Toon posts:

VIA drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik heb de volgende vraag:

Er is vast wel iemand die me kan vertellen of je eerst je oude VIa drivers moet uninstallen voordat je de nieuwe installeert? De reden is dat mijn live compu-tje de laatste weken bijna door mij uit het raam wordt gekijlt omdat ik nu toch wel heeeeeel moe wordt dat hij volledig hangt bij elk zuchtje wind.
Enkele voorbeelden: opstarten, afsluiten, spelletjes, internetten, typen, en zelfs als je al naar het scherm kijkt houdt'ie het al gauw voor gezien. Het is echt een bijna onvoorstelbaar dat ik uberhaupt dit bericht nu kan typen.
Nou ik hoor graag enkele tips, lukt het niet dan biedt ik hem maar te koop aan oid.

Systeem gegevens:
kt7a, Kingston 256, matrox 40, GF2 32, etc

Alvast bedankt voor het lezen!

Groeten

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nee het gaat niet lukken, bied een geeltje. :P

Mare, je hoeft de oude niet te uninstallen naar mijn weten, draait hier goed dus.

Verwijderd

Topicstarter
:) maar ik voel me nog steeds :"(

Verwijderd

Gewoon ff een clean install >:)

Misschien ff het voltage op je proc omhoog gooien? Liep ie hiervoor al stabiel of is ie net nieuw. Heb je al andere drivers geprobeerd? Nieuw BIOS,etc...

Verwijderd

Installeer Windows es opnieuw zou ik zeggen

Verwijderd

Ik doe altijd windows opnieuw installen en dan als eerste de via drivers..
daarna pas de rest..
loopt altijd lekker hiero..

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

sjeck je hardware zou ik zeggen :) Misschien dat ie te heet wordt omdat het weer warmer is in de zomer? De kamertemp is hoger dus je mobo/proc temp ook, en dat vindt ie misschien niet lekker.
Je zei zelf al dat ie de laatste weken pas crasht, in die weken is het iig erg warm geweest :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heeft hij nog nooit langer dan een paar dagen lekker gelopen. Ik heb inmiddels al 5 x windows opnieuw geinstalleerd, alle mogelijke versies, Win 98, 98SE, ME 98SE weer etc. Ook daarna eerst de VIA drivers.. Tsja ik weet het niet meer. Kan het zo zijn dat hardware gewoon niet goed is en ik terug moet gaan naar de shop of is dit def. een software probleem?

:)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:13
vidkaart minder oc'en..

lag het bij mij ook aan :+ (vanmiddag achter gekomen :P )

Verwijderd

Topicstarter
sorry, no comprendo wat is dat oc'en?? :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

OverClocken
Sneller laten werken dan oorspronkelijk bedoeld was

Verwijderd

Topicstarter
Aha, daar heb ik meer van gehoord. even ter info hij draait nu op 100Mhz, is het raadzaam om hem op 133 te laten draaien? En natuurlijk de hamvraag: Als het mis gaat: zijn dan almijn leuke bestandjes op alle schijven (c,d,e) pleite?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 28 juni 2001 00:14 schreef Davinci35 het volgende:
Eigenlijk heeft hij nog nooit langer dan een paar dagen lekker gelopen. Ik heb inmiddels al 5 x windows opnieuw geinstalleerd, alle mogelijke versies, Win 98, 98SE, ME 98SE
2000 nog niet :7

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het probleem zit m in je moederbord. Via's 686b southbridge heeft een probleem met veel data over de ide channels, de kt7a heeft hier om de een of andere reden nog veel meer last van dan andere borden(voordat ik commentaar krijg ben er 3 van tegen gekomen), een SB Live in je syteem verergerd dit nog meer. Aangezien de kt7a nog niet zo oud is zul je nog wel garantie op het bord hebben en kun je misschien wel een ander merk bord krijgen.

Bel anders even met abit. (077-3204428) Wat ze je gaan vragen is of je wel de laatste bios(ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7/kt73c.exe) hebt geinstalleerd met de volgende instellingen:
1 Bij alle 4 ide alles op AUTO!
2 PCI Delay Transaction = 0/disabled
3 PCI mast Read Caching = 0/disabled
4 PCI Latency = 0/disabled
De laatste VIA 4in1 drivers (http://www.viahardware.com/download/4in1432v.zip)

Alles alles al goed staat zullen ze je een bestandje mailen. (viapfd100.exe) Ik wil deze je ook wel mailen, maar kijk eerst of je alles goed hebt staan. En mocht je een SB live hebben kijk ff wat het systeem doet zonder live. Suc6

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als je gaat overclocken dan is hoe hoger, hoe beter, maar als ie instabiel blijkt te zijn moet je een stapje terug. Je overclockt de FSB met stapjes van 1 Mhz, dus zou ik het niet meteen van 100FSB naar 133FSB zetten, alhoewel er toch weinig kapot kan gaan :) Is alleen niet leuk als het systeem het helemaal niet trekt, want dan boot ie niet meer en moet je de CMOS clearen. Als je dat niet kan, dan kan je beter maar met 1MHZ tegelijk gaan overclocken :) En ik zie niet in hoe overclocken je harde schijf kan wissen, dus maak je daar maar geen zorgen om.

