PostNL achteraf extra kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik verstuur pakketjes, veel pakketjes. Soms brievenbuspakketjes, soms grote pakketten.
De laatste tijd valt het me op dat ik steeds vaker een paar weken nadat ik een brievenbuspakket heb verstuurd ik een briefje in de bus krijg van PostNL met het verzoek extra kosten te betalen.
U heeft post verzonden of ontvangen waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgd omdat we begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. We verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.
Vandaag dus ook weer één in de bus, of ik even extra wil betalen.

Ik ben van mening dat ik hier in principe niet verantwoordelijk voor ben. Ik print thuis mijn labeltje uit, ga met het pakketje naar de plaatselijke Bruna waar ze de post aannemen. De medewerker daar gooit de envelop door zo'n brievenbusmal, neemt het pakketje aan en ik krijg mijn bonnetje.

Tot zo ver alles goed natuurlijk, maar blijkbaar gaat er ergens in het proces iets mis. Ik vermoed dat de bezorger denkt dat het niet door de brievenbus kan en derhalve aanbelt, het pakketje aflevert en extra kosten registreert. Ik heb overigens geen idee of dit een mogelijkheid is :P

Punt is dat ik extra kosten moet gaan betalen, terwijl ze bij de Bruna toch echt hebben gekeken of het een brievenbuspakket is. En als ik zelf al twijfel gooi ik het eerst door mijn eigen brievenbus.

Tot op heden gaan de briefjes van PostNL linea recta de papierbak in (en ik heb er nog nooit wat over weergehoord). Maar ergens blijft er iets knagen, ik wil hier niet verantwoordelijk voor zijn. Ze gaan maar geld halen bij de PostNL dependance. Blijkbaar gaat er daar namelijk iets mis. Als consument mag je toch verwachten dat daar gekwalificeerd personeel zit dat weet wanneer er eventueel iets niet klopt.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die hier wel eens tegenaan loopt en ben benieuwd wat jullie doen.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 07-09-2016 11:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27
Ik heb het nu ook gehad met die nieuwe 'opschrijfzegels' die je online kan kopen. Blijkbaar is de tekstherkenning niet zo lekker en wordt je gestalkt voor die paar centen, terwijl je ze wel hebt betaald.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21
Heb al een aantal keer gehad dat iemand wat naar mij had verzonden en dat ik dan een mooi briefje van PostNL kreeg of ik even de extra kosten wilde betalen omdat de verzend partij onbekend was, te weinig postzegels geplakt.

Prullenbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice, misschien was het poststuk te zwaar of was er een andere reden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:20:
Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice, misschien was het poststuk te zwaar of was er een andere reden.
Dat klinkt me niet aanlokkelijk in de oren. Ik ben namelijk van mening dat ik niet de partij ben waar geld gehaald moet worden. Ook heb ik niet de illusie dat als ik mijn verhaal doe bij een telefoniste dat het dan opgelost wordt. Als er al een fout gemaakt wordt, dan ligt die fout niet bij mij. Ik bedoel, ik stop wat spullen in een envelop, tik brievenbuspakketje aan online, betaal € 3,50, plak het geprinte label op de envelop en ga naar de Bruna waar het pakket wordt aangenomen, gewogen, door de mal wordt gehaald en als alles akkoord is krijg ik mijn bonnetje.

Daarnaast krijg je bij de brief van PostNL een code en kun je kijken in het systeem wat er mis is gegaan. Ik kijk daar bijna nooit in, maar nu staat er dus gewoon dat het als normaal pakket gefrankeerd had moeten worden omdat het niet door de brievenbus paste. En daar ben ik het gewoon niet mee eens :P Het paste wel door de brievenbus.

Ik denk dat de kortste weg gewoon "doen alsof je neus bloedt" blijft en de verzoeken van PostNL gewoon negeren. Kan altijd zeggen dat ze waarschijnlijk niet door mijn brievenbus passen :+

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 07-09-2016 11:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
St@m schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:12:
Ze gaan maar geld halen bij de PostNL dependance. Blijkbaar gaat er daar namelijk iets mis. Als consument mag je toch verwachten dat daar gekwalificeerd personeel zit dat weet wanneer er eventueel iets niet klopt.
Precies dit, jij brengt het naar een PostNL punt waar ze de zaken voor je regelen en dan mag je er vanuit gaan dat het goed is, dan hoor je idd ook niet met de extra kosten te worden opgescheept. Maar het is iets wat blijkbaar erg moeilijk werkt bij PostNL want zelfs bij ons hebben we er wel eens last van en wij versturen zelfs 'post op rekening' oftewel Port betaald. Dat is simpelweg; we tellen het aantal brievenbusstukken en het aantal pakketten en vullen dat met een code in op een lijst, bij pakketten plakken we een barcode en daarna wordt het door PostNL zelf allemaal berekend op het gemiddelde gewicht -> kosten per poststuk... maar ook hier dus wel eens kaartjes.

