Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor werk, zowel voor gebruik op werkplek (photoshop, dreamweaver) als bij een klant.

Wat is je budget?
€1100-€1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, veel met OV dus als er nood aan de man is moet het makkelijk zijn om in de bus iets te fixen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus voor een laptop of anders Microsoft ivm Surface Pro 4.

Nu heb ik momenteel een 3 jaar oude laptop (17inch,8gb,i7-3630QM,1tb hdd) maar die is wel wat traag en vanwege het vele reizen ben ik het ook beu om zo'n zwaar ding mee te slepen. Het liefst zou ik voor de Surface Pro 4 gaan (icm een dock om 1 of 2 extra schermen aan te sluiten wanneer ik op kantoor ben) , minimaal de i5 versie met 8gb geheugen en 256 SSD. Ga ik er in dit geval veel van merken dat ik van een i7 naar een i5 ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
Je gaat heel veel verschil merken in het feit dat je naar een SSD gaat. De bottleneck van jouw oude lappy is de HDD. stel dat je die alleen al vervangt heb je al een veul sneller systeem :) (en dan ook echt VEEL sneller)

[ Voor 7% gewijzigd door hoi3344 op 07-09-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Dus ik zou me niet druk hoeven te maken over de overgang van i7 naar i5?
Alelen de HDD vervangen zou wellicht net zo goed zijn alleen het meedragen van dat ding is me ook een doorn in het oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
ben je een zwaar photoshop gebruiker of zijn het kleine zaken die je met photoshop doet?
want dan is de vraag gaat de surface over 2 jaar nog steeds voldoen aan je wensen/eisen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
robg1984 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:49:
Dus ik zou me niet druk hoeven te maken over de overgang van i7 naar i5?
Alelen de HDD vervangen zou wellicht net zo goed zijn alleen het meedragen van dat ding is me ook een doorn in het oog ;)
Dat is afhankelijk van hoe intensief je met Dreamweaver en PS aan de slag gaat. Volgens mij krijgen die zelfs desktop i7E op de knieen als je maar met genoeg layers werkt. En je huidige i7 is volgens mij een echte i7 (4 cores 8 threads) die gaat in goed-ondersteunde-multithreaded-applicaties een nieuwe i5 Y/U/M er met gemak uittrekken.

Handzamer als een Surface Pro wordt lastig, maar dat toetsenbord lijkt mij niets.

Ikzelf zou voor Pro geen consumer-grade laptop aanschaffen maar een instap Pro laptop, zeker als je er dagelijks mee gaat sjouwen (thinkpads, MBPr, DELL zakelijk, Zbook enzo).

Wellicht dat een Macbook Pro Retina 13" met 16GB RAM en 256GB SSD net in budget past (met BTW teruggaaf want zakelijke aankoop). Zonde van het overpricete karakter, maar erg capabele, degelijke, redelijke mobiele en vooral prettige werkmachines (zeker in grafische sector zie je ze niet voor niets overal, wel jammer dat ze dan ook Apple schermen gebruiken ipv Eizo's of NEC maar dat is een ander verhaal :P). Mocht OSX je niet bevallen kan je er altijd nog windows/linux op kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Nou dan kun je dus echt wel beter een SP4 nemen i.t.t. een MBP. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik doe eigenlijk alleen kleine zaken met photoshop, werk eigenlijk nooit met grote PSD's of RAW bestanden. Dreamweaver ook niet intensief, gewoon basic code-werk icm de FTP-functie.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
robg1984 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:43:
Ik doe eigenlijk alleen kleine zaken met photoshop, werk eigenlijk nooit met grote PSD's of RAW bestanden. Dreamweaver ook niet intensief, gewoon basic code-werk icm de FTP-functie.
je gaat terug van een i7 quad core (3e generatie) naar een i5 duo core zesde generatie. Bij normaal gebruik merk je geen verschil, de i5 zal zelfs sneller zijn aangezien je aangaf dat de i7 langzaam was geworden (opschonen van jouw laptop kan ook helpen).
Voor kleine taken in de genoemde tools verwacht ik geen problemen. Een i5 is een snelle processor en het grafische deel is ook veel verbeterd (althans vergeleken met de voorgaande geintegreerde GPU prestatiesvan Intel).
Ikzelf ben heel tevreden met mijn i5 surface pro 4. :)

• Marialice
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2023

Marialice

beetje gek en is er trots op

Qua performance ga je het met de surface prima redden; en hij is echt makkelijk mee te nemen. Ik heb de surface pro 3, naast een grote logge zware laptop; en gebruik ze naast elkaar. Laptop echt als werkstation; naar vergaderingen en voor gewoon snel even onderweg gaat de surface mee.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-08 23:09
Zelf veel ervaring met de surface pro 3. Het toetsenbord is wel echt een stuk minder dan bij een normale laptop. Ik zou zelf liever een laptop hebben

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
VervelendeMan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:54:
Zelf veel ervaring met de surface pro 3. Het toetsenbord is wel echt een stuk minder dan bij een normale laptop. Ik zou zelf liever een laptop hebben
Als TS op zijn werkplek zit kan die naast zijn 2 externe schermen toch ook gewoon een extern toetsenbord en muis aansluiten dan is dat probleem voor een groot deel van de tijd opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
VervelendeMan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:54:
Ikzelf heb een surface pro4 met type cover. De type cover van de pro 4 is echt heel veel beter dan die van de pro 3. Het typen is bijna gelijk aan een laptop. Hij typt echt heel fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik kan beaamen wat Fred13 zegt: de Type Cover van de Surface Pro 4 is vele malen beter dan de vorige versie. Hij veert niet meer door, heeft een mooie keytravel, ingebouwde backlight en een veel betere trackpad.

Ik zou wel voor minimaal een 8Gb variant van de Surface Pro 4 gaan dan kun je er ook nog een paar jaar mee vooruit.

Wat nog een ander mooi alternatief is, mocht je voor een laptop willen gaan, is de vernieuwde Dell XPS 13 met KabyLake processor:

nieuws: Dell brengt XPS 13 uit met Kaby Lake-processors en grotere accu - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Minimaal 8Gb wordt het sowieso.
Wat betreft Type Cover, op het werk zal ik er een extern toetsenbord op aansluiten vanwege de afstand tot het scherm en de externe schermen (die staan wat verder weg dus wil de surface ook verder weg hebben maar toetsenbord dichtbij. Thuis wil ik wel de Type Cover erbij hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik heb zelf de Pro 4 I5/8Gb/256Gb variant.

Ik ben er erg tevreden me, kan geen directe minpunten vinden.
Alleen het vasthouden en couchsurfen, moet je niet met een Ipad moet vergelijken, daarvoor is hij net wat lomper qua formaat. Maar je kunt er ook veel meer mee.

Ps. De W10 Anniversary Update heeft ook de pen experience en browsen met Edge veel vriendelijker gemaakt voor touch/pen devices.

Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enigste nadeel van een surface vind ik persoonlijk dat het voor geen meter werkt op schoot. een hp spectre of asus flipbook vind ik dan persoonlijk fijner.

• robg1984
Waarom werkt het voor jou voor geen meter op schoot?
Maar goed, voor mij is het vooral bureauwerk met extra schermen, op schoot is extra :)
Pagina: 1