Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 23:07
Beste Tweakers,

Zojuist heb ik besloten om een nieuw computersysteem aan te schaffen. Nu ben ik helemaal fan van Apple, ja ik weet het, en heb ik een twee Mac Pro's gevonden voor een best aardig prijs.

Mac Pro 3.1 2008
2x 2.8Ghz Quad-Core intel Xeon

en...

Mac Pro 4.1 2009
2.66 Ghz Quad-Core intel Xeon

Ram etc. maakt niet uit.

Beide zou ik upgraden naar 16 GB, nu weet ik dat dat voor de Mac Pro 4.1 2009 goedkoper is. Maar dat even ter zijde
Videokaart word hoogst waarschijnlijk een GTX 780 of 670, dus weet niet of het nog uit maakt welke mac dan beter is. Misschien heeft de ene een hogere data overdracht?

Ook zou ik in beide macs een ssd van 128 gb zetten + 1 TB schijf, één voor het besturingssysteem en één voor de games die ik erop wil gaan spelen.

Nu is dus mijn vraag, welke Mac Pro kan ik beter aanschaffen. Ik koop hem vooral voor het gamen en daarnaast natuurlijk wat voor internet en apple music, als ik in ieder geval maar kan gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 13:32
Poeh, daar vraag je wat. In principe zijn Macs en gamen niet zo'n geweldige combinaties. Daarnaast zou je met een GTX 780 of 670 een beetje achter de feiten aan lopen. Een GTX 970 is dan een wat logischere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
JackDaniel schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:02:
Poeh, daar vraag je wat. In principe zijn Macs en gamen niet zo'n geweldige combinaties. Daarnaast zou je met een GTX 780 of 670 een beetje achter de feiten aan lopen. Een GTX 970 is dan een wat logischere keuze.
Ja, dat geloof ik. Maar ik heb alles van Apple, niet dat dat een reden moet zijn om een iets wat mindere desktop te kopen.

Maar ik synchroniseer ook veel via de cloud etc.

Een gtx 970 vind ik wel erg gretig. Het is het overwegen waard maar eerst maar eens kijken welke mac het beste is voor mij.

Heb je bij gamen juist veel processorkernen nodig, of snellere. Hier is het dus 8 tov. 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Let op dat je bij processoren niet alleen naar kloksnelheid kijkt, maar ook naar de generatie. Waarschijnlijk zijn dit Harpertown Xeon's, die gebouwd zijn op dezelfde architectuur als de oude Core 2 Duo processoren. Niet echt hoogvliegers dus volgens hedendaagse maatstaven. Ook niet echt geschikt voor moderne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Bigs schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:09:
Let op dat je bij processoren niet alleen naar kloksnelheid kijkt, maar ook naar de generatie. Waarschijnlijk zijn dit Harpertown Xeon's, die gebouwd zijn op dezelfde architectuur als de oude Core 2 Duo processoren. Niet echt hoogvliegers dus volgens hedendaagse maatstaven. Ook niet echt geschikt voor moderne games.
Bedankt voor je reactie

De mac pro 4.1 2009, die heeft een nieuwere generatie processor dan die van de mac pro 3.1.

In de mac pro 4.1 zit een "nehalem" generatie.

Maar jij wilt dus ook concluderen dat de mac pro 4.1 beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Heb zojuist ook nog een mac pro 2010 gevonden.

Deze heeft een 2.8 quad core intel xeon. Die is het snelst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 11:52

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Uiteraard is nieuwer bijna altijd beter, ik heb zelf ook een 2010 model met de 2,8 Quad Cores erin, GTX 780 erbij en ik kan er echt prima op gamen hoor. Natuurlijk is het aanbod stukken minder, maar er is zat te vinden.

Beetje creatief ebayén en je hebt er zo een bak ram bij, dan een SSD (al dan niet PCI-e, die ik wel heb) en je hebt een hele behoorlijke machine. USB 3.1, USB-c, alles zit erin bij mij.

Natuurlijk is een nieuwer workstation van HP oid met nieuwe CPU's sneller, maar ja, das dan geen Mac. En Hackintosh is te doen, maar voor mij veels te bewerkelijk.

