Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debiesven
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-07-2020
Ik heb een nieuwe volkswagen met Discover Pro infotainment welke Apple Carplay, MirrorLink en Android Auto ondersteund. Ik krijg alleen mijn Sony Xperia Z5 compact niet aangesloten met Android Auto.

Wat wel werkt:
  • Telefoneren via Bluetooth verbinding
  • Muziek afspelen (via Spotify) via Bluetooth verbinding, maar enkel pause, vorige en volgende track
  • Opladen via USB verbinding
Maar ik wil dus Android Auto gebruiken voor het afspelen van mijn muziek, zodat ik ook playlisten etc kan kiezen. Daarnaast zou ik ook graag Google Maps willen gebruiken en eventueel Whatsapp als dat handig werkt. Dit zou allemaal moeten lukken via Android Auto, echter wordt mijn telefoon niet herkend of gevonden als een Android Auto telefoon. Ik heb al geprobeerd om de Android Auto APK te downloaden en installeren, echter helpt dit niets.

De iPhone van mijn vrouw krijg ik wel op Apple Carplay, maar enkel via een originele USB-Lightning kabel. Ik heb al verschillende kabeltjes geprobeerd van mijn Sony Xperia Z5 compact, maar bij geen enkel kabeltje wordt mijn telefoon aangegeven dat Android Auto gestart wordt of gevraagd wordt om Android Auto te downloaden.

Wat ik heb gevonden hoe het normaal gesproken zou moeten werken:
  1. Start je auto
  2. Sluit je Sony Xperia Z5 compact via USB aan op de VW Dicover pro
  3. Op je telefoon wordt nu gevraagd of je Android Auto wilt downloaden
  4. Android auto werkt nu
Stap 3 wordt bij mij dus niet gevraagd en ik krijg het niet gevonden waardoor dit komt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31
volgens mij is er nog geen officiele release, daarom is de app nog niet vanuit nederland in de play store te vinden, je kan wel de APK op een betrouwbare mirror opzoeken en handmatig installeren, misschien werkt het dan wel.

hier staat ook nog het een en ander:
https://www.androidplanet.nl/reviews/android-auto-review/

Strava