Multiroom Audio vraag rond setupmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 07:58
Hallo iedereen,

ik heb reeds een topic gestart mbt mijn nieuwbouwwoning en het netwerk die ik wil aanleggen, maar heb daarin nog een vraag gesteld rond multiroom audio. Aangezien dit topic specifiek over audio handelt wil ik de vraag hier nog even stellen:

ik had graag geweten wat mogelijk zou zijn qua multiroom audio.

Wij laten in de badkamer een aantal plafondspeakers voorzien (nog geen idee welke) die ik graag zou willen aansturen met tablet of smartphone.
Ook buiten hadden we graag luidsprekers voorzien op het terras die we aan kunnen sturen met tablet. In iedere kamer zou ik dan later ook graag muziek kunnen afspelen vanop de tablet of smartphone.

Mijn audio collectie staat nu op google music voor een stuk, de rest op een aparte TB-schijf die ik zou willen pluggen in een NAS (binnen X maanden). Deze NAS wil ik dan benaderen met tablet of smartphone om muziek naar elke kamer of aparte kamer te kunnen sturen.

Mijn eerste idee was een Chromecast Audio setup, maar geen idee of dit de beste manier is. Sonos lijkt me tof, maar duur. Een setup met Raspberry Pi en Hifiberry lijkt me leuk, maar weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen.

Aangezien mijn huis nog in bouwfase zit, wil ik nu reeds nadenken rond de mogelijkheden hieromtrent en de bekabeling die nodig zou zijn. Hebben jullie advies?