Encrypten Win10 verkloot

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongekend domme fout gemaakt hier.. ik wou mn Dell laptop encrypten, wat eigenlijk overbodig is maar het leek me wel veilig ofzo.. Ik zoeken, uiteindelijk diskcryptor geinstalleerd. Ik ben leuk begonnen met encrypten maar halverwege toen ik ondertussen wat dingen zat te lezen zag ik dat er wel dingen fout konden gaan. Daarom het encrypten gestopt (op 15%) en laptop opnieuw opgestart. Stomste wat je kunt doen natuurlijk, heb geen backups of restart disk of iets dergelijks gemaakt.

Ik zit nu in het blauwe scherm, geen herstelpunten beschikbaar. Opnieuw installeren kan ook niet want mijn C drive is "locked". Op het forum van DiskCryptor staan meer van dit soort verhalen, maar het lukt me niet iets bruikbaars te vinden. Verder ook al een andere harddisk in de laptop gezet maar dan zegt hij iets met media "fail" . De harddrive aan een andere laptop kopppelen lukt ook niet (niet vindbaar).

Is er een mogelijkheid om mijn laptop te herstellen? Bestanden beschouw ik eigenlijk al als verloren, alhoewel ik het wachtwoord die ik voordat encrypten begon wel heb. Ik heb daar een ' ? ' in gebruikt wat schijnbaar ook niet mocht.

Al met al een hoop fouten, geen backups. Ik hoop dat iemand me kan redden hiermee, heb er veel voor over, wellicht iets bruikbaars op dat forum te vinden? Of iemand een oplossing om in iedergeval die hardeschijf te unlocken?

Of is alle hoop vervlogen? Alvast bedankt voor jullie reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Je kunt proberen om de nieuwste versie van windows PE te booten, daamee kun je windows 10 in en indien je er ook een versie van diskcryptor opzet heb je in ieder geval de beste omgeving om iets te redden.
MSDN: Windows PE (WinPE)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:06:
... dan zegt hij iets met media "fail" ...
Wil je die hard disk überhaupt wel terug hebben?
Kom dan in ieder geval met een nauwkeurige weergave van de foutmeldingen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het ligt eraan welke sectoren van je harde schijf nu wel encryptie hebben en welke niet. Mogelijk zijn zaken als de bootsector en de MBR als eerste gedaan. Dan is de harde schijf al niet meer te openen zonder de encryptie tool.

Tenzij de fabrikant van de software een oplossing heeft is het enige wat je kan doen de schijf formatteren. Gewoon starten van een Windows 10 stick en dan het volume formatteren en weer installeren. Ik hoop dat je een back-up hebt van je belangrijke bestanden.

Iets als een schijf van encryptie voorzien is iets wat je moet plannen voordat je het ook daadwerkelijk uitvoert.

Overigens, waarom geen Bitlocker gebruikt? Bij de Professional versie zit die standaard in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is niet de bedoeling om meer dan 1 account te hebben, herhaal het topic dus ajb even met je originele account. Neem dan alvast even bovenstaande reacties mee. (Waar ik het overigens niet helemaal eens ben met "Dan is de harde schijf al niet meer te openen zonder de encryptie tool" - er is misschien nog wel wat file recovery mogelijk, natuurlijk zonder garanties.[/]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.