Beste Tweakers,
Na lange tijd het forum anoniem te volgen zou ik graag advies krijgen omtrent het samenstellen van een nieuwe pc. Het bouwen van het systeem zal ik zelf doen, alleen over de inhoud heerst er nog wat onduidelijkheid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal hoofdzakelijk voor tekstverwerking gebruikt worden en games zoals World of Warcraft, niet de meest zware games dus. Daarnaast wil ik eventueel wat virtuele machines fatsoenlijk kunnen draaien, maar that's it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs is op dit moment 900 euro, liever iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm en hardeschijf(2,5") worden meegenomen. In het nieuwe systeem moet nog wel een SSD komen voor de snelheid, dit zal echter dus puur voor Windows en enkele spellen zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de i5-6600 boxed wel zal volstaan, en is de gtx 1060 naar mijn inziens het meest waar voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, enkel dat ik al het apparatuur het liefst bij één webshop wil bestellen. Dit zal waarschijnlijk bij Megekko.nl zijn, aangezien die op het eerste oog voordeliger uit zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De mogelijkheid hebben om later eventueel te upgraden. Stilte/warmte is niet doorslaggevend.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat advies m.b.t. mijn huidige samengestelde systeem, wat er beter/voordeliger kan.
Na lange tijd het forum anoniem te volgen zou ik graag advies krijgen omtrent het samenstellen van een nieuwe pc. Het bouwen van het systeem zal ik zelf doen, alleen over de inhoud heerst er nog wat onduidelijkheid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal hoofdzakelijk voor tekstverwerking gebruikt worden en games zoals World of Warcraft, niet de meest zware games dus. Daarnaast wil ik eventueel wat virtuele machines fatsoenlijk kunnen draaien, maar that's it.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs is op dit moment 900 euro, liever iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm en hardeschijf(2,5") worden meegenomen. In het nieuwe systeem moet nog wel een SSD komen voor de snelheid, dit zal echter dus puur voor Windows en enkele spellen zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de i5-6600 boxed wel zal volstaan, en is de gtx 1060 naar mijn inziens het meest waar voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, enkel dat ik al het apparatuur het liefst bij één webshop wil bestellen. Dit zal waarschijnlijk bij Megekko.nl zijn, aangezien die op het eerste oog voordeliger uit zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De mogelijkheid hebben om later eventueel te upgraden. Stilte/warmte is niet doorslaggevend.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat advies m.b.t. mijn huidige samengestelde systeem, wat er beter/voordeliger kan.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
1 | ASRock H170A-X1 | € 81,51 | € 81,51 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 274,50 | € 274,50 |
1 | Fractal Design Define S | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Noctua NH-U14S | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Antec VPF Series 450W | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Samsung 750 EVO (retail) 120GB | € 55,- | € 55,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,30 |
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 813233 op 06-09-2016 22:55 . Reden: Samenstelling componenten ]