• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:38
Sedert ik terug ben van reis gaat de pc enkel verder opstarten na een druk op de reset knop. De computer gaat aan, maar het scherm blijft zwart. Pas na een druk op de reset knop start de pc door.

Dit gebeurd enkel als de pc voor een langere tijd heeft uitgestaan. Als ik de computer opstart, afsluit en terug opstart, gaat dit onmiddellijk.

In de bios heb ik de fast boot opties uitgeschakeld en de pc heb ik eergisteren volledig uitgeblazen en nagezien. Er is op het eerste zicht niets aan op te merken.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Onder full load blijft de pc stabiel. Eenmaal aan blijft ze draaien.

Intel Core i7-4770 (koeler Noctua DH-14)
MSI H87M-G43
MSI N760 TF 2GD5/OC
XFX PRO550W Core Edition
Corsair 16 GB DDR3-1600 (CML16GX3M2A1600C10)
Samsung 840 250GB SSD.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Hangt de PC aan een geaard stopcontact? Het zou je verbazen hoe veel onzin een niet geaard systeem kan veroorzaken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

XFX PRO550W Core Edition
Hoe oud is die voeding?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ShaneV
De pc is van 12-08-2013.
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:51:
Hangt de PC aan een geaard stopcontact? Het zou je verbazen hoe veel onzin een niet geaard systeem kan veroorzaken.
De pc hangt rechtstreeks aan een APC BE700G-GR en deze is verbonden met een geaard stopcontact.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan je leentje buur proberen, met je voeding?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ShaneV
Lip schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:10:
Kan je leentje buur proberen, met je voeding?
Ik heb nog een Antec VP350 liggen, wellicht dat ik deze wel eens kan gebruiken om te testen.

Na een kleine zoektocht op de voeding blijkt dat de voeding die ik heb, niet hasswell ready is. Zou dit hieraan kunnen liggen? Vanavond probeer ik eens de C6 en C7 states uit te schakelen en kijk wat dit geeft. Al zou ik het raar vinden dat het hieraan ligt, vermits de pc al 3 jaar zonder problemen werkt.

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
:
[...]

Ik heb nog een Antec VP350 liggen, wellicht dat ik deze wel eens kan gebruiken om te testen.

Na een kleine zoektocht op de voeding blijkt dat de voeding die ik heb, niet hasswell ready is. Zou dit hieraan kunnen liggen? Vanavond probeer ik eens de C6 en C7 states uit te schakelen en kijk wat dit geeft. Al zou ik het raar vinden dat het hieraan ligt, vermits de pc al 3 jaar zonder problemen werkt.
Dat is slechts een marketingsterm, kun je negeren. Even een andere voeding proberen is het beste.

[ Voor 13% gewijzigd door maurice_thalen op 07-09-2016 15:37 ]

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Een voeding van mij uit 2008 begon na 6 jaar idd precies de zelfde kuren te vertonen. Bij een koude boot kon 'ie z'n lijnen niet snel genoeg stabiel meer krijgen. Na vervangen geen problemen meer gehad.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

maurice_thalen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:34:
[...]

Dat is slechts een marketingsterm
C6 en 7 powerstates zijn zeer zeker geen marketingstermen.

• ShaneV
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:49:
[...]

C6 en 7 powerstates zijn zeer zeker geen marketingstermen.
Zouden deze iets te maken hebben met mijn probleem? Vanavond ging de pc zonder enig probleem aan.. zeker 10 keer opnieuw geprobeerd met telkens de stroom er volledig af, alvorens te starten.

Toch de voeding die stuk gaat? Er zit 5 jaar garantie op, maar als ik deze terug stuur naar XFX wil ik zeker zijn dat ze stuk is.

[ Voor 7% gewijzigd door ShaneV op 07-09-2016 18:38 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

C6 en 7 powerstates vereisen een voeding welke hier ook mee om kan gaan (0A leveren op de +12V lijn(en)). De voeding die je in de TS hebt staan kan hier geen gebruik van maken, en dat kan dan ook prima de oorzaak zijn geweest.

http://www.prweb.com/releases/2013/5/prweb10762681.htm

• ShaneV
D4NG3R schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:52:
C6 en 7 powerstates vereisen een voeding welke hier ook mee om kan gaan (0A leveren op de +12V lijn(en)). De voeding die je in de TS hebt staan kan hier geen gebruik van maken, en dat kan dan ook prima de oorzaak zijn geweest.

http://www.prweb.com/releases/2013/5/prweb10762681.htm
De C6 en C7 states uitgeschakeld. Morgen ochtend eens zien of de pc onmiddellijk start :)

• ShaneV
Okay, blijkbaar zit het in een hele andere hoek. Als het beeldscherm (dell u2410 via displayport) uitstaat wanneer ik de pc aanzet, start de pc enkel na een reset. Steek ik eerst het scherm aan en dan de pc, zijn er geen problemen..
Pagina: 1