Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sterke router voor verschillende locaties

Pagina: 1
Acties:

• dendaak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-11 10:46
Beste,

Ik ben op zoek naar een router die kan functioneren op verschillende locatie. Het is namelijk zo dat er sessies gegeven worden met +- 60 personen die gebruik zouden moeten kunnen maken van een openbaar WiFi netwerk.

Die zou zijn in een 3 tal lokalen (20/per lokaal).

De maximale afstand qua bereik zou iets van een 100 meter zijn.

Nu ben ik op zoek naar onderstaande mogelijkheden
  • Via 1 ethernetkabel kan het internet worden aangeleverd aan de router
  • Deze router zou via WIFI het signaal moeten uitsturen naar de andere lokalen
  • Op 1 locatie is er een niveau verschil ( eerste verdiep + gelijkvloers)
  • De installatie hiervan zou relatief eenvoudig moeten zijn daar dit op een 15 tal plaatsen op verschillende datums zou moeten ingesteld worden.
Wat zou een haalbare oplossing zijn hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie help/feedback!

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 15:43
het gaat om een tijdelijk iets begrijp ik?
Wat is de te verwachten netwerkbelasting?
Er zijn bedrijven die wifi voor evenementen regelen, inclusief tijdelijk internet, opbouw en afbraak.

of anders: MiFi lijkt ook een oplossing voor jouw toepassing, weet niet of die dingen genoeg capaciteit qua gebruikers hebben.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maak onderscheid tussen een router (apparaat dat twee of meer netwerken verbindt) en AP (apparaat dat een bedraad netwerk draadloos uitbreidt).

Je hebt het over routers, maar alles in je beschrijving is AP :o

Verder: 60 simultane clients over verschillende locaties is met een enkel AP zo goed als niet te doen en hoe dan ook suboptimaal. Als vuistregel moet je echt max 20 clients per AP rekenen, tenzij je erg high-end gaat zitten, maar in die categorie wil je juist de cellen klein houden en dat doe je met drie locaties niet.

Laat nou net 60/3=20 dat getal zijn. Wat je dus wilt is 3 AP's, een per lokaal.

Komt bij dat je het hebt over verschillende verdiepingen. WiFi-signalen gaan niet goed door muren en vloeren heen (in ieder geval niet goed genoeg dat je erop kunt rekenen dat het gaat werken). Nog een reden voor een AP per lokaal.

Ik zou hier al snel gezien je eisen voor makkelijk centraal configureerbaar denken aan drie Ubiquiti UniFi AC (Lite of Pro, maakt ws niet zoveel uit) - dat kun je zelfs volledig remote beheren indien nodig. Grotere uitdaging is hoe je die dingen aan gaat sluiten op elkaar en met de (bestaande?) internetverbinding op de locaties. Maar om daar iets zinnigs over te roepen moet je echt meer informatie geven over de situatie (en trouwens het budget).

Oslik blyat! Oslik!

• dendaak
* Het gaat inderdaad om een tijdelijk iet ( netwerk van 1 dag)
* Qua belasting verwacht ik niet meer dan basis surfgedrag met een simultaan gebruik van max 60 users.
* Budget max 500 euro.
* Het gaat inderdaad dus over AP's ( Ik ben er niet 100% thuis in in heel het gebeuren).

> Er zitten inderdaad soms wel eens muren tussen.

Ubiquiti UniFi AC ziet er mij wel iets interessant uit. Ik neem aan dat die dingen elkaar makkelijk kunnen -extenden qua range?

Bedankt alvast voor alle zeer interessante informatie die ik reeds verworven heb.

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dendaak schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:41:
* Het gaat inderdaad om een tijdelijk iet ( netwerk van 1 dag)
* Qua belasting verwacht ik niet meer dan basis surfgedrag met een simultaan gebruik van max 60 users.
* Budget max 500 euro.
* Het gaat inderdaad dus over AP's ( Ik ben er niet 100% thuis in in heel het gebeuren).

> Er zitten inderdaad soms wel eens muren tussen.

Ubiquiti UniFi AC ziet er mij wel iets interessant uit. Ik neem aan dat die dingen elkaar makkelijk kunnen -extenden qua range?
Hele idee van UniFi is dat je alles als één netwerk beheert.

Maar: de AP's moeten allen nog (bedraad) aangesloten zijn aan een router die de verbinding levert. Ik lees nog niets terug over wat allemaal achter het draadloze moet gebeuren.

Oslik blyat! Oslik!

• dendaak
Achter het draadloze?

Het scenario is relatief 'eenvoudig'.

>>>> Ethernet kabel ( hier komt het internet binnen ) >>>> Vanaf hier moet het internet draadloos worden uitgereikt/ 1 kabel moet vanaf hier vertrekken naar een vast toestel dat geen draadloze connectie kan maken.

Wat bedoel je exact met wat er achter het draadloze moet gebeuren?

Bedankt nogmaals.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 20:05
dion_b schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:47:
[...]

Maar: de AP's moeten allen nog (bedraad) aangesloten zijn aan een router die de verbinding levert. Ik lees nog niets terug over wat allemaal achter het draadloze moet gebeuren.
Gelukkig hoeft dat niet, je kan de AP ook wireless aan elkaar knopen (uplink): https://help.ubnt.com/hc/...-wireless-uplink-topology

Laurens-Jan Merkx

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ljsquare schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:20:
[...]

Gelukkig hoeft dat niet, je kan de AP ook wireless aan elkaar knopen (uplink): https://help.ubnt.com/hc/...-wireless-uplink-topology
Uhuh, in de open lucht of anderszins met geen/nauwelijks obstakels.

TS wil dit in verschillende schoolgebouwen doen over verschillende verdiepingen. Misschien dat het hier en daar mis gaat, maar wet van Murphy zegt dat je vaak genoeg muren en vooral vloeren van gewapend beton en met metaalfolie isolatie gaat aantreffen. No way dat je daar doorheen gaat meshen.

Los daarvan, bij alle vormen van repeating/meshing verdubbel je de benodigde airtime per client device. Dat betekent dat je dus ook je max capaciteit halveert. Dus als je het zo op wilt lossen heb je twee keer zoveel AP's nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

• dendaak
Beste,

Zou volgend product mij niet volledig kunnen ondersteunen?

http://www.routercenter.b...5562.933130084.1471853429

Mvg

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt af van nuren en vloeren op locatie. Je mag er nooit vanuit gaan dat je zonder meer draadloos erdoor kunt, ongeacht apparatuur :o

Oslik blyat! Oslik!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
En vergeet niet dat de zwakste schakel in een wifi verbinding altijd de client is en nooit het Ap ( tenzij je echte bagger koopt).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1