Beste leden van Tweakers,
Hieronder mijn post voor een nieuw computersysteem. Ik hoop dat alles duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem is voornamelijk om te gamen en als opslag, ook zal ik hier films etc. op gaan kijken. Zelf heb ik al een laptop waar ik schoolzaken en dergelijke op doe. 1 kleine eis is dat het systeem deze resolutie kan ‘verdragen’: 2560 x 1440 pixels. Dit omdat ik een scherm wil gaan kopen met deze resolutie en ik wil hier wel graag het maximale uithalen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de 800 / 1000 euro zijn toch wel mijn richtlijnen. Iets erboven zal nog wel gaan maar boven de 1100 euro wordt het toch iets te duur. Verzendkosten hierbij niet meegerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen componenten of randapparatuur die ik mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien het een nieuwe pc wordt, gewoon alle componenten die een computer nodig heeft.
- Processor
- Moederbord
- Videokaart ( 2560 x 1440 resolutie )
- Behuizing ( Liefst met een leuke LED verlichting )
- Geheugen ( Voorkeur voor 16GB DDR4, zodat alles soepel loopt, multitasking geen probleem is en ik voor de toekomst ook nog verzekerd ben van voldoende geheugen. )
- Voeding
- CPU koeling ( Eventueel )
- SSD ( Enkel voor Windows en misschien enkele games. )
- HDD ( Minimaal 1 TB, omdat het ook voor opslag gebruikt gaat worden. )
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet persé merkvoorkeuren, maar wel voorkeuren voor kwaliteit. Liever iets meer betalen dan dat het goedkoop is maar niet betrouwbaar
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Enige eis is eigenlijk dat het systeem 2560 x 1440 pixels kan verdragen.
Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan, in ieder geval nu niet. Misschien later nog wel, daarom zou ik de optie eigenlijk nog wel willen hebben maar het is geen must! Ik ben mezelf ervan bewust dat dit resulteert in duurdere componenten, dus wanneer er echt een goede optie is zonder overklok mogelijkheid zal ik hier ook wel voor kunnen gaan.
Wat verwacht je van ons?
Goede hulp bij het samenstellen van mijn nieuwe pc, zodat ik hier tevreden over kan zijn
Zelf zal ik zo snel mogelijk reageren op jullie vragen / reacties en zal ik zelf ook onderzoek doen.
Mijn lijst:
Nu heb ik zelf al iets bij elkaar gezocht, als het goed is zou alles combitabel zijn. Ook is het hier als het goed is mogelijk om te overklokken? Over de videokaart en behuizing, hier heb ik eigenlijk andere voor, maar deze waar hier niet aanwezig.
Videokaart: link naar videokaart
Behuizing: link naar behuizing
Nu weet ik niet of die videokaart hetzelfde is gezien het grote prijsverschil. Maar ik hoop dat jullie daar meer verstand van hebben ( Videokaarten zijn niet mijn sterkste punt
).
Bedankt voor het doorlezen, het is een aardige lap tekst
Als er nog vragen zijn, beantwoord ik die graag!
Hieronder mijn post voor een nieuw computersysteem. Ik hoop dat alles duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem is voornamelijk om te gamen en als opslag, ook zal ik hier films etc. op gaan kijken. Zelf heb ik al een laptop waar ik schoolzaken en dergelijke op doe. 1 kleine eis is dat het systeem deze resolutie kan ‘verdragen’: 2560 x 1440 pixels. Dit omdat ik een scherm wil gaan kopen met deze resolutie en ik wil hier wel graag het maximale uithalen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de 800 / 1000 euro zijn toch wel mijn richtlijnen. Iets erboven zal nog wel gaan maar boven de 1100 euro wordt het toch iets te duur. Verzendkosten hierbij niet meegerekend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen componenten of randapparatuur die ik mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien het een nieuwe pc wordt, gewoon alle componenten die een computer nodig heeft.
- Processor
- Moederbord
- Videokaart ( 2560 x 1440 resolutie )
- Behuizing ( Liefst met een leuke LED verlichting )
- Geheugen ( Voorkeur voor 16GB DDR4, zodat alles soepel loopt, multitasking geen probleem is en ik voor de toekomst ook nog verzekerd ben van voldoende geheugen. )
- Voeding
- CPU koeling ( Eventueel )
- SSD ( Enkel voor Windows en misschien enkele games. )
- HDD ( Minimaal 1 TB, omdat het ook voor opslag gebruikt gaat worden. )
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet persé merkvoorkeuren, maar wel voorkeuren voor kwaliteit. Liever iets meer betalen dan dat het goedkoop is maar niet betrouwbaar
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Enige eis is eigenlijk dat het systeem 2560 x 1440 pixels kan verdragen.
Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan, in ieder geval nu niet. Misschien later nog wel, daarom zou ik de optie eigenlijk nog wel willen hebben maar het is geen must! Ik ben mezelf ervan bewust dat dit resulteert in duurdere componenten, dus wanneer er echt een goede optie is zonder overklok mogelijkheid zal ik hier ook wel voor kunnen gaan.
Wat verwacht je van ons?
Goede hulp bij het samenstellen van mijn nieuwe pc, zodat ik hier tevreden over kan zijn
Mijn lijst:
Nu heb ik zelf al iets bij elkaar gezocht, als het goed is zou alles combitabel zijn. Ook is het hier als het goed is mogelijk om te overklokken? Over de videokaart en behuizing, hier heb ik eigenlijk andere voor, maar deze waar hier niet aanwezig.
Videokaart: link naar videokaart
Behuizing: link naar behuizing
Nu weet ik niet of die videokaart hetzelfde is gezien het grote prijsverschil. Maar ik hoop dat jullie daar meer verstand van hebben ( Videokaarten zijn niet mijn sterkste punt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | Asus Z170I Pro Gaming | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G | € 315,50 | € 315,50 |
| 1 | Toshiba DT01ACA100, 1TB | € 45,35 | € 45,35 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,01 | € 21,01 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.074,21 | |
Bedankt voor het doorlezen, het is een aardige lap tekst
Als er nog vragen zijn, beantwoord ik die graag!