Ik zoek een nieuwe PC daar ik mijn vorige verkocht heb wegens zeer oud en te robuust (zeer grote zware tower).
Ik zoek een iets kleiner model met nieuwe hardware dat een aantal jaren mee kan. Het in elkaar schroeven zal nog wel lukken daar ik dat in het verleden ook altijd zelf deed (laatste was mijn core i7 950).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/keuken + een beetje gamen in de wintermaanden. Niets van video-editing enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en bij de 1800€ voorzien, incl scherm/toetsenbord en muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles in zijn geheel verkocht en alles nieuw nodig. Luidsprekers zijn niet nodig daar ik gebruik maak van een USB headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle SSD om te booten/games en een SSD om downloads op te zetten. Heb immers nog een NAS.
Maar mss is dit niet nodig en neem ik best 1 grote of betere SSD. Als ik door een hardware failure data verlies was deze niet zo belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen specifieke voorkeuren maar wil wel degelijk materiaal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot, energieverbruik is niet echt een issue wegens overschot van zonnepanelen.
Heb wel niet graag een luidruchtige bak, weet niet goed of die behuizing geschikt is.
Ga je overklokken?
Heb ik vroeger wel altijd gedaan met de CPU en volgens mij is dat tegenwoordig vrij makkelijk. Hoef niet het max eruit te halen maar overklokken voor fun is leuk. Moet wel stabiel blijven.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een tijdje niets meer geconfigureerd en ben daar dus zowat uit. Ik verwacht een beetje dat er naar compabiliteit gekeken wordt en mss betere/goedkopere alternatieven.
Ik kom voorlopig uit op dit:
Shoot!
Ik zoek een iets kleiner model met nieuwe hardware dat een aantal jaren mee kan. Het in elkaar schroeven zal nog wel lukken daar ik dat in het verleden ook altijd zelf deed (laatste was mijn core i7 950).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/keuken + een beetje gamen in de wintermaanden. Niets van video-editing enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en bij de 1800€ voorzien, incl scherm/toetsenbord en muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles in zijn geheel verkocht en alles nieuw nodig. Luidsprekers zijn niet nodig daar ik gebruik maak van een USB headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle SSD om te booten/games en een SSD om downloads op te zetten. Heb immers nog een NAS.
Maar mss is dit niet nodig en neem ik best 1 grote of betere SSD. Als ik door een hardware failure data verlies was deze niet zo belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen specifieke voorkeuren maar wil wel degelijk materiaal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot, energieverbruik is niet echt een issue wegens overschot van zonnepanelen.
Heb wel niet graag een luidruchtige bak, weet niet goed of die behuizing geschikt is.
Ga je overklokken?
Heb ik vroeger wel altijd gedaan met de CPU en volgens mij is dat tegenwoordig vrij makkelijk. Hoef niet het max eruit te halen maar overklokken voor fun is leuk. Moet wel stabiel blijven.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een tijdje niets meer geconfigureerd en ben daar dus zowat uit. Ik verwacht een beetje dat er naar compabiliteit gekeken wordt en mss betere/goedkopere alternatieven.
Ik kom voorlopig uit op dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 126,51 | € 126,51 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 301,50 | € 301,50 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | LG 29UM58-P Zwart | € 223,85 | € 223,85 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,55 | € 94,55 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 125,95 | € 125,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.384,76 | |