Toon posts:

Motorfiets opslaan in kelderbox appartementgebouw, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een motorfiets stallen in mijn prive kelderbox onder het appartementsgebouw waar ik woon. Het is een koopappartement samen met 16 andere bewoners.

In de VVE documenten staat over de kelderbox:

Opslag van andere dan voor normaal huishoudelijk gebruik bestelde (brand)gevaarlijke, ontplofbare dan wel verontreinigende stoffen en/of materialen is niet toegestaan.

Iemand die hier ervaring mee heeft of weet of bovenstaande geldt voor motorfietsen?

Ik heb het er al met een buurman over gehad, die zijn scooter ook daar plaatst, en die zei dat ik me niet druk hoef te maken.

Maar ik wil juridisch zeker zijn van mijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Heeft de VvE geen beheerder die je kan bellen met je vraag?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stallen is sowieso iets anders dan opslaan ;)
Over een scooter of motor in de berging zal niemand moeilijk doen, zolang je het ding maar niet indoor start. En ook in een benzinegrasmaaier zitten brandbare stoffen ;)
Juridisch gezien (ik ben geen jurist maar kan wel logisch nadenken) moet je volgens mij de gedachte achter de regel zoeken, dat zal een rechter ook doen bij een geschil. Die is hoogstws bedoeld om te zorgen dat men geen flessen ethyleen of bijv 50 liter ether voor Breaking Bad achtige zaken op gaat slaan ;)

Zeker als er voldoende ventilatie is zou ik me echt niet druk maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-10 21:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

The Eagle schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:24:
Stallen is sowieso iets anders dan opslaan ;)
Over een scooter of motor in de berging zal niemand moeilijk doen, zolang je het ding maar niet indoor start. En ook in een benzinegrasmaaier zitten brandbare stoffen ;)
Juridisch gezien (ik ben geen jurist maar kan wel logisch nadenken) moet je volgens mij de gedachte achter de regel zoeken, dat zal een rechter ook doen bij een geschil. Die is hoogstws bedoeld om te zorgen dat men geen flessen ethyleen of bijv 50 liter ether voor Breaking Bad achtige zaken op gaat slaan ;)

Zeker als er voldoende ventilatie is zou ik me echt niet druk maken :)
En zo lang je niet je brommer/motor in de kelderbox sleutelt. :P

http://nos.nl/artikel/212...schiedamse-kelderbox.html

Trein?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tuurlijk mag dat in de praktijk. Volgens die beschrijving zou een fiets ook niet mogen, want niet huishoudelijk, en daar is een kelderbox toch echt ook voor bedoeld.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 21:32

Bergie

Lekker belangrijk...

Lijkt me ook geen issue, maar leg het eens voor bij de volgende VVE vergadering zou ik zeggen.

Is het voor winterstalling of gewoon dagelijks gebruik? In het geval van alleen winterstalling zou je ze eventueel nog tegemoet kunnen komen door te zeggen dat je hem zonder brandstof en accu wegzet in de winter.

Yamaha MT-09

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:24:
Over een scooter of motor in de berging zal niemand moeilijk doen, zolang je het ding maar niet indoor start.
Zelfs dat starten schijnt te mogen :/

Mijn buurvrouw heeft jarenlang een brommer in de berging gehad die iedere dag indoor gestart werd, anders kreeg ze hem de paar traptreden niet op.

Stinken!!!
:r

Niemand in de flat mag iets, qua herrie, stalling, geur, maar zij wel natuurlijk want 'anders lukt het niet'.

Nu heeft ze een scooter die kan die trap niet op, dus die staat nu buiten tegen een rekje. Alles wat binnen een meter vanaf dat rekje staat gaat ze mee lopen slepen want 'dat is de plek van haar scooter'. Kinderwagens, scootmobielen (!), fietsen, oud papier/plastic, alles wordt verplaatst (soms tegen mijn auto aan).

Je kunt dus aardig mot met je flatgenoten krijgen om zoiets... Ligt geheel aan jezelf en je mede-flatgenoten }:|

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier een stukje over Motor stallen met/zonder volle tank.

http://www.motoplus.nl/nieuws/wegzetten-met-volle-tank/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De brandstof is veilig opgeslagen in je motor dus die mag gewoon binnen worden geparkeerd.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijkt mij eerder een verzekeringsverhaal: brandstof in afgesloten ruimte onder ruimtes waar gewoond wordt is meestal niet verzekerd (explosie en brandgevaar uitgesloten van polis)

Dus dan zou ik zeggen: het mag niet en de VVE kan dat best afdwingen lijkt mij

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:46
Meestal niet. Kijk de splitsingsakte en vervolgens het huishoudelijk reglement na. Een motor hoort in de regel in de stallingsgarage te staan, niet in de berging.