Mijn Pro is niet mijn dagelijkse werkbak, maar als ik hem gebruik vind ik hem echt overal snel zat voor.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 18:31
voor het gamen ben je echt beter af met een normale pc. Het game aanbod voor osx is echt heel gering en de grootste titels zullen er niet op draaien.Overwatch, the witcher 3 en bijvoorbeeld battlefield 1 gaan allemaal niet op mac draaien. ook zijn de kosten vele malen lager voor een beetje gamepc.

ook vraag ik me af wat je van plan bent te doen met het nieuwe systeem? voor huis tuin en keuken gebruik + gamen heb je echt niet zon duur systeem nodig. bij het begin krijg je ook een vragenlijst, misschien handig om die even in te vullen.

ik snap dat je fan bent van mac maar als het is om te gaan gamen dan zou je toch echt de overstap moeten maken naar windows...

je zou natuurlijk ook kunnen gaan voor een imac en een gamepc of een macbook pro en dan een pc?
deze hoeft overigens ook niet groot te zijn, een mini itx build in een mooi strak en klein design is ook prima mogelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,50€ 204,50
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI€ 103,50€ 103,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 309,-€ 309,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,50€ 62,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,45

zou je zelf bouwen eng vinden dan kan je nog het systeem voor een euro of 40 laten samenstellen.

[ Voor 80% gewijzigd door Ergo op 07-09-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Je wilt gaan gamen op een Mac? En dan van 8-9 jaar oud? Met een gpu die niet standaard werd geleverd in een Mac?

Deze Mac-generaties zijn inderdaad nog Core2Quad en 1e generatie Core-i.

Kun je niet beter voor een Hackintosh gaan?

http://www.hackintosh.com
http://www.tonymacx86.com
http://lifehacker.com/the...ng-a-hackintosh-o-5841604

(Verhaal stond nog in de drafts en ik zag niet dat er al gereageerd was. Vandaar de spuit 11-reactie :-)

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 07-09-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
HeatWave schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:39:
Uiteraard is nieuwer bijna altijd beter, ik heb zelf ook een 2010 model met de 2,8 Quad Cores erin, GTX 780 erbij en ik kan er echt prima op gamen hoor. Natuurlijk is het aanbod stukken minder, maar er is zat te vinden.

Beetje creatief ebayén en je hebt er zo een bak ram bij, dan een SSD (al dan niet PCI-e, die ik wel heb) en je hebt een hele behoorlijke machine. USB 3.1, USB-c, alles zit erin bij mij.

Natuurlijk is een nieuwer workstation van HP oid met nieuwe CPU's sneller, maar ja, das dan geen Mac. En Hackintosh is te doen, maar voor mij veels te bewerkelijk.

Mijn Pro is niet mijn dagelijkse werkbak, maar als ik hem gebruik vind ik hem echt overal snel zat voor.
Bedankt voor je reactie! Ik ga de mac pro 2010 halen!

Fijn dat jij even bevestigd dat die mac pro goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Nate-Senpai schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
voor het gamen ben je echt beter af met een normale pc. Het game aanbod voor osx is echt heel gering en de grootste titels zullen er niet op draaien.Overwatch, the witcher 3 en bijvoorbeeld battlefield 1 gaan allemaal niet op mac draaien. ook zijn de kosten vele malen lager voor een beetje gamepc.

ook vraag ik me af wat je van plan bent te doen met het nieuwe systeem? voor huis tuin en keuken gebruik + gamen heb je echt niet zon duur systeem nodig. bij het begin krijg je ook een vragenlijst, misschien handig om die even in te vullen.

ik snap dat je fan bent van mac maar als het is om te gaan gamen dan zou je toch echt de overstap moeten maken naar windows...

je zou natuurlijk ook kunnen gaan voor een imac en een gamepc of een macbook pro en dan een pc?
deze hoeft overigens ook niet groot te zijn, een mini itx build in een mooi strak en klein design is ook prima mogelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,50€ 204,50
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI€ 103,50€ 103,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 309,-€ 309,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 62,50€ 62,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,45

zou je zelf bouwen eng vinden dan kan je nog het systeem voor een euro of 40 laten samenstellen.
He, bedankt voor je lijst man. Het ziet er goed uit

Ik heb al een macbook pro retina maar ben gewoon zo hyped van apple. Ik zit vanavond om 19:00 aan de buis geplakt. Een windows pc word hem niet. Ik kies dan eerder voor een mac pro met windows erop.

Toch bedankt voor alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
White Feather schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:30:
Je wilt gaan gamen op een Mac? En dan van 8-9 jaar oud? Met een gpu die niet standaard werd geleverd in een Mac?