Het is idd waar dat je als je een dergelijk kaartje ontvangt en je doet er niets mee (in de prullenbak) dat je er eigenlijk vrijwel nooit meer wat van hoort... maar het zou voor PostNL simpel mogelijk moeten zijn dat ze kunnen vaststellen dat het door een PostNL punt is gedaan of dus zelfs op rekening en dat de fout dan dus niet bij de versturende partij ligt maar bij de registratie. Als je vervolgens met ze belt en het uitlegt is het ook altijd prima, maar als het op zeer regelmatige basis gebeurd dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Waarom dit nog altijd zo werkt, geen idee. wij verzamelen de kaartjes en nemen dan voor een X aantal 1x contact op omdat we het toch juist willen afhandelen... maar een oplossing ervoor hebben ze niet bij PostNL.

Puntjes waar het fout kan gaan is bijvoorbeeld net even afwijkende kalibratie van een weegschaal... PostNL punt weegt het bijvoorbeeld af als net geen 249gr. en dan val je in het €2,92 tarief, maar eenmaal bij het sorteercentrum wegen ze 251gr. af en dan kost het dus €3,65... om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Mogelijk dat de postbode het niet in de bus krijgt ivm vol, kleinere opening, tochtfilters of iets anders en dan toch moet aanbellen.
Probleem ligt dan ook deels bij de ontvanger, omdat zijn/haar brievenbus niet voldoet aan de eisen van PostNL, terwijl jouw pakket er wel aan voldoet.

Zou ook niet betalen, maar er wel voor zorgen dat de ontvangende partij ook geen rekeningen krijgt, dat is niet heel netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
MicGlou schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:32:
[...]

Puntjes waar het fout kan gaan is bijvoorbeeld net even afwijkende kalibratie van een weegschaal... PostNL punt weegt het bijvoorbeeld af als net geen 249gr. en dan val je in het €2,92 tarief, maar eenmaal bij het sorteercentrum wegen ze 251gr. af en dan kost het dus €3,65... om maar een voorbeeld te noemen.
Gewicht is niet van toepassing bij brievenbus pakketjes t/m 2KG is alles €3.95,
Daarbij zou het toeval zijn wanneer TS meerdere keren pakketjes verstuurd van 2KG, waarbij het door het kalibratie verschil misgaat.

Ik verwacht eerder dat postbodes de pakketten zien en standaard aanbellen om het af te geven, misschien dat zij meer krijgen voor een afgeleverd pakket dan voor een brievenbus pakket?
de postbode heeft dan het idee "ik meer verdient, en degene die de na-heffing krijgt betaalt toch niet en hoort er nooit meer iets van"

voortaan zou ik foto's maken van de pakketjes incl. label + een verzend bewijsje vragen (kan dat trouwens bij brievenbus pakket?)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:42

page404

Website says no

rafler schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:15:
Heb al een aantal keer gehad dat iemand wat naar mij had verzonden en dat ik dan een mooi briefje van PostNL kreeg of ik even de extra kosten wilde betalen omdat de verzend partij onbekend was, te weinig postzegels geplakt.

Prullenbak :)
Direct het ronde archief in... oh nee, het oud papier. Echt, dan krijg je een rekening van bijna 2 euro omdat er iemand 8 cent te weinig heeft gefrankeerd. Opbokken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
MaD_co schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:12:
[...]

Daarbij zou het toeval zijn wanneer TS meerdere keren pakketjes verstuurd van 2KG, waarbij het door het kalibratie verschil misgaat.

Ik verwacht eerder dat postbodes de pakketten zien en standaard aanbellen om het af te geven, misschien dat zij meer krijgen voor een afgeleverd pakket dan voor een brievenbus pakket?
de postbode heeft dan het idee "ik meer verdient, en degene die de na-heffing krijgt betaalt toch niet en hoort er nooit meer iets van"

voortaan zou ik foto's maken van de pakketjes incl. label + een verzend bewijsje vragen (kan dat trouwens bij brievenbus pakket?)
Zoiets denk ik ook ja, en aangezien ik alles digitaal doe staan al mijn pakketjes in "mijn" PostNL, en daarnaast krijg ik altijd gewoon een verzendbewijs waar duidelijk op staat dat het om een brievenbuspakket gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

brievenbuspakket werkt gewoon weg hetzelfde als gewoon pakket dus je krijgt gewoon een briefje van ontvangst.

Het hele rare is het feit dat wegen / controle veelal pas gebeurd in het proces bij voor gefrankeerde labels.
Ik heb het overigens zelf nog niet meegemaakt dat voor brievenbuspakjes extra kosten wordt berekend. Wel voor standaard paketten ivm net over de 100cm of gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
MaD_co schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:12:
[...]

Daarbij zou het toeval zijn wanneer TS meerdere keren pakketjes verstuurd van 2KG, waarbij het door het kalibratie verschil misgaat
Dat ligt er maar aan hoe het afgerekend wordt...
Dit is zéér onwaarschijnlijk, daar gaat de postbode simpelweg niet over... berekeningen worden gedaan op het postkantoor/punt of op het sorteercentrum, niet aan de deur.
Zou niet nodig moeten zijn aangezien ze bij postnl heel eenvoudig kunnen zien hoe een poststuk is afgerekend door naar de wijze van frankeren te kijken. Het is echt simpelweg een procedure probleem en al een hele oude overigens, ik heb al flink wat jaren met PostNL te maken en het is altijd zo geweest en het zal denk ik ook niet snel veranderen. Je krijgt bij een normaal poststuk of brievenbuspakket geen 'verzendbewijs' want het is geen traceerbaar poststuk, maar je kan altijd om een bonnetje vragen... maar ook daar staat alleen een bedrag en gewicht op en is dus lastig te herleiden of dat wel het bijbehorende bonnetje is.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 07-09-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Zou het kunnen dat er afgelopen weken wellicht iets gewijzigd is in de processen van PostNL? Ikzelf en een collega van me hebben in augustus ook zo'n "naheffing" ontvangen. Dit voor het salarisstrookje van augustus :+ . Collega ontvangt al bijna 25 jaar hetzelfde salarisstrookje maar heeft dit nog nooit meegemaakt en ikzelf toch ook al bijna 10 jaar en voor het eerst in deze situatie. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 20:18
Op mijn werk verzonden we sinds de brievenbuspakjes bestaan (jaar of 3) een paar duizend per jaar. Vorig jaar begonnen er ineens naheffingen te komen, ons werd verteld dat er een nieuwe sorteermachine was die de ellende veroorzaakte. De pakjes mogen geen mm te dik zijn (27 geloof ik), ook al zou de postbode het er alsnog in kunnen duwen (onze pakjes zijn zacht).

Het was voor ons een trigger om offertes bij andere partijen op te vragen en dat was een uitstekende zet. Minder zendingen kwijt en beboet voor een lager tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Toen hier een paar jaar terug nog een echt postkantoor was en niet zo'n servicepunt (wat ze ook postkantoor noemen) en je wou een briefpakketje versturen ging het ook door zo'n mal. Voorwaarde was dat hij er echt zonder te duwen doorheen zou vallen. Zo niet dan kon je hem als gewoon pakket versturen. Leuke is dat we nu zo'n mal hebben dus altijd wel handig als je briefpakketje gaat sturen :P En hij is inderdaad doorgaans kleiner dan een normale brievenbus die ieder huis heeft.

Niet betalen weet ik niet of dat zo slim is. Jij bent de afzender dus ze weten 'wie' je bent. Wellicht wordt je post anders vastgehouden? Ik zou gewoon een klacht indienen: http://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/klacht/

[ Voor 20% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-09-2016 21:57 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij simpele brievenbuspakketjes met goedkope inhoud zet ik er niet eens een afzender op (zeker niet als het naar het buitenland gaat). Ben altijd bang dat zo'n machine het terug gaat sturen omdat hij het verkeerde adres inscant en ik hoef het ook niet terug. Het moet gewoon naar de ontvanger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar waar of hoe moet je betalen? Klinkt mij als fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Ik krijg echt vaak dit soort briefjes, vooral als ik kinderkleding koop op marktplaats dat door de brievenbus past, dan belt men aan en krijg ik het uitgereikt. Paar dagen later bedelen om geld omdat de verzener kennelijk te weinig postzegels erop heeft gedaan. Tja...

Ik heb werkelijk nooit betaald. Op elke 3 bedelkaarten krijg ik van ongeveer 30% een herinnering, daarna stopt het en je hoort er nooit meer wat van.

Kortom, weggooien en je er niet druk om maken.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23
Misschien eens polsen bij de Bruna waar je de pakketjes inlevert? Dat lost waarschijnlijk je probleem niet op, maar dan weet je misschien waarom het gebeurt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Online kun je het poststuk bekijken. Daar staan ook de metingen bij die PostNL heeft verricht. Zo ontving ik een keer een naheffing, omdat het pakketje zogenaamd dikker was dan toegestaan. Een brievenbuspakje mag 32 mm dik zijn en ze hadden 35 mm gemeten. Ik weet zeker dat het niet klopt, want ik had het thuis nagemeten.

Mijn theorie met Paint:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnSYai0.png
Zwart: inhoud. Rood: enveloppe. Groen: daadwerkelijke dikte. Blauw: gemeten dikte omdat enveloppe bol staat.

Een enveloppe past niet strak om (bijvoorbeeld) een boek, maar staat iets bol. PostNL meet de dikte en concludeert "te dik", ondanks dat het prima door de bus past.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zoiets zal het inderdaad wel zijn.

/▌

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:12
Wat een rare houding. Je krijgt bericht van PostNL dat je wat moet betalen, maar in plaats van contact met ze opnemen en uitleggen waar het mis zit, ga je hier afgeven op PostNL.
Je hebt de briefjes van de Bruna die aantonen dat je het pakket netjes hebt overhandigd,dat het voldoet aan de voorwaarden en daarbij hebt betaald wat er van je verwacht werd.
Dat is toch genoeg bewijsmateriaal om PostNL op hun fout te kunnen wijzen? Waarom niet even die telefoon oppakken? Als niemand dat doet komt zo'n probleem nooit bij hen op de radar en zal je die briefjes blijven krijgen en blijft het bij giswerk en ergenissen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
TheOmen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:41:
Wat een rare houding. Je krijgt bericht van PostNL dat je wat moet betalen, maar in plaats van contact met ze opnemen en uitleggen waar het mis zit, ga je hier afgeven op PostNL.
Je hebt de briefjes van de Bruna die aantonen dat je het pakket netjes hebt overhandigd,dat het voldoet aan de voorwaarden en daarbij hebt betaald wat er van je verwacht werd.
Dat is toch genoeg bewijsmateriaal om PostNL op hun fout te kunnen wijzen? Waarom niet even die telefoon oppakken? Als niemand dat doet komt zo'n probleem nooit bij hen op de radar en zal je die briefjes blijven krijgen en blijft het bij giswerk en ergenissen.
Heb jij het wel eens meegemaakt? Ik namelijk ook meer dan eens, bij de eerste paar keer doe je netjes maar na de zoveelste miskleun (fout) raak je wel geïrriteerd om elke keer te moeten reageren omdat ZIJ HET FOUT DOEN. Ja je hebt gelijk dat het netter is om te reageren echter als het maar door blijft gaan dan mogen de boom in hoor van mij.

Ik heb een deurwaarder van de PostNL aan de deur gehad omdat er rekeningen open stonden van de vorige bewoner (nadat ik er al 7 jaar woonde!!!!!!) en heb daarover meer dan eens contact gehad en toch bleef ik maar aanmaningen krijgen dus er is daar intern iets goed fout en dat is niet onze taak omdat op te lossen toch? Ze moeten gewoon niet zo beknibbelen op de kosten en alles zo goedkoop mogelijk willen doen en hierdoor hun back office verslonzen.

Sorry maar dit is gewoon een geval, zoek het maar uit :P

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:07
rikoos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:54:
[...]

