Onderkant witte MacBook :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-07 13:29
Hi Allemaal,

Ik heb gisteren tweedehands (duh!) een witte macbook overgenomen van iemand. Ik had van te voren wat opgezocht, want ik zag al dat de onderkant erg vies was, maar ja, de onderkant maakte me niet zo veel uit. Nou daar aangekomen zag ik dat het rubbertje helemaal gebobbeld en losgelaten was, maar ik dacht: die is makkelijk te vervangen, dus heb hem toch overgenomen.

Eenmaal weer thuis aangekomen heb ik even gegoogeld hierop en kwam ik het vervangingsprogramma tegen van Apple, maar dat was maar tot 4 jaar na de aanschafdatum. Deze is natuurlijk al wel wat ouder, maar ik vroeg me af of dat er toch nog iets mogelijk was. Of iemand dat weet. Anders kan ik misschien beter zelf op zoek gaan naar een onderkant.

Thanks alvast!

Groetjes,
Eveline

Beste antwoord (via Fliene op 07-09-2016 11:40)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien even bij Apple vragen wat het zou kosten om het alsnog te laten doen?

Ik zie op Ebay in ieder geval heel wat bottoms die zouden moeten voldoen mocht het te duur zijn:
http://www.ebay.com/sch/L...e/175676/bn_636017/i.html

Last.fm | Code Talks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Welke macbook heb je, van welk jaar?
Kan je niet ergens (goedkoop) een behuizing scoren?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
Het is een late 2009.

Dat is eigenlijk ook wat ik dacht... Misschien daar maar eens op gaan zoeken...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien even bij Apple vragen wat het zou kosten om het alsnog te laten doen?

Ik zie op Ebay in ieder geval heel wat bottoms die zouden moeten voldoen mocht het te duur zijn:
http://www.ebay.com/sch/L...e/175676/bn_636017/i.html

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
http://www.apple.com/support/macbook-bottomcase/ Het is een vervanging programma voor. Officieel idd 4 jaar na aankoop maar het makkelijkste is even de apple store bellen. Met een beetje geluk willen ze het gratis doen.

[ Voor 43% gewijzigd door justahuman op 07-09-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
@Justahuman, dat had ik ook gezien, maar daar staat ook bij dat het gedekt wordt bij MacBooks tot 4 jaar oud... Ik weet niet hoe ze daar normaalgesproken mee omgaan, maar anders bel ik ze wel eventjes.

Even voor de mensen die nieuwsgierig zijn hoe het is afgelopen... Haha ik heb zojuist contact opgenomen met Apple en omdat de MacBook al ouder is dan 4 jaar vervangen ze het niet meer en er is grote kans dat ze de onderdelen niet meer op voorraad hebben. Ik ga dus gewoon een onderkantje ergens bestellen... :)

[ Voor 43% gewijzigd door Fliene op 07-09-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 12:58

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb destijds nog wel van die actie gebruik kunnen maken.

Ik heb geen bobbels meer gehad, maar de onderkant is nog net zo gevoelig voor viezigheid.

Maar de plaat is in ieder geval vrij makkelijk te vervangen. Dus mocht het niet lukken via Apple, dan moet het je zeker wel lukken met een bodemplaat van eBay :) .

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
Ja het is en blijft wit en wit is nou eenmaal besmettelijk, dat vind ik ook niet zo erg. Maar de bobbels vind ik wel minder. Ik ga nu gewoon een onderkant bestellen via eBay... Ik ga er ook vanuit dat het wel goedkomt eigenlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Misschien heb ik er nog 1tje liggen wat is het type nummer? Axxxx

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb ooit een witte macbook uit 2006 gehad, en die hadden stuk voor stuk de bekende kwaal om haarscheurtjes te krijgen die uiteindelijk resulteerden in het afbrokkelen van stukken plastic van de behuizing. Ook daar was dacht ik een vier jarig vervangingsprogramma voor. In 2012 meen ik, heb ik kosteloos een gloednieuwe behuizing gekregen van de Apple store in Amsterdam. Gewoon proberen dus!

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf precies hetzelfde gehad met de witte MacBook uit 2011. Heb toen zelf een onderkant op Ebay gekocht. Wel even opletten dat je het goede type koopt. Kun je prima zelf vervangen. Schroefjes eruit en vervolgens weer erin. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
SpoekGTi schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:11:
Misschien heb ik er nog 1tje liggen wat is het type nummer? Axxxx
Oeh!! Sorry voor mijn late antwoord. Het typenummer is A1342. Thanks alvast voor het kijken!

@Mick1990 Ik heb al naar Apple gebeld en die gaven dus aan dat ze er geen onderdelen meer voor hebben. Amsterdam is daarentegen ook niet echt om de hoek voor mij (woon in het zuiden) dus ga er niet speciaal voor op en neer. Misschien als we een keer een uitje doen die kant op dat ik hem gewoon meeneem en vraag hoe en wat :)

@hrh2 Ik denk ook dat ik het zo ga doen, mocht SpoekGTi niets meer hebben liggen ;) moet zeggen dat ik ze toch nog wel bést prijzig vind, maar ergens snap ik dat ook wel :P ze zullen wel gewild zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Fliene op 09-09-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Top zal maandag even kijken hij ligt op mijn werk

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik ben net verhuisd, maar ik heb er ergens in een doos ook nog eentje liggen. Mocht SpoekGTi niets hebben. Kunnen we even kijken.
Fliene schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:43:
[...]

