Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Het doel van de topic is om jouw beleving/idee te delen over Project Ara. Zag dat er nog geen topic echt over gemaakt was.

Sinds kort is het bekend geworden dat het wel bekende Project Ara gestopt is. Nu was ik een zeer grote fan van project Ara en vind ik het wel heel erg jammer dat ze de stekker eruit trekken. Ik zag toch echt een goede markt erin. Vooral toen andere merken aankwamen met wisselbare geheugen/camera's modulen. De tijd van zelf bouw telefoons is aangebroken (dacht ik tenminste). Tot spijt van Google zullen we afscheid moeten nemen van Project Ara ;w

nieuws: Google bevestigt dat Project Ara wordt stopgezet

Er was nieuws dat de Founder van Project ara naar een andere partij was gegaan om daar verder te werken aan dit idee. Helaas was dit verkeerd uitgelegd en blijkt het zo niet te zijn. Zie de update van Android Police en bedankt voor het opletten Evanscent!

http://www.androidpolice....-designing-modular-phone/

Bij deze vaarwel Project Ara je was een zeer mooie droom die helaas een droom blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door erwin26 op 07-09-2016 13:17 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
erwin26 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:20:
Bij deze vaarwel Project Ara je was een zeer mooie droom die helaas een droom blijft.
Wat is het doel van dit topic? Momenteel zie ik er namelijk nog weinig topicwaarde in. Zou je dit kunnen toelichten?

Edit: Doel is inmiddels bekend. Topic mag open blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 11:45 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de update in dat artikel ook gelezen? ;)

[Update: no modular phone in the works] Project ARA founder now working for Nexpaq, designing modular phone
Update: Nexpaq has stated that it is *not* working on a modular phone. 9to5Google's Justin Duino has also confirmed that they meant Makoski is working on a modular platform, not a modular phone. We regret the error.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• erwin26
Room42 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:23:
Heb je de update in dat artikel ook gelezen? ;)

[Update: no modular phone in the works] Project ARA founder now working for Nexpaq, designing modular phone
[...]
Helemaal niet gezien die update. Jammer dat ze het verkeed zeiden :( Thanks voor het opletten :) ik pas men eerste stukje aan haha

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Ik zag er compleet geen heil in. Wat je heel vaak zag bij modulariteit is dat je toch weer na diverse versies incompatibiliteit krijgt, wat het idee weer teniet zou doen. Dan krijg bijv. na 3 jaar Project Ara 2 met nieuwe modules die toch weer anders zijn. Dit ook omdat je vooraf niet altijd iets kunt ontwikkelen wat alle use-cases van de toekomst, dan eisen van de toekomst kunnen dekken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• erwin26
MsG schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:27:
Ik zag er compleet geen heil in. Wat je heel vaak zag bij modulariteit is dat je toch weer na diverse versies incompatibiliteit krijgt, wat het idee weer teniet zou doen. Dan krijg bijv. na 3 jaar Project Ara 2 met nieuwe modules die toch weer anders zijn. Dit ook omdat je vooraf niet altijd iets kunt ontwikkelen wat alle use-cases van de toekomst, dan eisen van de toekomst kunnen dekken.
Daar heb je wel een punt dat ze met project 2 aan komen. Dit was voor mijn idee ook wel bekend, want je kon de core van je telefoon niet veranderen. Je moest toch naar paar jaar overstappen. Dat miste ik wel echt in Project Ara. Dat niet letterlijk alles kon vervangen. Het ideale was geweest dat je alles kon vervangen voorgoed, maar zoals jij beschrijft is dat gewoon nog niet mogelijk in deze tijd. Ze moeten uiteindelijk toch veranderen voor de toekomst.
Pagina: 1