(Verhaal stond nog in de drafts en ik zag niet dat er al gereageerd was. Vandaar de spuit 11-reactie :-)
Ik wil inderdaad gaan gamen, dat klopt. Maar als ik een hackintosh ga maken dan ga ik volledig voor windows. Ik vind een hackintosh toch zo overkomen alsof je geen geld te makken hebt om apple aan te schaffen.
Maar ben persoonlijk niet zo fan van windows. Ik ga het alleen gebruiken om die games te spelen die niet op apple zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

White Feather schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:30:

2010 is 6 jaar, niet 8-9 ;).

Het is echt prima te doen hoor. Ik game onder Windows ook nog met een i7 860, Doom, Deus Ex, draait ook allemaal nog prima.

Natuurlijk kan je met een nieuwere bak meer FPS halen, maar mijn Mac Pro draait nieuwere titels op HD nog gewoon prima. Pas als je naar 1440p of 4k zou willen gaan kom je echt tekort.

Maar Full HD gaming is met een Xeon uit die tijd en een redelijke videokaart echt prima te doen. En dat de GPU niet standaard is geleverd maakt natuurlijk helemaal niets uit, een GTX 980 is een GTX 980, ook onder OS X met de officiele Nvidia drivers voor OS X.

En hackintosh is toch echt meer een leuke hobby dan iets dat je dagelijks wil gebruiken, je moet toch elke keer weer truukjes uithalen voor updates etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 18:31
Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik vind het gewoon geld tegen de balk aansmijten als het alleen voor gaming is. Als je een beetje aaa titels gaat spelen dan zit je sowieso 90% van de tijd in windows want osx is gewoon niet bedoeld om te gamen. Tuurlijk er zijn wel wat games maar de nieuwste ga je meestal niet vinden. Ook betaal je voor zo'n mac pro 3000+ en nog een videokaart zonder dat je betere performance gaat krijgen dan het systeem dat ik net samenstelde voor ied minder dan 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Heatwave, zo hoor ik het graag!

Nate-Senoai, ik snap niet wat je helemaal bedoeld.

Ik ga vanavond een mac pro voor 450 euro ophalen! Heb ik toch al een hele leuke basis

2.8 quad core
8 gb ram 1066 mhz
1 Tb
Ati radeon 1024 mb

Ik drop er een videokaart in van 200 euro en dan kan ik voor 650 euro gamen. Toch?

In de komende jaren upgrade ik voor 350 euro wel de processor naar een six core + ssd + ram

• ChristianBurger
Hallo allemaal, nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Nu heb ik het volgende. Mijn mac pro vind ik al top werken maar zou hem graag upgraden met een ssd.
Daarbij heb ik de volgende ssd gevonden:
https://azerty.nl/0-5931-...pp_Uue6klYCLNgaAg6Q8P8HAQ

Nu is mijn vraag, hoe plaats ik deze in mijn mac pro.

Voor alle duidelijkheid, ik heb de mac pro 5.1 2010 gekocht

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
Jouw mac pro heeft geen M2 aansluiting en zelfs nog geen Sata-3. Die SSD gaat dus niet passen. Als je er een SSD in wilt doen ben je het beste uit met gewoon een budget variant.

Bijvoorbeeld de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB.

Verder zou ik het upgraden naar een 6 core processor afraden. Het systeem wat je hebt gekocht is al zodanig verouderd dat die upgrades niet echt interessant zijn. Het socket voor processors wat in die mac zit wordt dan ook niet meer geproduceerd en nieuwe processors zullen niet passen op het moederbord.

Twee extra cores zal ook weinig extra gameprestaties bieden ten opzichte van de vier cores die je nu hebt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor het mounten van een SSD zul je bovendien een andere bracket moeten kopen, zoals deze: http://www.onlinemacwinke...or-mac-pro-2009-2012.html

• HeatWave

HeatWave

Je kan gewoon een PCI-M2 adapter gebruiken in de Mac Pro, wel in slot 3 of 4 prikken voor max snelheid.

En een sata SSD hoeft niet per se met een bracket, je kan hem er gewoon inhangen en evt met een stukje ducktape vastzetten. Uiteraard niet de netste oplossing, maar aangezien je je Mac Pro waarschijnlijk nooit verplaatst is het ook weer geen enorm probleem.

Qua upgraden van de CPU, ik denk ook niet dat de 6 core heel veel uit gaat maken in het degelijkse leven nee, je kan beter voor de snelste 4 cores gaan dan.