Oeh!! Sorry voor mijn late antwoord. Het typenummer is A1342. Thanks alvast voor het kijken!

@Mick1990 Ik heb al naar Apple gebeld en die gaven dus aan dat ze er geen onderdelen meer voor hebben. Amsterdam is daarentegen ook niet echt om de hoek voor mij (woon in het zuiden) dus ga er niet speciaal voor op en neer. Misschien als we een keer een uitje doen die kant op dat ik hem gewoon meeneem en vraag hoe en wat :)

@hrh2 Ik denk ook dat ik het zo ga doen, mocht SpoekGTi niets meer hebben liggen ;) moet zeggen dat ik ze toch nog wel bést prijzig vind, maar ergens snap ik dat ook wel :P ze zullen wel gewild zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een paar maand gelden precies hetzelfde onderdeel bij Apple besteld voor ongeveer €60,- inclusief verzenden. Vreemd dat ze hem nu,niet meer ergens vandaan kunnen halen..

Succes met de reparatie (en vergeet niet ff 4 gig RAM en een ssd te plaatsen, dan heb je er echt een heel,fijn apparaatje aan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Helaas, de mijne die ik hier heb is NOG ouder een A1181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

D-Ed schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:12:
Een paar maand gelden precies hetzelfde onderdeel bij Apple besteld voor ongeveer €60,- inclusief verzenden. Vreemd dat ze hem nu,niet meer ergens vandaan kunnen halen..

Succes met de reparatie (en vergeet niet ff 4 gig RAM en een ssd te plaatsen, dan heb je er echt een heel,fijn apparaatje aan!).
Een late 09, dus Unibody, kan DDR3 aan, dus dan kan je net zo goed meteen 8 doen. Kost geen drol anno 2016 :) en idd een SSD en dan kan-ie gewoon nog lekker Sierra gaan draaien de komende tijd 8)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 19:12

iChaos

It's Lupus.

Zijn dit die backs die van een zeer buigbaar soort plastic zijn gemaakt? Zo ja, ik heb er ook nog een liggen bij het ouderlijk huis, zal dit weekend eens kijken voor welk model die dan gemaakt is! (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

iChaos schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:53:
Zijn dit die backs die van een zeer buigbaar soort plastic zijn gemaakt? Zo ja, ik heb er ook nog een liggen bij het ouderlijk huis, zal dit weekend eens kijken voor welk model die dan gemaakt is! (
Dit zijn idd plastic met rubber beklede platen. Dus niet die klassieke volledige onderkant met accu gat en dat soort ellende maar de unibody access panel rubber plaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 19:12

iChaos

It's Lupus.

In dat geval weet ik denk ik al hoe het zit: ik heb dat rubberen ding dat loslaat (vandaar dat ik die los heb overgehouden), die plaat waar hij op zou moeten zitten niet. Heb je daar wat aan?

• Fliene
Ehm.. Ik heb eigenlijk geen idee, want hij zit bij mij met een lijm eigenlijk vastgeplakt en dat is dus nu langzaamaan (of eigenlijk best snel xD) aan het loslaten. En het lijkt alsof dat rubberen ding bij het apple logo nog wel vast zit. Het lijkt (of is, zo goed heb ik eigenlijk nog niet gekeken) alsof er nog een plaat onder zit zeg maar.

@D-Ed: Ik was sowieso al van plan om 8GB RAM erin te zetten omdat dat hierbij ook nog gaat! En idd een SSD'tje... Ik denk dat ik dan wel weer eventjes vooruit kan. Het is ook meer een overbrugging, met net een vakantie achter de rug en een nieuwbouwhuis in de toekomst wilde ik mijn centjes nu niet spenderen aan een nieuwe. Dat komt daarna wel weer! Als die het volhoudt natuurlijk

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Fliene schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:38:
Ehm.. Ik heb eigenlijk geen idee, want hij zit bij mij met een lijm eigenlijk vastgeplakt en dat is dus nu langzaamaan (of eigenlijk best snel xD) aan het loslaten. En het lijkt alsof dat rubberen ding bij het apple logo nog wel vast zit. Het lijkt (of is, zo goed heb ik eigenlijk nog niet gekeken) alsof er nog een plaat onder zit zeg maar.

@D-Ed: Ik was sowieso al van plan om 8GB RAM erin te zetten omdat dat hierbij ook nog gaat! En idd een SSD'tje... Ik denk dat ik dan wel weer eventjes vooruit kan. Het is ook meer een overbrugging, met net een vakantie achter de rug en een nieuwbouwhuis in de toekomst wilde ik mijn centjes nu niet spenderen aan een nieuwe. Dat komt daarna wel weer! Als die het volhoudt natuurlijk
Belangrijk, prioriteiten idd!

En gefeliciteerd met je woning ;)
Pagina: 1