Heb jij het wel eens meegemaakt? Ik namelijk ook meer dan eens, bij de eerste paar keer doe je netjes maar na de zoveelste miskleun (fout) raak je wel geïrriteerd om elke keer te moeten reageren omdat ZIJ HET FOUT DOEN. Ja je hebt gelijk dat het netter is om te reageren echter als het maar door blijft gaan dan mogen de boom in hoor van mij.

Ik heb een deurwaarder van de PostNL aan de deur gehad omdat er rekeningen open stonden van de vorige bewoner (nadat ik er al 7 jaar woonde!!!!!!) en heb daarover meer dan eens contact gehad en toch bleef ik maar aanmaningen krijgen dus er is daar intern iets goed fout en dat is niet onze taak omdat op te lossen toch? Ze moeten gewoon niet zo beknibbelen op de kosten en alles zo goedkoop mogelijk willen doen en hierdoor hun back office verslonzen.

Sorry maar dit is gewoon een geval, zoek het maar uit :P
En juist op het moment dat de deurwaarder aan de deur staat moet je misschien actie ondernemen. dit zijn grote firma's die hun eigen deurwaarders en sjit wel goed op orde hebben, en je dalijk gewoon met een boete om je oren smijten omdat je je 2 euro niet betaald.
Kruip in de telefoon of ga naar de Bruna en los het daar op.

Swaxie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:56:
En juist op het moment dat de deurwaarder aan de deur staat moet je misschien actie ondernemen. dit zijn grote firma's die hun eigen deurwaarders en sjit wel goed op orde hebben, en je dalijk gewoon met een boete om je oren smijten omdat je je 2 euro niet betaald.
Kruip in de telefoon of ga naar de Bruna en los het daar op.
Complete onzin , reageer dan niet als je niet weet hoe het zit.

• Swaxie
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:10:
[...]

Complete onzin , reageer dan niet als je niet weet hoe het zit.
Ok, dan niet.
Heb je gewaarschuwd.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PostNL lijkt hier recent mee begonnen te zijn. Ik krijg nu ook zo'n kaart binnen. Of ik ff 2,19 wil overmaken.

Inloggen op de website en het poststuk bekijken maakt het niet duidelijk van wie het nu was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Swaxie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:20:
Ok, dan niet.
Heb je gewaarschuwd.
Ja, ze gaan voor 2 euro een deurwaarder inschakelen.

Anoniem: 97348

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:40:
[...]

ooit eens van de CZ een rekening gehad dat ik als eigen bijdrage had. was een pil voor een ontsteking in evenwichtsorgaan. (liep als een dronkenlap :+ )
de kuur van 14 dagen werd wel vergoed.
voor die éne pil moest ik welgeteld 0.20 cent betalen.

helaas pindakaas, ik liet deze versloffen (eigen fout ja). en kreeg een brief van een gerechtsdeurwaarder dat ik de rekening 56,25 moest betalen omdat ik bij CZ een rekening open had staan.

55 euro incassokosten, 1,25 met naheffing en boetebedrag.

dus kereltje. ze gaan zeker over lijken voor die 2 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Gewoon zeggen dat je t niet gehad hebt, ze raken zo vaak shit kwijt dat die uitleg plausibel genoeg is.

Mijn opa had ook zo'n kaartje, had n brief ontvangen waar maar 2 postzegels op zaten en er 3 op hadden gemoeten. Of hij even 2.19 zou willen aftikken (voor 1 zegel dus terwijl hij het niet eens verzonden had). Afzetters.

Mijn opa vergeet inmiddels bij zin 2 alweer wat hij zin 1 gezegd heeft of waar het over ging, dus dat ze maar oprotten met hun extra kosten n paar weken later. Kom er op het moment mee en vraag gewoon het bedrag dat te kort is ofzo.

Ook mooi dat erbij staat dat ze het bedrag afgerond hebben, 2.19 euro :')

• Swaxie
Anoniem: 97348 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:34:
[...]

ooit eens van de CZ een rekening gehad dat ik als eigen bijdrage had. was een pil voor een ontsteking in evenwichtsorgaan. (liep als een dronkenlap :+ )
de kuur van 14 dagen werd wel vergoed.
voor die éne pil moest ik welgeteld 0.20 cent betalen.

helaas pindakaas, ik liet deze versloffen (eigen fout ja). en kreeg een brief van een gerechtsdeurwaarder dat ik de rekening 56,25 moest betalen omdat ik bij CZ een rekening open had staan.

