1 Volledig draadloos netwerk met aparte draadloze routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 laptops, eentje voor privé en eentje voor het werk, een niet-draadloze desktop en LAN-printer in mijn bureau.

Ik heb ook een draadloze Telenet modem en nog 2 draadloze Linksys/Cisco routers.

Het is de bedoeling om een accesspoint of bridge te maken volledig draadloos, dus niet router aan router met een LAN kabeltje verbinden om zo mijn LAN-printer aan de draadloze router te verbinden in mijn bureau zodat ik met mijn laptops overal kan draaloos printen en ook de Desktop PC die eveneens in mijn bureau staat te verbinden zodat ik draadloos back-ups kan maken.

Dus eigenlijk komt het daarop neer: hoe kan ik 2 draadloze routers in 1 netwerk steken zonder deze te verbinden met een LAN kabel?
...

1x Telenet modem/WLANrouter
1x Linksys SmartWiFi AC1900
1x Linksys/Cisco E900
Acer laptop AC Wifi
Dell laptop AC Wifi
Dell Desktop LAN only
Oki C531dn Color laserprinter (LAN)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bridge mode en Vast-IP, lukt niet of ik gebruik de verkeerde instellingen
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet een wireless repeater hebben, of een access point die die functie ondersteunt. Of een van jouw apparaten dat ondersteunt, heb ik niet nagekeken. "Bridge mode" slaat op de router-functie van het apparaat, niet op de WiFi. Vast-IP ken ik niet.

Maar wat verwacht je voor performance te gaan halen? Want ik kan je zeggen dat die beroerd zal zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mss niet beter zijn om een wireless extender met lan aansluiting aan te schaffen en die dan verbinden met Wi-Fi protect setup?
Kan ik dan aan die LAN poort van de extender een switch koppelen zodat ik mijn printer en desktop van verbinden?