En uiteraard blijf je achterlopen op de nieuwere machines qua rauwe snelheid. Maar als ik eerlijk ben merk ik er echt niets van. Natuurlijk kan ik benchmarken en dan zal ik het afleggen tegen modernere machines, maar in de praktijk is het echt nog steeds een hele snelle bak.

Ik had voor de grap even alle windows versies, wat Linux en Android etc geinstalleerd op VM en ze allemaal tegelijk opgestart (stuk of 12 VMs) geen centje pijn eigenlijk.

En buiten het feit dat het gewoon een prima machine is is het natuurlijk ook gewoon een hobby om dat ding zoveel mogelijk te upgraden. Ik heb er ook USB 3.1 en USB-C in bijv.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
alsnog denk ik dat het geldverspilling is om een mac pro te kopen aangezien je voor minder geld een veel betere windows pc kan kopen. Ik snap je bent een apple fanboy maar dan loop je we achter de feite aan dat je nooit echt goed gaat kunnen gamen vergeleken met een windows pc. Ik zou gewoon een kleine kast kopen en er een apple logo op plakken, maar goed dat is mijn mening.

• HeatWave

HeatWave

mcmlevi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:22:
alsnog denk ik dat het geldverspilling is om een mac pro te kopen aangezien je voor minder geld een veel betere windows pc kan kopen. Ik snap je bent een apple fanboy maar dan loop je we achter de feite aan dat je nooit echt goed gaat kunnen gamen vergeleken met een windows pc. Ik zou gewoon een kleine kast kopen en er een apple logo op plakken, maar goed dat is mijn mening.
En vooral een mening waar geen hond op zit te wachten. Dit is Tweakers, waar we er een sport van maken om dingen te gebruiken waar ze misschien niet voor bedoeld zijn.

Ik snap je bent een windows-flamertje van 12, maar dat is mijn mening.

• mcmlevi
HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:24:
[...]

En vooral een mening waar geen hond op zit te wachten. Dit is Tweakers, waar we er een sport van maken om dingen te gebruiken waar ze misschien niet voor bedoeld zijn.

Ik snap je bent een windows-flamertje van 12, maar dat is mijn mening.
Dat is tweakers ja maar dan is het alsnog zonde om geld tegen de balk aan te gooien omdat het kan.

En ja ik ben mischien fan van windows, maar het is ook gewoon een feit dat er voor windows meer games zijn en er gewoon beter op runnen dan linux en OSX.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
mcmlevi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
[...]

Dat is tweakers ja maar dan is het alsnog zonde om geld tegen de balk aan te gooien omdat het kan.

En ja ik ben mischien fan van windows, maar het is ook gewoon een feit dat er voor windows meer games zijn en er gewoon beter op runnen dan linux en OSX.
Ja, en sommige mensen willen liever gewoon geen Windows en dan houdt het op. Deal with it.

• HeatWave

HeatWave

mcmlevi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
[...]

Dus casemods, custom builds, allemaal totale onzin joh, waarom zijn er mensen die dat doen, zonde van je tijd en geld!

En nogmaals, wat zou OP er precies van weerhouden om Windows om deze Mac Pro te installeren, gewoon out of the box ondersteund door Apple?

• mcmlevi
johnkeates schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:27:
[...]

Ja, en sommige mensen willen liever gewoon geen Windows en dan houdt het op. Deal with it.
Goed dat kan dan wel zo zijn maar dan kan je alsnog beter een hackingtosh maken betere hardware voor minder geld.
HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:28:
[...]

Dus casemods, custom builds, allemaal totale onzin joh, waarom zijn er mensen die dat doen, zonde van je tijd en geld!

En nogmaals, wat zou OP er precies van weerhouden om Windows om deze Mac Pro te installeren, gewoon out of the box ondersteund door Apple?
Case mods en custom build vindt ik eigelijk geen geld tegen de balk smijten je geeft x bedrag uit en besteed x tijd een krijgt er iets tastbaars voor terug. Bij apple betaal je x bedrag apple tax en wat krijg je er voor terug? eigelijk vrij weining.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
mcmlevi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]

Goed dat kan dan wel zo zijn maar dan kan je alsnog beter een hackingtosh maken betere hardware voor minder geld.

[...]

