• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
Na het afsluiten van de game Assassin's Creed Syndicate heb ik regelmatig dat mijn scherm begint te flikkeren en telkens aan en uit gaat. op de boxen hoor je dan ook een knetterend geluid als die aan en uit slaat. Ook gaat het gepaard met een paar gelkleurde flitsen. een soort bliksem schichten in je beeld.

Zodra ik mijn pc dan reset zijn de problemen weg. Als ik niet reset dan gaat het net zo lang door totdat mijn beeld wegvalt.

Tijdens het spelen heb ik nergens last van. De game zorgt voor een temp van zo'n 80 a 85C max.

Laatste keer probeerde ik Fallout op te starten en toen had ik deze problemen in het menu. Deze heb ik toen ook moeten resetten en daarna niet meer gehad.

Het rare aan dit probleem is, dat het niet tijdens een game is. Ook heb ik een Furmark gpu stress test uitgevoerd van zo'n 20 minuten en niets aan de hand.

mijn pc heeft de 2160p als resolutie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 178,50€ 178,50
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 785,-€ 1.570,-
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 154,95€ 154,95
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 67,95€ 67,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 76,95€ 76,95
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.829,-€ 1.829,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.223,30

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Welke NVidia drivers draai je?

Met de launch drivers van de pascal kaarten zijn soortgelijke problemen geweest bij 120Hz of hoger refresh rates. Misschien dat dit ook een van de effecten is.

Heb je ook al geprobeerd wat er gebeurt als je 1 kaart uitschakelt?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Dellmorte
Blaat schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:22:
Welke NVidia drivers draai je?

Met de launch drivers van de pascal kaarten zijn soortgelijke problemen geweest bij 120Hz of hoger refresh rates. Misschien dat dit ook een van de effecten is.

Heb je ook al geprobeerd wat er gebeurt als je 1 kaart uitschakelt?
meest recente drivers draai ik. ik draai 4k dus kan niet hoger dan 60HZ. nog niet met 1 kaart geprobeerd omdat het niet tijdens het gamen is. enkel gehad op momenten dat ik niet game. wel een keer gehad tijdens gamen maar dat was tijdens een test run na een overclock die ik uiteindelijk niet heb gebruikt. draai gewoon default settings

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dellmorte schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:42:
[...]

meest recente drivers draai ik. ik draai 4k dus kan niet hoger dan 60HZ. nog niet met 1 kaart geprobeerd omdat het niet tijdens het gamen is. enkel gehad op momenten dat ik niet game. wel een keer gehad tijdens gamen maar dat was tijdens een test run na een overclock die ik uiteindelijk niet heb gebruikt. draai gewoon default settings
Lijkt het een beetje op dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/juUvOV8Z1w8hgFwKp2kbbv21/full.jpg

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Dellmorte
nee totaal niet zijn gewoon paar snelle flitsen. soort gekleurde tearing(net zoals je zonder vsync speelt).

niet iets blijvends in beeld en het beeld valt ook steeds aan en uit. dan reset ik hem vervolgens maar.

en ook niet tijdens gamen, heel apart dus.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Kan je er dan misschien een foto van maken?

De manier waarop dit soort dingen zich manifesteren geven wel eens een hint naar de oorzaak.

Toch zou ik je aanraden om het even met 1 kaart te proberen. Dan kan het nog zoiets als een software probleem zijn met SLI oid maar dan weet je iig dat je kaarten niet defect zijn.

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 03:42
Het klinkt mij in de oren alsof je de game met een andere resolutie draait (in fullscreen) dan dat je windows heb ingesteld. Het scherm moet dan switchen en dat maakt normaal zo'n knetterend geluid en geeft flikkerend beeld. Heb je dit al eens nagekeken?

• Dellmorte
hoi3344 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:45:
Het klinkt mij in de oren alsof je de game met een andere resolutie draait (in fullscreen) dan dat je windows heb ingesteld. Het scherm moet dan switchen en dat maakt normaal zo'n knetterend geluid en geeft flikkerend beeld. Heb je dit al eens nagekeken?
dit staat beide op 3840 x 2160

• Dellmorte
Blaat schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:08:
Kan je er dan misschien een foto van maken?

De manier waarop dit soort dingen zich manifesteren geven wel eens een hint naar de oorzaak.

Toch zou ik je aanraden om het even met 1 kaart te proberen. Dan kan het nog zoiets als een software probleem zijn met SLI oid maar dan weet je iig dat je kaarten niet defect zijn.
zodra het probleem zich weer voordoet zal ik een foto maken.
Pagina: 1