[iPhone 6]Kapot scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Hallo allemaal,

Voor de eerste keer ooit is het dan toch een keertje gebeurd: het scherm van mijn telefoon is kapot. :+ Nu is het zo dat geen smartphoneverzekering heb en het (voor zover ik kan zien na het lezen van de polisvoorwaarden) ook niet onder de inboedelverzekering o.i.d. valt.

Nu vraag ik me af of er iemand weet waar ik dit goed en relatief goedkoop kan laten repareren. Er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik had eerst in gedachte om het bij Apple zelf te laten doen. Het is me daar alleen niet duidelijk of het nou 127,10 euro of 321,10 euro kost (mijn toestel valt niet meer onder de garantie). Ik krijg momenteel ook geen contact met support om het te vragen. :/ Daarnaast ben ik het toestel ook vrij lang kwijt, aangezien ik hem zou moeten opsturen (geen Apple Store in de buurt). Certified Apple retailers hier in de buurt vragen er rond de 180 euro voor, dat vind ik gewoon te veel.

Verder zijn er natuurlijk de reparatiewinkeltjes die overal te vinden zijn. Reparaties met zogezegd origineel scherm kosten rond de 100 euro. Echter wordt je van de reviews en verhalen nooit heel vrolijk. De 'betere' reparateurs vragen wederom rond de 160-180 euro.

Een laatste interessant optie is de Mediamarkt, die doet het voor 119 euro en dan is hij ook klaar terwijl je wacht. Iemand hier ervaring mee?

Betere alternatieven zijn dus zeker welkom. :) Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op vallen van audio en.. zit vaak een eigen risico.

Bij scherm vervangen zou ik ook denken aan je accu, of is die nog goed ?

€110,- is wel normaal, ik heb geen ervaring met reparaties bij de Mediamarkt, maar zou het niet op de markt
of bij eerste de beste .. laten doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:07
Weet niet waar je woont maar ik heb wel goede ervaringen met Erhan telecom in Zwolle.

https://iphonereparatiece...-iphone-reparatie-zwolle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
JoepD schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:30:
Hallo allemaal,

Voor de eerste keer ooit is het dan toch een keertje gebeurd: het scherm van mijn telefoon is kapot. :+ Nu is het zo dat geen smartphoneverzekering heb en het (voor zover ik kan zien na het lezen van de polisvoorwaarden) ook niet onder de inboedelverzekering o.i.d. valt.

Nu vraag ik me af of er iemand weet waar ik dit goed en relatief goedkoop kan laten repareren. Er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik had eerst in gedachte om het bij Apple zelf te laten doen. Het is me daar alleen niet duidelijk of het nou 127,10 euro of 321,10 euro kost (mijn toestel valt niet meer onder de garantie). Ik krijg momenteel ook geen contact met support om het te vragen. :/ Daarnaast ben ik het toestel ook vrij lang kwijt, aangezien ik hem zou moeten opsturen (geen Apple Store in de buurt). Certified Apple retailers hier in de buurt vragen er rond de 180 euro voor, dat vind ik gewoon te veel.

Verder zijn er natuurlijk de reparatiewinkeltjes die overal te vinden zijn. Reparaties met zogezegd origineel scherm kosten rond de 100 euro. Echter wordt je van de reviews en verhalen nooit heel vrolijk. De 'betere' reparateurs vragen wederom rond de 160-180 euro.

Een laatste interessant optie is de Mediamarkt, die doet het voor 119 euro en dan is hij ook klaar terwijl je wacht. Iemand hier ervaring mee?

Die mediamarkt zou ik laten varen, hier 2 collega's gehad die gingen met een afspraak en daar werd gewoon gezegd om 11 uur smorgen dus je komt hem halen tussen 16:00 en 17:00 ja klaar terwijl je wacht als je daar de hele dag blijft hangen.

En bij eentje kreeg hij zelfs zijn oude scherm terug erop omdat het nieuwe scherm niet werkte......

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ook al kan een 'telefoonturk' het scherm prima vervangen, een belangrijke kwestie is de verdere garantie-afhandeling bij eventuele andere defecten die eventueel kunnen ontstaan (los van het kapotte scherm). Vaak ben je compleet de garantie kwijt als er buiten Apple-om dingen worden gerepareerd

Zo ook bij de Mediamarkt:
Blijft de garantie van mijn toestel behouden?
Samsung: de garantie wordt overgenomen door Media Markt.
Apple: nee. De garantie vervalt.
Dat is wel een factor om mee te rekenen qua kosten. Als het 180 euro is met behoud van garantie en 100 zonder behoud, dan zou ik voor die 80 euro niet het risico willen nemen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb al jaren (mijn kinderen zijn niet altijd even voorzichtig) goede ervaringen met http://www.gsmdelft.nl/ , deze kan ik echt aanraden. Niet van nieuw te onderscheiden.