Case mods en custom build vindt ik eigelijk geen geld tegen de balk smijten je geeft x bedrag uit en besteed x tijd een krijgt er iets tastbaars voor terug. Bij apple betaal je x bedrag apple tax en wat krijg je er voor terug? eigelijk vrij weining.
Ook jij mag een mening hebben en stemmen enzo...

• HeatWave

HeatWave

mcmlevi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]

[...]

Nee, want dan ben je meer tijd kwijt aan het draaiende krijgen en houden. Gaat je argument mbt tijd en geld.

En je krijgt een prima werkende machine voor OS X EN Windows terug. geen rommelbak maar een enorm strakke kast met een prima intern ontwerp. Apple-tax, het zegt eigenlijk alweer genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-04 21:59
Hij verwoordt het misschien niet zo netjes maar hij heeft wel gewoon gelijk. Voor apple betaal je een hoop extra om gelijke prestaties te halen in met name games. Zeker als je een ruim 6 jaar oude build probeert mee te laten lopen met de huidige standaard. Je kan met het budget wat je gebruikt aan alle losse upgrades, extra kaarten etc gewoon een nieuwe pc kopen met meer prestaties en meer upgrademogelijkheden in de toekomst.

Ik vind het maar een raar topic waar de apple fanboys weer eens extra hard hun investering moeten verdedigen van hun mac aanschaf omdat ze daar blijkbaar nog steeds onzeker over zijn.

De machine waar het hier over gaat heeft praktisch een i7 920 aan boord en als je erg mazzel hebt kan je over twee jaar een 980x vinden om er het maximale uit te halen. Een simpele i5 4460 of i5 6400 zijn al stukken sneller (misschien zelfs al een i3 6100 in games). Ook moet je allemaal toeters en bellen uithalen om moderne randapparatuur op dat ding aan te kunnen sluiten.

Voor een game machine ben je gewoon het beste af met een normale windows pc.

• HeatWave

HeatWave

n0isH schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:09:
Hij verwoordt het misschien niet zo netjes maar hij heeft wel gewoon gelijk. Voor apple betaal je een hoop extra om gelijke prestaties te halen in met name games. Zeker als je een ruim 6 jaar oude build probeert mee te laten lopen met de huidige standaard. Je kan met het budget wat je gebruikt aan alle losse upgrades, extra kaarten etc gewoon een nieuwe pc kopen met meer prestaties en meer upgrademogelijkheden in de toekomst.

Ik vind het maar een raar topic waar de apple fanboys weer eens extra hard hun investering moeten verdedigen van hun mac aanschaf omdat ze daar blijkbaar nog steeds onzeker over zijn.

De machine waar het hier over gaat heeft praktisch een i7 920 aan boord en als je erg mazzel hebt kan je over twee jaar een 980x vinden om er het maximale uit te halen. Een simpele i5 4460 of i5 6400 zijn al stukken sneller (misschien zelfs al een i3 6100 in games). Ook moet je allemaal toeters en bellen uithalen om moderne randapparatuur op dat ding aan te kunnen sluiten.

Voor een game machine ben je gewoon het beste af met een normale windows pc.
Echt, ik wordt zo moe van types als jij. Je hebt opzich een vrij redelijk verhaal, niets mis mee. Maar door termen als "fanboys" en onzeker etc verneuk je echt je geloofwaardigheid. Toeters en bellen voor randapparatuur? 1 USB 3.1-c kaartje erin stoppen, als dat te moeilijk voor je is moet je misschien naar een andere site.

Er zijn mensen die uren en uren steken in een Nintendo 64 Mod of een 486 voor Mame etc etc maar omdat het nu om Apple gaat is het opeens "fanboy, onzeker" etc.
Wat is precies het probleem? Dat iemand probeert een machine te voorzien van wat upgrades? Bij een PC topic zou je niet eens reageren, maar hey, Apple-bashen is hip!

Er is niemand die hier beweert dat je geen snellere machine kan bouwen voor hetzelfde geld, alleen kansloze haters die ff komen rellen zeggen dan "we" dat beweren.

TS wil een Mac, klaar, en afgezien van de peperdure nieuwe Mac Pro is er met een beetje knutselen en hobbyen (de ffing core business van GoT) echt een hele snelle Mac van te maken. En als je dat niet leuk of nuttig vindt, prima, ga het tegen je zusje zeggen ofzo en laat ons lekker onze Mac Pro's pimpen.

Done? Mooi.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 12:27

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zelf had ik een Mac Pro 3,1 maar heb deze verkocht en nu een Z600 (windows bak).