Overigens houdt dit veel mensen niet tegen om alsnog motoren in de berging, woonkamer of wat dan ook te zetten natuurlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, vertel mij dan het verschil tussen een goed geventileerde kelderbox en bijvoorbeeld een garage onder een drive inn woning. Ik denk dat dat alleen de grootte van de deur is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
Een kelderbox is niet geventileerd zoals een parkeergarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Eagle schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:36:
Mja, vertel mij dan het verschil tussen een goed geventileerde kelderbox en bijvoorbeeld een garage onder een drive inn woning. Ik denk dat dat alleen de grootte van de deur is
De meeste kelderboxen in appartementencomplexen hebben anders geen enkele ventilatie... ;)

Of je moet zo[n berging hebben kippengaas als scheiding oid.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2016 08:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat ligt maar net aan de kelderbox en de garage natuurlijk... Vrijwel altijd is er wel degelijk ventilatie aanwezig, al is het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aikon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:34:
Dat ligt maar net aan de kelderbox en de garage natuurlijk... Vrijwel altijd is er wel degelijk ventilatie aanwezig, al is het niet veel.
Vrijwel altidj? Ik heb de nodige kelderboxen gezien, maar praktisch geen enkele had een ventilatie-installatie.

Hooguit een gleuf onder/boven de deur, maar dat is geen ventilatie... dan komt de lucht gewoon in de openbare ruimte (trappenhuis etc) terecht.

Een ventilatiesysteem zuigt het als het goed is naar buiten toe af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat is wel ventilatie, en nee, dat is geen ventilatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 17:53

Snuffel

Vroem!

Los van het feit of het wel of niet mag: gewoon stallen dat ding.
Krijg je klachten, dan speel je de vermoorde onschuld, krijg je geen klachten dan is er niets aan de hand.

Soms kan je beter om vergiffenis vragen dan om toestemming.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aikon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:42:
Dat is wel ventilatie, en nee, dat is geen ventilatiesysteem.
Verplaatsen van de stank naar algemene ruimtes is geen ventilatie, dat is verplaatsen van je probleem zodat je zelf er geen last meer van hebt, maar anderen wel. Zeg maat dr Tokkie-memthode.

Daar ga je iig niet mee wegkomen bij een beetje fatsoenlijke VVE.

Aan dat soort passieve nep-ventilatie heb je echt 3x niks als je je motor binenn wil starten en laten draaien. Dan moet je toch echt een actief ventilatiesyteem aanleggen. Of je motor gewoon niet binnen starten.

Kan er over meepraten, want we hebben zelf een Tokkie gehad die rustig zijn scooter binnen startte en 5 minuten liet draaien, waardoor het hele trappenhuis letterlijk blauw stond van de rook. Meneer vond het ook nog eens geen enkel probleem, want buiten gaan staan was geen optie, want dat vond hij te koud (was eind van het jaar toen).

Uiteindelijk op moeten lossen via politie en brandweer, want het is uiteraard ook een brand- en veiligheidsricos van heb ik me jou daar. Hoe die het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar het hielp iig wel, sindsdien zet-ie hem buiten weg.
Snuffel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:43:
Los van het feit of het wel of niet mag: gewoon stallen dat ding.
Krijg je klachten, dan speel je de vermoorde onschuld, krijg je geen klachten dan is er niets aan de hand.

Soms kan je beter om vergiffenis vragen dan om toestemming.....
Dat zou ik alleen doen als je achternaam Tokkie is, of alsf je echt het schijt aan je buren hebt, want het is een nogal ascoiale instelling.

Toestemming vragen is toch echt de betere methode, ipv het op de spits te drijven zoals jij voorstelt. Want dat ga je echt een keer tegen je gebruikt krijgen. En dan heb je zelf ook geen recht van kalgen meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10 18:18

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je zegt dat een buurman ook al langere tijd zijn scooter binnen zet. Dat wordt dus blijkbaar geaccepteerd door de rest van de bewoners.
Dan zullen ze geen probleem van jouw motor maken, zeker als je hem binnen niet het starten.

Gewoon doen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 17:53

Snuffel

Vroem!

Dat zou ik alleen doen als je achternaam Tokkie is, of alsf je echt het schijt aan je buren hebt, want het is een nogal ascoiale instelling.

Toestemming vragen is toch echt de betere methode, ipv het op de spits te drijven zoals jij voorstelt. Want dat ga je echt een keer tegen je gebruikt krijgen. En dan heb je zelf ook geen recht van kalgen meer.
Dat mag je een asociale instlling vinden, maar ik denk dat dat best meevalt, zeker gezien het feit dat er al een scooter in de berging staat die kennelijk getolereerd wordt.
Wat is dan het verschil met een motor, en waarom is dat dan gelijk asociaal en op de spits drijven?
Volgens mij drijf je iets op de spits op het moment dat jel iets tot het uiterste doordrijft, en dat is hier m.i. niet van toepassing.

