adsl tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
ik heb zo'n invliegend ideetje gekregen dat de adsl 512kb vs adsl 1024kb snelheidsverschillen in je meterkast worden gemaakt doordat het alcatel modem gewoon downgraded is.

hehe, wie kent de passwoorden???

puzzel eens met die gedachte. :+

greetz
vinz

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik denk dat het in de centrale gecapped wordt....

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• vinz98
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
is er iemand die van abo-vorm gewijzigd is?
hoe ging dat in zijn werk?

ging bijvoorbeeld een ptt'er met een laptopje je meterkast in?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 00:01 schreef vinz98 het volgende:

<flauwe modus>

Een ptt'er??? Denk het niet, bij een post-bedrijf kunnen ze meestal alleen post bezorgen, meer weten ze niet.

</flauwe modus>

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 28 juni 2001 00:01 schreef vinz98 het volgende:

nee joh, dat kan je makkelijk zelf doen! Gewoon dat ene jumpertje in het modem van "512" naar "1024" zetten en voila! |:(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 28 juni 2001 00:14 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

nee joh, dat kan je makkelijk zelf doen! Gewoon dat ene jumpertje in het modem van "512" naar "1024" zetten en voila! |:(
:D :+

Die van mij heb ik van 512 naar 8192 up en 65536 down gezet ! Das dan ook gelijk de praktijk !!!

Serieus :
Het word gecapped bij de centrale :Z :z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RoRoo
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

zal er niet een bandwith limiter draaien bij de isp ofzow dan? (misschien dom maar ja tis laat/vroeg)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De Snelheid word inderdaad dicht geknepen om je plaatstelijke KPN centrale, we kunnen dus alvast me een landelijk actie beginnen om uncapped te worden want zelf tweaken kan dit keer nie.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Is helaas niet te tweaken nee. zoals eerder al gezegd, wordt dat allemaal in de centrale gedaan. (Ik denk niet dat je daar toegang tot krijgt\hebt >:) )

Verwijderd

Of je moet de centrale binnenvallen of je moet gewoon tevreden zijn met wat je hebt
dat zijn de opties

Verwijderd

:'( het lukt dus niet....

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
kan niet he..

Verwijderd

nee precies het gaat gewoon niet lukken
of je moet meer gaan betalen
maar dat wil niemand

Verwijderd

Je kan 'm inderdaad niet unlocken, je kan echter wel (in idergeval op mijn ethernet model) via telnet inloggen op dat modem, expert mode enabelen (staat ergens een page waar je je challange code intyped en dan spuugt ie het expert password uit, heb geen link bij de hand hier helaas) en dan kan je allerlei getalletjes en statestiekjes er uit peuteren over de kwaliteit van je lijn en nog wat vage prut.. heb me er nooit zo in verdiept, maar 't kan in iedergeval

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Ik weet niet hoor, maar volgens mij kijkt ie wie er in logt en welk abonnement diegene heeft... Daar hangt het volgens mij van af...
Kan er helemaal naast zitten hoor...

Koop je eigen eiland!

Verwijderd

Klopt het is in de centrale bij de KPN gecapt.

Om even in details te spreken. Als je dat zou willen tweaken moet je de D-Slam van de KPN hacken. En das lastig en het schijnt dat het af en toe wordt gecheckt. Al vraag ik mij dit laatste wel af.

Dat in je meterkast is alleen een bandfilter om de data(upload/download) van spraak te scheiden. Hierin valt dus nix te hacken.

Verwijderd

Zo goed checken ze niet daar bij kpn hoor, Toen ik daar zat was het zelfs zo dat er zoveel data over de lijn ging bij een user die zwart adsl gebruikte. En dat kon niet eens want zijn draden waren helemaal niet getrokken in de centrale. Hier kwamen ze dus maanden later 8er |:(

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Op donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef BosPiet het volgende:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij kijkt ie wie er in logt en welk abonnement diegene heeft... Daar hangt het volgens mij van af...
Kan er helemaal naast zitten hoor...
Nee, heb een keer met mijn broers zijn account (fast) geprobeerd bij mij (basic) in te loggen, en dat werkte domweg niet. Welliswaar wel een andere wijkcentrale.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op donderdag 28 juni 2001 15:03 schreef martijnn het volgende:

[..]

Nee, heb een keer met mijn broers zijn account (fast) geprobeerd bij mij (basic) in te loggen, en dat werkte domweg niet. Welliswaar wel een andere wijkcentrale.
Ze werken met een lijn identificatie nummer hierdoor kan alleen jouw login en password op jouw lijn gebruikt worden. Zo zien ze dus wie waar zit en daarom werkt een andere login nie.

(Je lijn kreeg automatisch dit nummer toen ze het geschikt maakten voor ADSL tijdens het door meten)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Ik heb hier nog wel een vraag over. Is adsl telnr gebonden of adres gebonden.

Verwijderd

Zwart ADSL gebruiken? Zonder touwtje??? :?
Het nieuwe draadloze is mooi he ;) . :?

Maar is het niet zo dat zijn lijn is omgelegd. Je kan namelijk doorgeven dat je een bepaalde tijd op een andere locatie vertoeft. Dan zou het kunnen zijn dat die andere verbinding ingeplugged gebleven.

Maar dan moet die gene een modem en splitter dubbel hebben. BAD!! :Y)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gezegd door een KPN'er die dagelijks ADSL aansluit in centrale's
Wordt gecapped bij de provider

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 10:00 schreef Mickey_Bravo het volgende:
Zwart ADSL gebruiken? Zonder touwtje??? :?
Het nieuwe draadloze is mooi he ;) . :?

Maar is het niet zo dat zijn lijn is omgelegd. Je kan namelijk doorgeven dat je een bepaalde tijd op een andere locatie vertoeft. Dan zou het kunnen zijn dat die andere verbinding ingeplugged gebleven.

Maar dan moet die gene een modem en splitter dubbel hebben. BAD!! :Y)
je kan gewoon een dhz-pakket kopen bij de primafoon.

Verwijderd

Gezegd door een adsl-monteur bij de users:

"de snelheid wordt gecapped bij KPN"

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Op donderdag 28 juni 2001 12:57 schreef Yarvieh het volgende:
Je kan 'm inderdaad niet unlocken, je kan echter wel (in idergeval op mijn ethernet model) via telnet inloggen op dat modem, expert mode enabelen (staat ergens een page waar je je challange code intyped en dan spuugt ie het expert password uit, heb geen link bij de hand hier helaas) en dan kan je allerlei getalletjes en statestiekjes er uit peuteren over de kwaliteit van je lijn en nog wat vage prut.. heb me er nooit zo in verdiept, maar 't kan in iedergeval
hmmm, misschien gekke vraag: maar ga daar is achteraan, of geef iets meer info zodat ik / wij er achteraan kunnen gaan... ¿¿¿

You can either agree with me or be wrong!

Verwijderd

Of je kijkt ff in het grote adsl tweak draadje, daar staat nl een link :)

Verwijderd

*zucht* is het weer ADSL komkommertijd?
Inderdaad, door die expertmode kun je niet je verbinding uncappen, dat zit niet in je modem namelijk.
Deze nutteloze schop versier ik met een slot...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.