid-range kaart als een RX460 is een beetje vergelijkbaar (en eigenlijk al een upgrade) met zijn huidige HD6850.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 10:21
Belangrijkste vraag is natuurlijk het budget.
En ben je van plan om alleen de gpu te upgraden? Of ook binnenkort de rest van je systeem.
Beter nu een "overkill" rx480 erin en over een paar maanden een i5 erbij halen, dan een 460 en dan weet teleurgesteld zijn in de prestaties icm een eventuele i5.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
Alles is een overkill, het systeem is oud en gewoon aan vervanging toe. Hier moet je geen geld meer in investeren. Hooguit een leuk GPUtje voor weinig zodat je als back up PC kan gebruiken. en met weinig boel ik weinig, 50 E is al heel veel.

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-02 00:57
Lednov schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:31:
Alles is een overkill, het systeem is oud en gewoon aan vervanging toe. Hier moet je geen geld meer in investeren. Hooguit een leuk GPUtje voor weinig zodat je als back up PC kan gebruiken. en met weinig boel ik weinig, 50 E is al heel veel.
Je kunt niet in andermans portemonnee kijken toch? :O
Een nieuw systeem staat er nu niet om bekend dat het niks kost en die 'oude' onderdelen krijg je ook bijna niks voor weer.

Mocht je een nieuwe kaart willen die +/- gelijkwaardig is aan jouw oude kaart dan is dit wel iets:
pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5

Wanneer je echt een 'dikke' performance winst wil dan kan je naar de rx470 kijken.
pricewatch: XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Black Edition

[ Voor 14% gewijzigd door hoi3344 op 08-09-2016 08:55 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-02 15:09

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik zou persoonlijk geneigd zijn geen euro meer in deze pc te stoppen en alles te vervangen.

Maar goed, de TS geeft aan dit niet te willen dus dan wordt het lastig. Gezien de nieuwprijzen van vergelijkbare kaarten zou ik zelf eerder geneigd zijn om naar de een 2e hands kaart te kijken.

Een mooie upgrade voor weinig geld moet geen probleem zijn.

Zoiets bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2/OC

Dit trekt je voeding prima! :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

De VX450 heeft maar één PEG connector. Een HD 7950 gaat dan niet aangesloten worden of je moet met veloopjes gaan prutsen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:23:
De VX450 heeft maar één PEG connector. Een HD 7950 gaat dan niet aangesloten worden of je moet met veloopjes gaan prutsen.
Gezien het feit dat de HD7950 maar 20w over de officiele specs van 1x 6pin icm normale PCI-E power gaat zal dat geen problemen opleveren.

De risico's van het gebruiken van een verloopje zijn ernstig overdreven.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Blaat schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:41:
[...]

Gezien het feit dat de HD7950 maar 20w over de officiele specs van 1x 6pin icm normale PCI-E power gaat zal dat geen problemen opleveren.

De risico's van het gebruiken van een verloopje zijn ernstig overdreven.
Je klinkt als de marketingafdeling van AMD. Dat AMD het niet nauw neemt met de PCI-e specs betekend nog niet dat het een aan te raden situatie is.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

eL_Jay schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:42:
[...]

Je klinkt als de marketingafdeling van AMD. Dat AMD het niet nauw neemt met de PCI-e specs betekend nog niet dat het een aan te raden situatie is.
Een 6 pin draad kan makkelijk meer dan 75 watt transporteren. Er zitten in een 8 pin draad (150w) net zoveel +12v draden, er zitten alleen 2 extra grounds bij.

De draden zijn AWG18 en kunnen 20A (240W) hebben voordat ze te heet worden om beet te pakken.

Een splittertje gebruiken om 95w uit de 6 pin te halen gaat niks doen. Vanuit de redenatie dat overgangen naar contacten catastrofaal zou kunnen zijn zou je dan ook geen modulaire PSU kunnen aanschaffen wat natuurlijk bullshit is.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 09-09-2016 11:33 ]

Pagina: 1