Persoonlijk vind ik je reactie enigzins overtrokken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:49:
[...]

Verplaatsen van de stank naar algemene ruimtes is geen ventilatie, dat is verplaatsen van je probleem zodat je zelf er geen last meer van hebt, maar anderen wel. Zeg maat dr Tokkie-memthode.
Wat overdrijf je toch werkelijk elk keer gigantisch, dit keer met je tokkkie. Niet alleen zijn kelderboxen standaard voorzien van ventilatie, de ruimte waar ze in staan heeft ook vrijwel altijd gewoon wat ventilatie.
Aan dat soort passieve nep-ventilatie heb je echt 3x niks als je je motor binenn wil starten en laten draaien. Dan moet je toch echt een actief ventilatiesyteem aanleggen.
Wederom: er is geen sprake van dat TS hem wil starten, hij wil hem gewoon stallen in de berging dus doet totaal niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aikon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:00:
[...]

Wat overdrijf je toch werkelijk elk keer gigantisch, dit keer met je tokkkie.
Zou je wellich iets midner op de man kunnen spelen?
Niet alleen zijn kelderboxen standaard voorzien van ventilatie, de ruimte waar ze in staan heeft ook vrijwel altijd gewoon wat ventilatie.
Een extreem gebrekkige ventilatie die totaal niet toereikend is om alle uitlaatgassen af te voeren en daar ook niet voor bedoeld is.
[...]

Wederom: er is geen sprake van dat TS hem wil starten, hij wil hem gewoon stallen in de berging dus doet totaal niet ter zake.
Misschien moet je niet alleen de TS lezen maar de hele discussie? Er liep ook een disucssie of je wel of niet kon/mocht starten en/of sleutelen in de kelderbox.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:53:
Tuurlijk mag dat in de praktijk. Volgens die beschrijving zou een fiets ook niet mogen, want niet huishoudelijk, en daar is een kelderbox toch echt ook voor bedoeld.
Dat staat er niet, lees die beschrijving nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:05:
[...]

Zou je wellich iets midner op de man kunnen spelen?
Nope.
Een extreem gebrekkige ventilatie die totaal niet toereikend is om alle uitlaatgassen af te voeren en daar ook niet voor bedoeld is.
(...)
Misschien moet je niet alleen de TS lezen maar de hele discussie? Er liep ook een disucssie of je wel of niet kon/mocht starten en/of sleutelen in de kelderbox.
Wil je geen aannames doen of ik de thread wel of niet gelezen heb? Nogmaals: doet niet ter zake. TS wil hem niet starten, en daar heb ik het over of er nu wel of geen andere discussie naast loopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Aikon op 09-09-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

Als er alleen gestald wordt en de motor lekt niet zou ik het gewoon doen. De motor zelf ruikt niet. Accu eruit voor de winter en gaan met die banaan. Jarenlang gedaan. Binnen een motor/scooter starten is wel behoorlijk aso overigens.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ts, Even overleggen met de voorzitter van de VVE, evt overleggen bij een VVE vergadering.
Ik kan zo weinig zeggen mbt opslagruimte/schuur/ berging.

-starten in gebouw zou ik nooit doen, en altijd zorgen dat er geen benzinedampen vrij komen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
* speelt even de advocaat van de duivel* :

VVE = eigenaren
VVE heeft verzekering
Verzekering dekt dit niet ivm polis voorwaarde(n)
VVE complex brandt compleet af
Brandweer constateert oorzaak/brandversneller brommer/motor etc
Alle eigenaren (=VVE) krijgen 0,0 euro van verzekering
Iedereen huis + huisraad kwijt en op straat zonder compensatie

Moedwillig "negeren" van schriftelijke instructie VVE = aansprakelijkheid

Gevolg: Alle VVE leden kunnen nu apart naar de rechtbank om persoonlijk de schade te verhalen bij de motor/brommer eigenaar die het zo'n "goed"idee vond om deze te stallen waar dit niet mocht..... wordt veroordeelt en moet een paar miljoen terugbetalen, kan dit niet, krijgt voorwaardelijke straf minus voorrarrest, wordt persoonlijk failliet verklaard en betaald tot de rest van zijn/haar leven af, al dan niet met x loonbeslagen etc. (scenario zonder doden, gewonden etc)

Maarrrrrrrr: de brommer/motor stond wel lekker droog, de buurman met de scooter zei dat hij zich niet zo druk moest maken en op een forum werd aangegeven dat stalling,en berging hetzelfde was, dat ventilatie niet uit maakt, dat brandstof tanks prima opgeslagen konden worden in huis etc, etc.... :9

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:46
Bergingen en stallingsgarages hebben totaal verschillende ventilatie-eisen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1