55 euro incassokosten, 1,25 met naheffing en boetebedrag.

dus kereltje. ze gaan zeker over lijken voor die 2 euro.
Precies dit,

toevallig een paar weken geleden op t werk iemand gesproken die iets had laten komen vanuit Amerika.
Pakketjes was al in huis, en DHL deed even achteraf nog 4.35 aan duties incasseren.
Meneer had niet betaald, want dacht, bullshit om hier achteraf mee aan te komen.
paar weken later had meneer er een boete bovenop van € 30,-. indien die net betaald werd kwam de deurwaarder.

Advies, pak het even op en los het op met de desbetreffende partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Swaxie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:51:
Pakketjes was al in huis, en DHL deed even achteraf nog 4.35 aan duties incasseren.
Dat moeten ze vooraf doen... Zou mooi zijn dat ik een schilder mijn huis laat schilderen voor € 1.000 en dat hij 3 maanden later nog even € 500 komt claimen...

Ik heb liever mijn pakketje 3 dagen later dan dat er achteraf nog een (mogelijk gepeperde) rekening kan komen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Swaxie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:51:
[...]

Precies dit,

toevallig een paar weken geleden op t werk iemand gesproken die iets had laten komen vanuit Amerika.
Meneer had niet betaald, want dacht, bullshit om hier achteraf mee aan te komen.
paar weken later had meneer er een boete bovenop van € 30,-. indien die net betaald werd kwam de deurwaarder.

Advies, pak het even op en los het op met de desbetreffende partij.
Maar dat was neem ik aan iets dat hij normaal ook had moeten betalen. Mijn opa had m omdat hij iets ontvangen had dat niet voldoende gefrankeerd was en ze niet wisten wie de afzender was. Daar gaan we dus echt niet voor betalen, dan moet PostNL maar zijn zaakjes op orde hebben en op het moment zelf komen vragen wie de brief verstuurd heeft zodat ze daar de porto kunnen halen. Denk ook niet dat het standhoudt als ze daarna met extra boetes bij je komen.

Alsof je een boete voor foutparkeren zou krijgen omdat je bezoek op de stoep stond maar ze niet weten wie het was, maar wel dat ze bij jou waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:40:
[...]

PostNL en deurwaarders? Ik geloof er niks van, met hun klantenbestand in heel het land, zullen ze er een hoop werk aan hebben :+

Voor het geval van die medicijnen kan ik het me wel indenken dat je uiteindelijk een deurwaarder krijgt. Voor zo'n farmaceutisch bedrijfje is het een incidenteel geval.

Ikzelf heb ook wel eens diverse Portokaartjes gehad, en die heb ik never nooit betaald. Ten eerste omdat ze vaak een paar dagen alter aankomen dan de envelop, die allang weer geopend weggegooid is, en ik niet kan controleren of er echt strafport betaald moet worden. Vaak krijg ik nor wel eens een herinnering, maar dit papierwerk gaan de papiercontainer in. Ze eisen gelukkig niks ;).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 19:33

larshack

Zonder melk en suiker

Hier vandaag ook eentje in de bus, of we even €5,19 willen betalen aan portokosten en administratiekosten. Was een brievenbuspakketje wat ruim binnen de specificaties viel maar volgens PostNL maar liefst 4 millimeter te dik was.

Log je in met die code op de website van PostNL, zie je zo'n half afgekloven foto van het pakket waar je totaal niets op kunt zien.

Morgen maar eens bellen en vragen of ze de naheffing kunnen schrappen, heb ze daar al 3x eerder om verzocht en was geen probleem. Vervolgens moet je die kaart terugsturen zonder die sticker maar met de tekst "afgeboekt in overleg met ks".

Ik denk dat ze de sorteermachine wat strakker hebben ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

larshack schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:36:
Hier vandaag ook eentje in de bus, of we even €5,19 willen betalen aan portokosten en administratiekosten. Was een brievenbuspakketje wat ruim binnen de specificaties viel maar volgens PostNL maar liefst 4 millimeter te dik was.

Log je in met die code op de website van PostNL, zie je zo'n half afgekloven foto van het pakket waar je totaal niets op kunt zien.

Morgen maar eens bellen en vragen of ze de naheffing kunnen schrappen, heb ze daar al 3x eerder om verzocht en was geen probleem. Vervolgens moet je die kaart terugsturen zonder die sticker maar met de tekst "afgeboekt in overleg met ks".