Reparatie iPhone 6 glas/lcd-unit 89 euro, klaar terwijl u wacht en toekijkt, uw toestel blijft op de balie!!! 1 jaar garantie!

Ook als je daar niet in de buurt woont, kan ik je deze gigant echt aanraden.

[ Voor 37% gewijzigd door PinokkioTV op 07-09-2016 13:51 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Scherm vervangen kan iedereen wel. Maar of iedereen dat kan zonder de flexcable van de touch-id knop te beschadigen? Eenmaal beschadigd heb je niks meer aan je toestel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hallo allemaal,

Let er op dat overal waar je het scherm laat vervangen behalve bij Apple dit gebeurd zonder originele onderdelen. Ook als winkels zeggen dat dit wel zo is.

Apple levert deze losse onderdelen namelijk niet aan derde, ook niet aan APR's.
MsG schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:24:
Ook al kan een 'telefoonturk' het scherm prima vervangen, een belangrijke kwestie is de verdere garantie-afhandeling bij eventuele andere defecten die eventueel kunnen ontstaan (los van het kapotte scherm). Vaak ben je compleet de garantie kwijt als er buiten Apple-om dingen worden gerepareerd

Zo ook bij de Mediamarkt:

Dat is wel een factor om mee te rekenen qua kosten. Als het 180 euro is met behoud van garantie en 100 zonder behoud, dan zou ik voor die 80 euro niet het risico willen nemen.
Nou de fabrieksgarantie is nog 1 ding eventuele claims op consumenten recht of terugroep acties vervallen hier ook mee. Stel dat Apple over drie weken ineens een grote terug roep actie rond een bepaald onderdeel uitroept (zoals bv toen met de iPhone 5 accu's) dan zit me mooi in je hempie met je fake scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 07-09-2016 14:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

NSG schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:57:
Scherm vervangen kan iedereen wel. Maar of iedereen dat kan zonder de flexcable van de touch-id knop te beschadigen? Eenmaal beschadigd heb je niks meer aan je toestel namelijk.
Dat is natuurlijk het risico van de aanbieder en niet het probleem van de klant.

Als ik mijn schilder vraag om mijn huis te verven, maar in plaats daarvan vervangt hij mijn kozijnen heeft hij een probleem en niet ik ;-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

*spam*

Scherm reparatie van een iPhone 6 kost €95 en klaar terwijl je wacht.

En hoeveel maanden garantie zou jij minimaal willen/verwachten normaal gesproken? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2016 09:56 . Reden: werving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Gewoon bij Apple laten vervangen.

Hun vervangen niet alleen je scherm voor die 115€ Maar ook ;

-speaker
-camera
-touch-id( home Button)
-prox ( nadering sensor )

Eigenlijk de fisieke delen die kapot kunnen gaan ( na garantie) worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankym schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:05:
Gewoon bij Apple laten vervangen.

Hun vervangen niet alleen je scherm voor die 115€ Maar ook ;

-speaker
-camera
-touch-id( home Button)
-prox ( nadering sensor )

Eigenlijk de fisieke delen die kapot kunnen gaan ( na garantie) worden vervangen.
touch-id / homebutton wordt niet vervangen zowel bij Apple als bij winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
[...]

Zeker wel. Iedereen die een schermreparatie van de laatste generaties iPhone bij Apple heeft gehad kan het je navertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
[...]

ik had een defect scherm , en toen hebben ze het hele zooitje vervangen.
het is simpel weg de snelse/goedkoopste manier om een pre-assembled lcd te plaatsen.
alle narigheid met het vervangen van alle kleine onderdelen( die kunnen beschadigen).

apple heeft de soft/hardware om de touch-id te koppelen aan een moederbord.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Yor

Yor1313#2571

Hallo allemaal,

Kijk, bij Apple zit het zo:

Vanaf afstand kan natuurlijk niet bepaald worden of jij je iPhone zwaar misbruikt hebt en er meer kapot is dan echt alleen de display-unit. Is het frame verbogen, zitten er dikke deuken in je case, zijn er inern nog dingen kapot, allemaal onduidelijk.

Daarom rekent Apple je eerst de maximale prijs als je voor ophalen gaat. is het alleen de displayunit die vervangen moet worden, wordt de laagste prijs van je Credit Card in rekening gebracht en de rest van de reservering weer vrijgegeven. Is er meer kapot, dan betaal je de volle mep.

Wil je dit voorkomen maar wel bij Apple gemaakt hebben? maak een afspraak bij de Apple Retail Store, een Genius kan jou direct vertellen wat je kosten zijn.

http://yor.minitroopers.com

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:00
Zoals hier boven meerdere malen aangegeven wordt, altijd en afspraak met een Genius in de Applestore maken. Je weet direct wat het kost, krijgt hem snel weer terug en je kan altijd besluiten om het niet te doen.
Het enige risico zou dan je reistijd en kosten zijn. De telefoon is weer helemaal als nieuw!

Misschien hierna verkopen en voor een nieuwe gaan??
Pagina: 1