Ricoh MP C4503 gebruikerscode vragen op PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 18:36
We hebben hier op het werk een Ricoh MP C4503 kopiemachine. Alle collega's (zo'n 100) hebben een eigen gebruikerscode die ze moeten intoetsen alvorens te kopiëren. Er staan 2 PC's (1 Win, 1 OSX) beschikbaar voor die collega's. Sommige leerkrachten brengen ook eigen devices mee. Ik zoek een manier waarop die computers en laptops makkelijk kunnen printen op die kopiemachine, en ook een hun code moeten ingeven.

Nu is dat zeer omslachtig op Windows omdat je veel stappen moet doorlopen om die gebruikerscode in te voeren. Is er een manier dat je gewoon een printopdracht kan doen, en dat die dan om een gebruikerscode vraagt? Nu kan je de printopdracht ook doen zonder code, maar failed dan gewoon op de printer.

Hoe wordt dit professioneel opgelost? We hebben verder geen print server of domain controller of iets dergelijks.

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15
Lijkt me niet echt iets voor Professional Networking, maar ik geef je een zetje in de goede richting. Waar je naar zoekt heet 'Follow me printing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
En, om op dat 'Follow me printing' nog even een aanvulling te doen.

Hoe dat professioneel word opgelost is dus met een print server en DC. En zonder, is dat ook vrijwel niet in te stellen. Niet met de standaard functionaliteiten in een MFP althans. Bij een Xerox, met Xerox standard accounting kan je nog wel het 1 en ander inregelen, maar dit inrichten, bijhouden, administreren met 100 users is niet te doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect, maar "Follow Me Printing" is bedoeld om een enkele print-wachtrij te definieren, waarna het niet uitmaakt naar welke printer je loopt. Je printer volgt jou dus. Dat je hiervoor een manier moet hebben om de printer te vertellen wie jij bent is een logisch gevolg hiervan.

Wat de topicstarter echter wil, is beveiligd printen. Naar slechts 1 printer. Voor alle managed devices is dit opgelost door in de printersetting een pincode te vereisen, maar voor niet managed devices is dat niet mogelijk (lijkt het)

Hoe kan de topicstarter er dus voor zorgen dat de print opdrachten vanaf niet managed devices ook worden verplicht om een code in te geven.?

Het zou kunnen zijn dat je dit in de printer-wachtrij als standaard instelling moet opgeven (vinkje beveiligd printen" aan. Als dit de standaard is werkt dit misschien al. Wellicht vraagt de printerdriver dan bij printen dat de gebruiker een code op moet geven.

Sowieso gaat het hier niet om een topic wat bij Professional Networking & Servers hoort. Ik ga het topic dus verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat de overige devices dan niet printen via een printqueue met enige vorm van (gebruikers)authenticatie.
Dus elke handige harrie installeert gewoon de printer "lokaal", maakt een poort aan naar het ip adres van de printer en daar ga je dan.
Ricoh heeft een mooi follow-me printing systeem waarbij gebruik wordt gemaakt van Equitrac software. Al eens contact gehad met je leverancier of accountmanager van Ricoh en je uitdaging voorgelegd?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

Equator schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:50:
Met alle respect, maar "Follow Me Printing" is bedoeld om een enkele print-wachtrij te definieren, waarna het niet uitmaakt naar welke printer je loopt. Je printer volgt jou dus. Dat je hiervoor een manier moet hebben om de printer te vertellen wie jij bent is een logisch gevolg hiervan.

Wat de topicstarter echter wil, is beveiligd printen. Naar slechts 1 printer. Voor alle managed devices is dit opgelost door in de printersetting een pincode te vereisen, maar voor niet managed devices is dat niet mogelijk (lijkt het)

Hoe kan de topicstarter er dus voor zorgen dat de print opdrachten vanaf niet managed devices ook worden verplicht om een code in te geven.?

Het zou kunnen zijn dat je dit in de printer-wachtrij als standaard instelling moet opgeven (vinkje beveiligd printen" aan. Als dit de standaard is werkt dit misschien al. Wellicht vraagt de printerdriver dan bij printen dat de gebruiker een code op moet geven.

Sowieso gaat het hier niet om een topic wat bij Professional Networking & Servers hoort. Ik ga het topic dus verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers.
Om jou post aan te vullen, Follow You printing gaat niet uitsluitend over de jobs komen waar dan ook bij een geschikte printer eruit , maar dat kan pas na authenticatie van de gebruiker eruit gehaald worden. Uberhaupt heb je dan een printcluster nodig met bij Ricoh Equitrac software. Dit is voor 100 mensen totale overkill en loont pas bij veel grotere aantallen gebruikers.

Je zou contact met Ricoh op kunnen nemen om te zien of er niet iets in te stellen is waar wij als beheerders nog geen weet van hebben :) Ook kun je een generale pincode instellen maar dan kun je het apparaat net zo goed compleet vrijgeven. Het blijft gewoon omslachtig omdat gebruikers het zelf in moeten stellen en hier is denk ik weinig aan te doen. Heb 500+ van die dingen beheerd zonder follow you en de gebruikers moesten het zelf instellen.

@Akimosan: Weet je wat zo'n oplossing kost? Een Equitrac licentie kost ongeveer een ton. Dus dat zijn grote bedragen zeker voor zo'n mini toko met maar 100 personeelsleden.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 10-09-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Mutsje: nee, we hebben hier een Equitrac oplossing draaien maar ik betaal de rekening niet. Wel goed om te weten.

Ik zeg ook altijd: ik geef makkelijk geld uit en al helemaal als het van een ander is... :)

Onze organisatie bestaat uit +1000 gebruikers en we hebben verschillende MF's op verschillende locaties staan dus vandaar dat we wel baat hebben bij de Equitrac follow-me oplossing.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

@akimosan wij hebben ook shipsload aan die dingen met circa 8500 medewerkers. Men vind ze erg handig. Al het beheer is uitbesteed. Ik beheer zelf nog wel de hp's zebra's etc :) en exoten waar niemand aan mag komen.
Pagina: 1