Ik denk dat ze de sorteermachine wat strakker hebben ingeregeld.
Knal je klacht even op Twitter bij @PostNL. Dan is het zo voor elkaar. :)
Ik lees daar wel eens vaker klachten over portokaartjes.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 09-09-2016 01:15 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Onlangs heb ik er ook een gehad en ik had eerst geen idee waar het over ging. Je denkt al snel aan een nieuwe scam hè. Maar je kan een scan bekijken van het poststuk en het bleek een kaart die ik twee weken eerder had ontvangen en die inderdaad een postzegel te weinig had. In principe niet mijn verantwoordelijkheid.
Maar nog niet lang geleden ontving ik een poststuk waar de afzender een zootje van gemaakt had, adres gedeeltelijk en frankering geheel losgeraakt en het is toch in mijn bus gekomen, zonder toeslag. Dus ik heb over mijn hart gestreken en de kosten die ik overigens belachelijk hoog vind, drie keer het tarief van de missende postzegel, overgemaakt.

Ik denk dat de gevallen hierboven komen omdat men extra inkomsten zoekt bij Post.nl en daarom superstrak naar gewicht en afmetingen gaat kijken. Het gaat werkelijk om de laatste cent tegenwoordig en de aandeelhouders willen financieel resultaat en de directie hun bonus.

Recent was nog in het nieuws dat Post.nl servicepunten eenzijdig een korting van de vergoeding ging opleggen zodat de servicepunten onder de kostprijs zouden moeten werken. Volgens Post.nl was dit legitiem want de servicepunten hadden wel voordeel van de klant die dan in de winkel kwam. Of omgekeerd, de servicepunten moeten maar een deel van de kosten van Post.nl betalen want daardoor zouden ze meer klanten krijgen die dan bestedingen zouden doen in hun winkel. Ik noem het volkomen mesjogge en feodaal. Post.nl pleegt gewoon roofbouw of de servicepunten. Dit geeft wel even aan welke mentaliteit er nu heerst bij Post.nl

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:54:

Ik heb werkelijk nooit betaald. Op elke 3 bedelkaarten krijg ik van ongeveer 30% een herinnering, daarna stopt het en je hoort er nooit meer wat van.

Kortom, weggooien en je er niet druk om maken.
Hier ook, bedragen die zelfs niet kloppen, meerdere keren zeuren aan jou als ontvanger, maar gewoon weggooien en :w Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om maar 1 cent over te maken in dat geval.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 16:18
Dit soort briefjes zijn een *verzoek* van PostNL om het te betalen. Je hoeft dit niet te doen en even simpel Googlen zou je dat al leren. Het is een verzoek, omdat PostNL heeft besloten het pakketje voor jouw gemak toch maar af te leveren. Hier heb jij geen zeggenschap in gehad. Ze hadden ook kunnen beslissen het niet af te leveren en dan om geld te vragen voor het daadwerkelijk afleveren. Dan kun je het zelf nog beslissen.

[ Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 10-09-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En waarom is dat bedrag hoger dan het bedrag van de postzegel die er te weinig op zit? Dan zit er toch ook iets van een 'boete' in wat vreemd is bij een "verzoek" toch?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je betaalt bij het afnemen van de dienst. Daarvoor mag je aannemen dat het dan goed is.
Achteraf is net zoiets als bij de Appie een pak yoghurt kopen en dan een week later de Appie die bij je terug komt claimen dat er iets verkeerd in de kassacomputer stond en of je ff wat extra wilt betalen. Het gaat bij hen in het proces fout en niet bij jou. Dus lekker laten gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:24:
En waarom is dat bedrag hoger dan het bedrag van de postzegel die er te weinig op zit? Dan zit er toch ook iets van een 'boete' in wat vreemd is bij een "verzoek" toch?
Dat komt omdat er administratiekosten aan toegevoegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
RonaldDesigns schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:37:
[...]

