Toon posts:

Aanschaf versterker + digitale radio voor Bose 301 Series II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een goed advies voor mij (amateur) wat ik moet kopen voor een versterker met digitale radio om mijn TV van een mooi geluid te voorzien

Wat ik al heb:
- Samsung UHD-TV 7000 serie
- Sony Blue-ray Disc/DVD Player + HDMI
- 2 Bose 301 series ll Direct/Reflecting
Loudspeaker System (snoer)
10 watts minimum
75 watts RMS maximum per speaker

Kan ik voor max 500,- een versterker met digitale radio en bovenstaande 2 speakers gebruiken en is er ook een subwoofer nodig?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

Digitale Radio als in DAB+ of gewoon radio via het netwerk? Dat laatste moet voor de generatie receivers van de afgelopen jaren geen probleem meer zijn. Je komt alleen door de 4K TV wel in de nieuwere receivers terecht met HDMI 2.0 en HDCP 2.2 als je - nu of in de toekomst - volledig van UHD wilt genieten. Als je op je budget filtert en als eis netwerk neerzet binnen de Pricewatch moet je al een heel eind komen. Zo exotisch zijn je eisen namelijk niet. Vermogen moet geen probleem zijn en het aantal HDMI-ingangen ook niet.

Receivers zijn er al voor een paar honderd euro tot duizenden euro's dus daar zit het probleem niet. Als er nog een subwoofer bij moet binnen dag budget wordt het wat lastiger. Goedkopere subwoofers zijn veelal bonkdoosjes die niet heel subtiel spelen. Moet gezegd worden dat sommigen dat met films juist helemaal te gek vinden omdat je het laag dan hoort. Naar mijns inziens is er voor elke speaker een subwoofer te vinden omdat de subwoofer altijd lager zal gaan en meer punch zal geven. Of je het geld daar voor over hebt kan alleen jij beslissen.

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.