Ik gebruikte mijn Mac Pro ook uiteindelijk voornamelijk voor Music en Games.. helaas werken de nieuwere games allemaal niet meer op de Mac en moet je in bootcamp starten, en helaas wordt bootcamp weer niet goed ondersteund met de nieuwste windows op de oude macs, dus heb je eigenlijk een hackinwindows :-)
Tel daarbij op dat zelfs games die wel werken op OSX in Bootcamp veeel beter liepen..

En aangezien Apple Music gewoon precies zo werkt op de Mac als op Windows heb ik voor het geld van de Mac Pro dus een pure windows bak gekocht die ook een beetje degelijk is (HP Workstation dus) het voordeel is dat ik nu ook goedkopere nieuwere videokaarten erin kan pluggen (RX480) dat zou weer nooit onder OSX gaan werken..

Dus ik snap heel goed je voorkeur voor een Mac Pro (z'n mooie dingen) alleen schiet je in dit geval wellicht je doel voorbij en zou ik echt even checken bijv. welke games je precies gaat spelen.

• HeatWave

HeatWave

Er is ook niemand die beweert dat het een enorm goeie investering is per se. Maar als je een redelijk functionerende Mac wil waar je zelf nog enorm veel aan kan upgraden/updaten/uitbreiden kom je bij deze Mac Pro modellen uit. Er zijn geen alternatieven, de iMac is een all in one, de nMac Pro is enorm duur en eigenlijk ook al een beetje achterhaald qua specs.

En met een beetje handig snuffelen kan je er dus een prima machine van maken, waarbij eigenlijk alleen de CPU's wat achterlopen. Maar ook nogmaals, ik game op mijn Windowsbak ook nog met een i7 860 en die is ook eigenlijk in de meeste spellen te bottleneck niet echt. En een 10xx serie Nvidiakaart werkt op dit moment nog niet, maar daar komen wel weer drivers voor. Maar een 980 is natuurlijk geen trage kaart opeens.

Dus als TS wil bereiken wat hij graag wil zal hij een Mac Pro "moeten" nemen, en dat heeft hij dus ook gedaan. En wij proberen hem nog een beetje te helpen om er nog iets leukers van te maken.

Ik zou iemand ook geen Mac aanraden om te gamen, maar je kan prima gamen op een Mac, uiteraard mis je een hele zooi AAA titels, maar als je op piratebay zou kijken (wat natuurlijk niet mag O-) zal je zien dat er genoeg games te vinden zijn om je de rest van je leven mee te vermaken ;).

Een Nintendo 64 is ook niet meer de topper van de consoles, waarom koop je niet gewoon een Wii-U, dat hoor je nou nooit in topics over Nintendo? ;).

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 12:27

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ah hij heeft er al 1 gekocht inderdaad :P
Naja, 5,1 voor 450 euro is niet slecht, aardig goedkoop, kan je nog prima mee werken en op de 5,1 wordt bootcamp nog wel redelijk ondersteund - zelfs de nieuwe macOS ondersteund nog de 5,1.
En mocht je toch nog gefrustreerd raken, dan kan je die 5,1 nog makkelijk voor hetzelfde bedrag wegzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:48
tja, mensen mensen...
Laat ons lekker tweaken aan onze Mac Pro's.
Ik heb er vorige week ook een gekocht van een mede-tweaker(een 3.1).
Heerlijke Mac, 32gb erin gedaan, en een 250gb ssd! El Capitan werkt als een zonnetje!
En duur, tja, de Mac was 85 inc. versturen. Het geheugen 42,50 en de ssd 69... het is niet dat dit me de kop kost.....
En is ie dat straks waard? Who cares, als we maar fun hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Kwam zelf een 3.1 2xquad core met d HD5770 van de 5.1 voor een leuke prijs tegen, maar vreemd genoeg is die sneller dan de 5.1 quad core. Ook zijn ze beide op 45nm gebakken, en transistorcount ook vergelijkbaar. Erg vreemd.
Dus 2x4 niet HT cores van 2 jaar eerder verslaan 4 HT cores. Misschien toch ook wel logisch. HT is toch een beetje quasi-dubbelcore.
https://everymac.com/ulti...006&prod3=MacMiniIntel020

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 25-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20

br00ky

Moderator Harde Waren
@Anoniem: 498327 , waarom je hiervoor een random topic van 4 jaar terug uit de sloot zou moeten trekken is me niet helemaal duidelijk. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.