Hier ook, bedragen die zelfs niet kloppen, meerdere keren zeuren aan jou als ontvanger, maar gewoon weggooien en :w Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om maar 1 cent over te maken in dat geval.
Vroeger was dan het beleid dat er geen post meer bezorgt werd die onvoldoende gefranceerd was. Maar goed dat was nog in de tijd van de ptt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jador
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-11-2016
Sinds enkele maanden krijg ik met zeer grote regelmaat ook dergelijke aanmaningen,
echter dit betreft ten alle tijde pakketjes die door het postkantoor zorgvuldig zijn
nagewogen en door een mal zijn gehaald.
Mijn vermoeden is dan ook dat de frankeringsmachine verkeerd staat ingesteld,
of dat zij deze methode recentelijk hebben gewijzigd...
Voorheen ontving ik namelijk nooit strafporto kaarten!
En nu soms wel vijf per week, van pakketten waarvan ik met 100% zekerheid kan
stellen dat deze wel degelijk brievenbus waardig zijn en voldoende gefrankeerd.
Ik gooi deze voortaan maar weg, aangezien ik ervan uitga dat er in het controle
proces toch echt grove fouten worden gemaakt, zeker aangezien ik in het verleden
nimmer deze kaarten ontving en er in mijn frankeringsproces niets is gewijzigd.

Heeft er iemand al ooit een deurwaarder aan de deur gehad wegens onvoldoende
porto? Wellicht bij een groot aantal strafporto zaken?
Daar ben ik zeer benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Even een cross post:

Wij krijgen regelmatig deze portokaarten, voornamelijk voor grote enveloppen die wij ontvangen via marktplaats (kleertjes etc.).
Elke keer staat er dat we porto verschuldigd zijn voor hoger tarief (is zwaarder pakket) dan er gefrankeerd was. Tot nu toe elke keer klopte het niet, gewicht staat ook in de app bij het poststuk en kon de kaart steeds afgeschreven worden.
Wat ik steeds doe is via Twitter even contact met webcare, dan krijg je bericht terug dat je de sticket van de kaart mag halen en er een tekst op mag zetten dat het afgehandeld is met klantenservice. Retour op in de brievenbus en afgehandeld.

Blijft voor ons wel uitermate vervelend, want we ontvangen dus echt regelmatig zo'n kaart :(

Wat de klantenservice zei is dat er bijvoorbeeld kans is dat zo'n envelop tussen andere pakket terecht is gekomen en dus verkeerd wordt herkend (groter,zwaarder etc.) en dus portokosten mist.
Al vind ik het wel vreemd, want ik kan altijd prima foto opvragen van het poststuk, daar zie je toch mooi de gehele envelop en staat er zelfs een correct gewicht bij. Dus op welke basis ze nu bepalen dat de envelop te zwaar of te groot is? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Dikte vooral. Hier thuis ook, zachte envelop + kleding == portokaart...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als ontvanger ga je natuurlijk niet betalen. Als er bij de bezorging iets misgaat roept PostNL direct dat ze met de ontvanger geen overeenkomst hebben, maar met de afzender.

Dan gaan we dus even niets claimen bij de ontvanger als dat PostNL toevallig beter uitkomt. De afzender heeft een dienst afgenomen, dus ze zoeken het maar lekker met de afzender uit. PostNL doet niets voor jou als ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je mag iets verzenden in doos van maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
0-2kg kost je €3,50 en geen cent meer ! https://onlineverzendservice.postnl.nl/Tarieven

Indien de verkoper te weinig frankeert, vraagt men het wel aan de ontvanger. Postnl heeft een bezorgplicht, en als er geen afzender op het pakje staat, vraag men de ontvanger.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Wat wil je daarmee zeggen? Volgens mij is er hier niemand die iets anders zegt? :P

En PostNL kan aan de ontvanger vragen wat ze willen, maar volgens hun eigen woorden is de ontvanger geen partij voor PostNL. Totdat het PostNL beter uitkomt, blijkbaar...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ah... Ik had er van de week ook weer eentje voor iets dat we ontvangen zouden hebben. Kijk op de site met die code: zwarte foto. Niets te zien. Eh... Over welk pakje gaat dit dan? Wel staan daar de afmetingen, en die lieten zien dat het afgegeven moet zijn bij een servicepunt of postkantoor, aangezien het nooit in de brievenbus zou passen.. Ik heb de kaart maar teruggestuurd met "geweigerd" er op en er bij gezet dat het punt waar het pakje afgegeven is verantwoordelijk is voor de controle van de frankering, niet ik. Bij brievenbuspost kan ik me er iets bij voorstellen, maar pakjes controleren ze maar zelf of ze sturen de rekening maar naar het servicepunt dat het niet goed controleert.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1