Uitschakelen 'Automatische router reset'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593477

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of een van jullie mij kon helpen met een probleem. Ik post normaal nooit op fora dus ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Ik hoop dat het allemaal logisch klinkt ik snap er zelf vrij weinig van, maar bij mij thuis valt het internet ongeveer elke 2 uur voor 10 tot 20 seconden weg, zeer onhandig i.v.m. werk e.d. waar een constante internetverbinding noodzakelijk is. Dit lijkt me zeker geen toeval en ik vroeg mij af, hoe schakel ik deze automatische 'reset' uit of wat kan ik er aan doen?

Jasper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Begin eerst maar eens met wat meer info, want hier kan niemand iets mee. Wat voor router? Wat voor modem? Welke ISP? Waarom denk je dat jouw provider elke 2 uur een automatische herstart verstuurt? Wat zei je provider toen je hiernaar vroeg?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je eerste stap goed is door een topic hiervoor te openen.

Stel dat we je niet kennen ;), welke informatie denk je dat we van je willen weten?

Ik zal je vast helpen:
  • welke apparatuur?
  • hoe staat alles ingesteld?
  • hoe is het verbonden (draad/draadloos)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven wat er aan de hand is.

Het internet komt binnen via een 'Experia box V10' (v.g.m. bij kpn afkomstig), daarvanuit gaat er een kabel naar een 'netgear prosafe 8' (lijkt me dat deze niet bij KPN vandaan komt). Het is een heel gedoe met de meterkast hier waar ik absoluut geen verstand van heb. Ik heb op de zolderverdieping een kabel daar heb ik problemen mee, mijn vader gebruikt voor zijn werk ook het wifi modem en hij heeft er ook last van.
Ik weet 99% zeker dat een huisgenoot (deze is niet in staat om het nu op te lossen) het moedwillig in heeft gesteld om eerdere problemen op te lossen, mij lijkt het logisch dat er dus iets met software is ingesteld. Ik weet eerlijk gezegd niet of het apparaat zichzelf uitschakelt ik ben er niet bij (bij het apparaat) op het moment zelf dat het gebeurd, het zal dus ook niet vanuit de provider gebeuren. Ik heb daar ook geen contact mee opgenomen i.v.m. eerdere ervaringen met de monteurs e.d. dacht ik op deze manier verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:49

Eboman

Ondertitel

worden er misschien torrents gebruikt om te downloaden? Als de router het te druk heeft (teveel sessies) kan hij ook resetten. En misschien ook handig om te weten, zijn het bv vaste tijdstippen ? Dus exact elke 2 uur?

[ Voor 94% gewijzigd door Eboman op 07-09-2016 14:20 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eboman schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:15:
worden er misschien torrents gebruikt om te downloaden? Als de router het te druk heeft (teveel sessies) kan hij ook resetten. En misschien ook handig om te weten, zijn het bv vaste tijdstippen ? Dus exact elke 2 uur?
Er worden geen torrents gebruikt, ik heb niet exact de tijdstippen bijgehouden, de periode van 2 uur is een schatting maar het lijkt me zeker geen toeval en er is ook daadwerkelijk een 'vast interval' waarin het gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Anoniem: 593477 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:17:
[...]

Er worden geen torrents gebruikt, ik heb niet exact de tijdstippen bijgehouden, de periode van 2 uur is een schatting maar het lijkt me zeker geen toeval en er is ook daadwerkelijk een 'vast interval' waarin het gebeurd
Die netgear is alleen een switch, dus als je op de computer geen melding krijgt dat de kabel niet meer verbonden is, dan zit daar geen probleem.

Ik zou een op de KPN router inloggen (https://forum.kpn.com/int...eelgestelde-vragen-344379) via http://192.168.2.254 en eens naar je wan-status kijken, als deze ook steeds "reset" dan is het dus wel je KPN router.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zijn je SNR waardes en wat is de uptime van je modem?
Is er verschil tussen de uptime van je interfaces en de uptime van de cpu?

[ Voor 40% gewijzigd door Trommelrem op 07-09-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Anoniem: 593477 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:17:
[...]

en ben je nog verder gekomen ? Is het opgelost ? dan is het misschien handig voor anderen als je het deelt.

Signature

Pagina: 1