Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe deftige desktop

Pagina: 1
Acties:

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:09
Ik zoek een nieuwe PC daar ik mijn vorige verkocht heb wegens zeer oud en te robuust (zeer grote zware tower).
Ik zoek een iets kleiner model met nieuwe hardware dat een aantal jaren mee kan. Het in elkaar schroeven zal nog wel lukken daar ik dat in het verleden ook altijd zelf deed (laatste was mijn core i7 950).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/keuken + een beetje gamen in de wintermaanden. Niets van video-editing enz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en bij de 1800€ voorzien, incl scherm/toetsenbord en muis

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles in zijn geheel verkocht en alles nieuw nodig. Luidsprekers zijn niet nodig daar ik gebruik maak van een USB headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle SSD om te booten/games en een SSD om downloads op te zetten. Heb immers nog een NAS.
Maar mss is dit niet nodig en neem ik best 1 grote of betere SSD. Als ik door een hardware failure data verlies was deze niet zo belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen specifieke voorkeuren maar wil wel degelijk materiaal.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot, energieverbruik is niet echt een issue wegens overschot van zonnepanelen.
Heb wel niet graag een luidruchtige bak, weet niet goed of die behuizing geschikt is.

Ga je overklokken?
Heb ik vroeger wel altijd gedaan met de CPU en volgens mij is dat tegenwoordig vrij makkelijk. Hoef niet het max eruit te halen maar overklokken voor fun is leuk. Moet wel stabiel blijven.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een tijdje niets meer geconfigureerd en ben daar dus zowat uit. Ik verwacht een beetje dat er naar compabiliteit gekeken wordt en mss betere/goedkopere alternatieven.

Ik kom voorlopig uit op dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,50€ 245,50
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 126,51€ 126,51
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 301,50€ 301,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 123,95€ 123,95
1LG 29UM58-P Zwart€ 223,85€ 223,85
1Noctua NH-D14€ 67,95€ 67,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 75,-€ 75,-
1Corsair RM550x€ 94,55€ 94,55
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.384,76

Shoot!

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-09-2016 09:21 ]

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Het verschil met een 'normale' SSD en een m.2 SSD ga je in de praktijk niet echt merken tenzij je veel video gaat bewerken en de schijf gebruikt als scratch disk. Zou dan gewoon kiezen voor een 1TB SSD of gewoon houden bij een 500GB SSD en later eventueel uitbreiden.

Verder is een pricewatch: Corsair RM550x voldoende voor jouw build. Uitstekende voeding. Degene die je nu hebt is ook goed alleen overkill voor je systeem.

Als je wilt gaan overclocken heb je een Z170 bord nodig. Dit is dan de goedkoopste van MSI met een rode kleurstelling: pricewatch: MSI Z170A TOMAHAWK

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31

RvL

Als je wil overklokken heb je een Z170 moederbord nodig: met een H170 moederbord gaat dat niet :) Als je het niet wil, kun je daar een flinke besparing doen want je kan het ook met een goedkoper moederbord (B150 chipset) en een goedkopere non-K processor.

Voeding is enorme overkillen. Wil je een fatsoenlijke voeding dan kun je voor de pricewatch: Corsair CX450M gaan. Wil je een goede voeding, dan zou ik voor de pricewatch: Corsair RM550x gaan

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:09
Ik heb de voeding, SSD en het moederbord aangepast. Ik had vroeger een beQuit voeding en die was goed en stil. De corsair ook veronderstel ik :).

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Noctua koeler ziet er niet heel mooi uit, zou een gelijk geprijsde be quiet! nemen, zal waarschijnlijk redelijk vergelijkbaar presteren, maar is volledig zwart.

De videokaart is trouwens niet leverbaar voor 300 euro en 350 euro is een beetje veel voor zo'n kaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic