eens in de zoveel tijd mag ik van mezelf geld tegen een nieuw systeem smijten. Gezien mijn laatste upgrade in 2011 was en er steeds meer games uitkomen die ik op low moet draaien, vond ik het wel tijd voor een upgrade.
Ik ga alleen de kast + inhoud vervangen, het enige wat ik meeneem is de Samsung evo 850 250gb SSD en een drietal dataschijven. Ik ben niet van plan om in nieuwe beeldschermen te investeren, heb nu twee 23inch dell ultrasharps op 1920x1080.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-gamen, op dit moment speel ik veel skyrim en fallout 4. Met mijn nieuwe systeem wil ik wel graag alle huidige titels op maxed out settings kunnen draaien (op 1920x1080) (voornaamste reden dat ik ga upgraden) en de komende games uiteraard ook.
-4k video afspelen (mocht ik in de toekomst een 4K tv kopen, dan ben ik vast voorbereid)
-virtuele machines draaien, niks high-tech, gewoon hobby
-VR, Ik vind het nu nog niet interessant genoeg om er geld tegenaan te smijten, maar wil er wel op voorbereid zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn max is 1100 euro, maar indien het de extra centen echt waard is ben ik wel bereid er iets overheen te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x dell ultrasharp 23inch 1920x1080
1x samsung evo 850 250gb SSD
3x 3,5inch harde schijven (2x 1tb, 1x 3tb)
toetsenbord, muis
speakers/koptelefoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende lijstje heb ik aan de hand van de best buy guide in elkaar gedraaid:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje gericht op de toekomst is eigenlijk de enige wens, de rest staat al wel beschreven bij het kopje 'wat wil je doen met je nieuwe systeem?'.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Vroeger wist ik alle leuke hardwarecomponenten wel op te dreunen, tegenwoordig is die kennis echter zwaar verwaterd. Ik denk dat ik zo wel een leuk systeem bij elkaar heb gezocht, maar ben wel erg benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties.
Ik ga alleen de kast + inhoud vervangen, het enige wat ik meeneem is de Samsung evo 850 250gb SSD en een drietal dataschijven. Ik ben niet van plan om in nieuwe beeldschermen te investeren, heb nu twee 23inch dell ultrasharps op 1920x1080.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-gamen, op dit moment speel ik veel skyrim en fallout 4. Met mijn nieuwe systeem wil ik wel graag alle huidige titels op maxed out settings kunnen draaien (op 1920x1080) (voornaamste reden dat ik ga upgraden) en de komende games uiteraard ook.
-4k video afspelen (mocht ik in de toekomst een 4K tv kopen, dan ben ik vast voorbereid)
-virtuele machines draaien, niks high-tech, gewoon hobby
-VR, Ik vind het nu nog niet interessant genoeg om er geld tegenaan te smijten, maar wil er wel op voorbereid zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn max is 1100 euro, maar indien het de extra centen echt waard is ben ik wel bereid er iets overheen te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x dell ultrasharp 23inch 1920x1080
1x samsung evo 850 250gb SSD
3x 3,5inch harde schijven (2x 1tb, 1x 3tb)
toetsenbord, muis
speakers/koptelefoon
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende lijstje heb ik aan de hand van de best buy guide in elkaar gedraaid:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 315,50 | € 315,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 351,- | € 351,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 77,99 | € 77,99 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,25 | € 94,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.055,68 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje gericht op de toekomst is eigenlijk de enige wens, de rest staat al wel beschreven bij het kopje 'wat wil je doen met je nieuwe systeem?'.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Vroeger wist ik alle leuke hardwarecomponenten wel op te dreunen, tegenwoordig is die kennis echter zwaar verwaterd. Ik denk dat ik zo wel een leuk systeem bij elkaar heb gezocht, maar ben wel erg benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties.
blaap