Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel vba]VBA centraal opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn macro's centraal op te slaan. Ik werk veel op veel verschillende pc's (stuk of 10 al gauw) en merk dat ik vaak dezelfde macro's nodig heb. Die dan natuurlijk net op pc2 staan (thuis). Dus mail ik regelmatig de code naar mezelf en maak hem vervolgens op pc3 weer aan. Maar vervolgens pas ik de code aan en is hij op pc2 weer verouderd.

Aangezien het deels zakelijk, deels prive is, is onedrive ook niet echt een goede optie. Een personal.xlsb in persoonlijke webspace ook niet echt, omdat dit regelmatig geblokkeerd wordt door de firewalls.

Ik zou dus eigenlijk een database willen hebben, waarin ik alle code heb staan en vervolgens op eenvoudige manier de code gezamenlijk bij kan werken.

Iemand die hiervoor een eenvoudige oplossing heeft? Ik heb een php/mysql server ter beschikking, dus daarin zou ik op kunnen slaan.

Alle reacties

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26
Even een kickje. Werk nu met Secret gits, maar die zijn niet te koppelen rechtstreeks in Excel. Dus als iemand een geniaal idee heeft?