Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk gaat er niet heel veel bijzonders gedaan worden met mijn PC. Gamen zal wel een belangrijk aspect zijn en omdat ik toch teleurstellende ervaringen heb met AMD (en sub-optimaal geoptimaliseerde games) neig ik zeer naar een Intel chip. Daarnaast doe ik vanalles en nogwat met mijn PC, wat foto-bewerking (Ps, Ai), films, browsen, etc. Onder de gemiddelde bevolking zou ik dan gezien worden als "Poweruser", binnen Tweakers ben ik dan juist gemiddeld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De max. prijs vind ik nog vrij lastig. De bedoeling is om mijn huidige systeem zo goedkoop mogelijk te upgraden. Belangrijkste componenten eerst (CPU, Mobo, RAM) en zo mogelijk niet voor meer dan €200-€300 (dus met 2e hands componenten erbij)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup is op zich prima, maar heeft zeker een upgrade nodig.
- Sea Sonic S12II-520 Bronze
- Cooler Master N300 - Midtowermodel
- Gigabyte GA-970A-UD3P
- AMD Black Edition - AMD FX 6300
- MSI GTX 770 2gb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval denk ik een nieuwe processor nodig te hebben en dus ook een nieuw moederbord. Qua processor twijfel ik tussen een i5 4670 en i5 4570. Beiden zijn relatief goed tweedehands te verkrijgen. Moederbord vind ik nog wat lastiger, omdat ik hier toch vrij weinig over weet.
Toevallig zag ik een combinatie van Intel Core i5 4570 + ASUS H87-PLUS + 8 GB RAM voor €200, is dat wat? Videokaart is in eerste instantie geen prioriteit (FX-6300 is meestal de bottleneck)

Ga je overklokken?
Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik niet echt bezig ben met overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Waar ik graag hulp mee wil is het vinden van een zo goed mogelijke combinatie van componenten, die gemakkelijk tweedehands te vinden zijn, voor een scherpe prijs. Vooral het moederbord uitzoeken vind ik lastig, maar ook een goede upgrade voor de processor is niet zo simpel. Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Moederbord zoeken is ook erg moeilijk als je werkt met 2dehans producten, als die combinatie werkt en nog in goede staat is, is dat zeker het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Wat is de reden van upgraden? Is je computer te langzaam aan het worden? Wil je games op hogere graphic settings draaien? Gaat het renderen en bewerken van foto/video te langzaam?

Dit is belangrijk om te weten waar je naar moet kijken, in ieder geval het V&A afstruinen voor een mobo/CPU setje.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
Voornamelijk de gaming prestaties zijn tegenwoordig vrij matig. De meeste nieuwe releases doen het vrij slecht qua multicore processing en mijn videokaart is OK maar kan stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Kijk eens bij "upgrade sets in vraag en aanbod.
Staan zat core i5 met mobo en ram. Kijk deze :https://tweakers.net/aanb...70-8gb-ddr3-b85-matx.html

Of deze met overklokbare i7 SB:https://tweakers.net/aanb...eance-asus-p8p67-pro.html

[ Voor 57% gewijzigd door kobus71 op 09-09-2016 16:27 ]

Pagina: 1