Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 20:05
Situatie:
Op het werk maken we gebruik van VOIP en gebruiken we Zoiper om de telefoontjes te ontvangen en om uit te bellen.

Als headset gebruiken we de Jabra Evolve 65 deze maakt via Bluetooth verbinding met de PC. (Meegeleverde dongle)

Probleem:
Als ik gewoon muziek aan heb (via Spotify in de browser bijvoorbeeld) en er komt een binnenkomende oproep binnen, gaat het geluid ineens een stuk harder, en schakelt de codec naar een ongelooflijke bagger kwaliteit (oftewel, weg concentratie en bijna een gehoorbeschadiging).

Probeersels:
Settings van Zoiper, Windows nagelopen. Wat ik wel heb gevonden is als ik in de Sound settings van Windows van het tabje Playback naar Recording ga, precies hetzelfde heb, (geluid distort / hard)

Het lijkt erop dat het systeem (Windows) automatisch schakelt naar belkwaliteit als de microfoon word geactiveerd. Is dit te voorkomen met een setting?

(Terzijde, ook staat bij Communications dat als windows communication activity vind, het de volume 80% verminderd, echter gaat dat ook niet af, maar wellicht is dat een Zoiper issue)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 22:35
Heb hier hetzelfde probleem maar bij mij ligt het aan de drivers van mijn dell laptop. Op het moment dat het als "headset" gebruikt wordt ipv "hoofdtelefoon" schakelt de driver om naar complete bagger kwaliteit omdat deze denkt dat het bevoorderlijk is voor een lage bitrate te versturen, maar ook naar je speakers van de koptelefoon. Heb hier met dell over gebeld maar deze geeft aan geen oplossing te hebben ook geen nieuwe drivers in de maak te hebben.

Bij mij kan ik veranderen dat deze niet meer als headset gebruikt wordt en dan is het probleem weg, maar dit lijkt me voor jou geen optie.

tl;dr
De modus van de koptelefoon veranderd in de driver, niks aan te doen, behalve het geluidsniveau in te regelen.

Mocht iemand wel een oplossing hebben ben ik natuurlijk ook zéér geintesseerd. De delletjes hulplijn had deze in iedergeval niet en onze ict hulplijn (een van de grotere in het land ook niet)

[ Voor 11% gewijzigd door boombes op 07-09-2016 12:27 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe is de headset gepaired met de laptop?

Wel via de meegeleverde dongle?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Question Mark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:44:
Hoe is de headset gepaired met de laptop ?

Wel via de meegeleverde dongle?
Klopt, heb het voor de volledigheid in de TS er bij gezet
Wellicht bijzaak, maar het is een PC ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rann op 07-09-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er zit technisch wat verschil in, vandaar dat ik het vroeg.

Rechtstreeks via bluethoot koppelen zorgt ervoor dat de headset als audio device wordt gezien, koppelen via de meegeleverde dongle zorgt ervoor dat de headset als communication device wordt gezien.

Dat laatste is wat je wilt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Question Mark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:31:
Er zit technisch wat verschil in, vandaar dat ik het vroeg.

Rechtstreeks via bluethoot koppelen zorgt ervoor dat de headset als audio device wordt gezien, koppelen via de meegeleverde dongle zorgt ervoor dat de headset als communication device wordt gezien.

Dat laatste is wat je wilt. :)
Het lijkt er dus op dat hij niet als communication device word gezien aangezien hij ook niet automatisch mute...

Even getest met Skype, daar word hij wel zacht(er) gezet als ik gebeld word, maar de kwaliteit veranderd dus ook weer sterk. Hier houden we in ieder geval geen gehoorbeschadiging aan over.. Ook als ik in Skype naar het tabje geluidsinstellingen ga zonder dat ik in gesprek ga, gaat het geluid weer hard/slechte kwaliteit ( zelfde als in windows bij Mic settings)

Wellicht dat het voor ons een idee is om het eens te proberen met een losse dongle? (geen communications device, dus ook geen audio verschil misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 22:35
Hier heb ik een losse dongle gebruikt alleen kon ik daarbij in de drivers niet kiezen als "listening" device te gebruiken en klonk mijn muziek dus bagger maar geen geluidsverschil meer met de oproep. Misschien verschilt dit van dongle tot dongle, met name dan op de meegeleverde drivers. De dongle die ik gebruikt heb was de goedkoopste die ik op ebay kon vinden.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1