MechWarrior || Monsters Game

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

is het niet verstandiger die jongen zn pc eerst stabiel te krijgen voor dat ie gaat oc'en???

|:(

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Txs, ik zal abit eens even bellen. Eerst ga ik nu maar even naar mn bios voor controle van de instellingen. Bedankt! :) :) :)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 00:34 schreef GambitRS het volgende:
als je gaat overclocken dan is hoe hoger, hoe beter, maar als ie instabiel blijkt te zijn moet je een stapje terug. Je overclockt de FSB met stapjes van 1 Mhz, dus zou ik het niet meteen van 100FSB naar 133FSB zetten, alhoewel er toch weinig kapot kan gaan :) Is alleen niet leuk als het systeem het helemaal niet trekt, want dan boot ie niet meer en moet je de CMOS clearen. Als je dat niet kan, dan kan je beter maar met 1MHZ tegelijk gaan overclocken :) En ik zie niet in hoe overclocken je harde schijf kan wissen, dus maak je daar maar geen zorgen om.
Als het goed is kan ie hem gelijk op 133 MHz zetten, omdat ie dan op een andere verdeling overgaat. Bij 100 MHz is dat 2/3 en 1/3 (AGP & PCI), bij 133 MHZ wordt dat 1/2 & 1/4. Dat maakt dus niet uit voor de PCI & AGP kaarten. Misschien staat het geheugen in het BIOS wel op Hstclck+pciclck (= dan dus 166 MHz is dan wel errug hoog).

Aan de andere kant kan het zijn dat het mobo de terugschakeling naar die andere verdeling pas maakt bij 134 MHz ipv 133 en dus de pci kaarten de knoei in lopen. Kortom. Check ff de FSB in je BIOS en als ie op 133 MHz staat, schroef hem dan terug naar 100 en als dat werkt, probeer hem dan op 134 MHz...

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een BIOS vraagje:

Kan ik nieuwe versie van BIOS zo op mn computer installeren zoals normale software of loop ik het risico dat je 'alles kwijt bent'?

Verwijderd

Lees ff wat ze erover zeggen op de website van de fabrikant. Je moet een nieuw bios downen evenals een flashprogje. Maak een opstartflop in de verkenner rechts te klikken op A: en te kiezen voor formatteren. Eerst ff alles wissen, daarna kopieren systeembestanden. Start nu de computer op met opstartflop en run het flashprogramma en zet het nieuwe bios erin. (kijk voor de parameters op de website). Suc6

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
misschien een stomme vraag, maar wordt je proc niet te heet?

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
je pc hoef je niet gelijk te verkopen..en je kunt de nieuwe via drivers er gewoon overheen flikkeren.. :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
gewoon overheen gooien....

Verwijderd

Als je in Windows een driver installeert voor een apparaat, dan zal Windows een kopie van deze driver opslaan. Als het apparaat wordt verwijderd dan blijft de driver achter in het systeem. Dit kan een probleem zijn als je een driver wilt vervangen door een andere versie.

Je kunt de driver helemaal uit het systeem halen door de volgende stappen te volgen:

1.Start de PC op in veilige modus door tijdens het opstarten op F8 te drukken.
2.Ga naar Start è Programmas è MS-DOS prompt.
3.In de DOS prompt typ je in CD INF gevolgd door enter.
4.Typ daarna DEL *.BIN gevolgd door enter.
5.Nu typ je in CD OTHER gevolgd door enter.
6.Vervolgens typ je nog DEL *.* gevolgd door enter.
7.Als laatste typ je nu in EXIT.

Je zult nu weer terugkomen in Windows. Kies hier voor Start è Instellingen è Configuratie Scherm è Systeem è Apparaatbeheer. (Apparaten weergeven op type).
Selecteer nu het apparaat waarvan je de drivers wilt verwijderen en druk op de knop verwijderen. Druk vervolgens op OK/Sluiten en start de computer opnieuw op.

Windows zal na het opstarten een onbekend apparaat vinden en je kunt dan de nieuwe drivers voor dit apparaat installeren.

Succes!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
je reageert op een topic van 3 maanden oud !

jij slaapt :z!

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Op woensdag 26 september 2001 03:06 schreef DaZZle het volgende:

Hehehe, het is inderdaad wel een bedenkelijke post... :)

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Aantal posts: 31
Gem. aantal posts/dag: 31

Denk dat ie toegang wil tot de huiskamer ofzo? :+

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 23:59 schreef Vae_Victis het volgende:
Nee het gaat niet lukken, bied een geeltje. :P

Mare, je hoeft de oude niet te uninstallen naar mijn weten, draait hier goed dus.
Wil jij hem kopen ofzo?? Ik had eerst problemen met mijn VIA en SBLIVE5.1, maar is inmiddels opgelost door de VIA 4in1 driver, gewoon steeds de laatste downloaden en installeren. Uninstallen hoeft niet, alle bestanden worden gewoon overschreden. :o

Verwijderd

Ja dus.... ik nu ook. :+

Verwijderd

Jij gebruikt zeker nooit de Search :?

Daar is juist heel veel info te vinden (8>

Verwijderd

Nou en?......Jij leest het toch ook nog?? B-)

Verwijderd

hahaha
Pagina: 1