Toon posts:

2e wireless xbox controller op windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon zijn verjaardag heb ik net een 2e xbox controller voor zijn windows 10 game pc gekocht.

Hij heeft deze controller met ontvanger al in zijn bezit:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/1/3/1004004011473109.jpg

Nu heb ik deze erbij besteld zodat hij op windows 10 met een vriendje of met mij samen kan gamen. Werkt dat gewoon op dezelfde ontvanger of moet ik een losse ontvanger erbij kopen? Ik twijfel wat omdat de nieuwe ontvanger er wat anders uitziet. En aangezien het een cadeau is zou het niet leuk zijn als het niet gelijk werkt.

Controller is besteld, maar ik heb hem dus nog niet en kan het niet testen.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/4/2/7/9200000057177248.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
De eerste is een Xbox 360 controller, de tweede is een Xbox One controller. Die werken niet op dezelfde ontvanger.

Voor de Xbox One controller heb je deze ontvanger nodig: http://www.xbox.com/en-US...windows-wireless-adapter/

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:08

Nibbz

Postmaster General

de Xbox One controller kan ook met een simpele USB kabel aangesloten worden. Dan is hij niet draadloos, maar kun je hem wel gewoon gebruiken :)

(en idd, de One werkt niet op de 360 reciever)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beiden!

Ik had al het idee dat dit wellicht niet ging werken omdat ik zag dat de controllers er ook anders uitzagen. Ik neem aan dat hij ze wel beiden tegelijk in een game kan gebruiken? Dus een xbox 360 en een xbox one tegelijk op een windows 10 pc?

Ik zal even thuis vragen wat hij het liefste heeft, ik vermoed die ontvanger ipv van een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:15:
Bedankt beiden!

Ik had al het idee dat dit wellicht niet ging werken omdat ik zag dat de controllers er ook anders uitzagen. Ik neem aan dat hij ze wel beiden tegelijk in een game kan gebruiken? Dus een xbox 360 en een xbox one tegelijk op een windows 10 pc?

Ik zal even thuis vragen wat hij het liefste heeft, ik vermoed die ontvanger ipv van een kabeltje.
Dat zou in principe wel moeten werken. Krijg altijd dezelfde foutmeldingen als ik een 360 controller of one controller aansluit. Maar zal het thuis wel even voor je controleren. Heb toch beide controllers liggen :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timmie271 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:37:
Dat zou in principe wel moeten werken. Krijg altijd dezelfde foutmeldingen als ik een 360 controller of one controller aansluit. Maar zal het thuis wel even voor je controleren. Heb toch beide controllers liggen :)
Bedankt! Ik kom er niet uit met google namelijk.

Ik heb ondertussen even voor de zekerheid nog een xbox 360 controller besteld, dat scheelt bijna 40 euro omdat ik de one + receiver nodig heb, maar de one is wel een stuk mooier. Ik hoor het graag of het werkt, kan ik dan beslissen wat ik ga houden en wat ik terugstuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik heb beiden gebruikt in games, maar ik weet niet of dat voor elke game werkt. Voor de veiligheid zou ik het gewoon bij Xbox 360 controllers houden. Ze zijn misschien niet mooi, maar wel erg betrouwbaar en ik vind ze persoonlijk fijner dan Xbox One controllers.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:54:
[...]

Bedankt! Ik kom er niet uit met google namelijk.

Ik heb ondertussen even voor de zekerheid nog een xbox 360 controller besteld, dat scheelt bijna 40 euro omdat ik de one + receiver nodig heb, maar de one is wel een stuk mooier. Ik hoor het graag of het werkt, kan ik dan beslissen wat ik ga houden en wat ik terugstuur.
Ziezo met grid 3 werkte het. Al doet de 2e controller het pas als je gaat racen en dergelijke. Kan bij voetspellen en dergelijke wel anders zijn. Niet alle spellen ondersteunen split screen op de PC hou daar wel rekening mee.

360 controller was draadloos en One controller bedraad.

(Zelf ook weer geleerd dat je niet 2 auto's tegelijk kan besturen :+)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik moet iets hebben wat niet teveel problemen geeft, een xbox 360 controller erbij dus. Helaas wat minder mooi met de nieuwe one modellen, maar ik wil eigenlijk geen problemen, dan gaan mijn kinderen of vrouw bellen als ik op het werk ben en dat is niet zo handig.

Dan weet ik wat ik nu moet doen, bedankt allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
De one is terug naar de webwinkel, de 360 heb ik gehouden.
Pagina: 1