Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Mijn vraag

1:

Ik heb een Sony X85C en ik merk dat films en series soepeler worden afgespeeld in de standaard video app. Echter worden films ingezoomd afgebeeld en is geen mogelijkheid, zo ver ik weet om dit aan te passen.

De zwarte balken bij een film worden dus weggesneden en de film wordt op het volledige beeld weergegeven, hierdoor vervormd het beeld en is het geen gezicht. Hebben meerdere mensen dit probleem en is dit op te lossen?

2:

Indien ik films afspeel op mijn Android TV via Plex of Kodi dan loopt het geluid niet synchroon met de film, erg storend, met kodi kan je dit aanpassen, maar toch krijg je dit nooit 100% goed, helemaal niet als je er op gaat letten. Ik speel het geluid af op een Pioneer VSX 921 K, hierin heb je een instelling Delay en die staan aan. Hij zou dus automatisch het geluid moeten afstemmen met het beeld, maar de gebeurd niet met bovenstaande applicaties.

Meerdere mensen dit probleem en weet iemand hier een oplossing voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony X85C
Pioneer VSX 921K
Plex
Kodi
Standaard Video app Sony

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle instellingen in mijn Pioneer, en verschillende auto instellingen op mijn TV geprobeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02
Tot nu toe is de enige oplossing: film starten, dan "action menu" inklikken, dan 2 keer naar rechts klikken, en onder de "video" kolom te klikken op "information". Dan opnieuw doorklikken en dan is het goed. Soms staat "information" er niet tussen maar wanneer je de film een aantal keer herstart komt het vanzelf tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Is dit een grap? Heb het 5 x geprobeerd maar niet gelukt helaas....

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02
Tdewagt schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:13:
Is dit een grap? Heb het 5 x geprobeerd maar niet gelukt helaas....
Nee, geen grap. Als het niet werkt dan heeft de nieuwste software update dit gedaan. Toen ik met de tv op 3.323 (volgens mij) zat, werkte dit nog. Om andere redenen heb ik de tv een tijd terug verkocht en later weer een nieuwe gekocht. Deze zit op 2.605 ipv 3.473, en met deze oudere software werkt het perfect. Altijd de zwarte balken in de video app. Ik heb de tv expres niet geüpdate.

Je kan dit tegen Sony zeggen en eisen dat je een toestel met een oudere software krijgt of dat het moederbord wordt vervangen, maar dan mis je weer andere functies, zoals hdr in Netflix.

Al met al een vervelende tv, maar we moeten het ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
JSTPS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:25:
[...]

Nee, geen grap. Als het niet werkt dan heeft de nieuwste software update dit gedaan. Toen ik met de tv op 3.323 (volgens mij) zat, werkte dit nog. Om andere redenen heb ik de tv een tijd terug verkocht en later weer een nieuwe gekocht. Deze zit op 2.605 ipv 3.473, en met deze oudere software werkt het perfect. Altijd de zwarte balken in de video app. Ik heb de tv expres niet geüpdate.

Je kan dit tegen Sony zeggen en eisen dat je een toestel met een oudere software krijgt of dat het moederbord wordt vervangen, maar dan mis je weer andere functies, zoals hdr in Netflix.

Al met al een vervelende tv, maar we moeten het ermee doen.
Haha oke, nou dan houd het eerst op...