Beste Lars,
Ik snap het als je door de bomen het bos niet meer ziet, er zijn inderdaad erg veel keuzes op de markt en zelf vind ik het voornamelijk met koptelefoons erg moeilijk om te kiezen welke ik nou graag wil.
Echter heb ik de laatste jaren erg veel koptelefoons/headsets gehad en kan ik je er twee aanraden.
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red grotere broer van de HyperX Cloud met virtuele surround sound en een betere microfoon. Echter als je een sound card hebt is het beter om voor de Cloud I te gaan

. Ik weet dat dit net buiten het budget is, maar die extra 20 euro zijn het echt wel waard.
De reden dat ik deze twee headsets aanraad is omdat ik de HyperX cloud II zelf heb en ben er zelf erg blij mee, het comfort is geweldig, het geluid is goed voor de prijs en de microfoon is prima voor bijvoorbeeld teamspeak, ook met muziek luisteren heb ik geen problemen. Het is geen "overpriced" gaming headset zoals de meeste en is een echte "bang for the buck"

.
Als je inderdaad gaat kijken op bijvoorbeeld verschillende
audiophile fora dan zul je inderdaad zien dat er vaak wordt gekozen voor een "normale" koptelefoon + dedicated mic (denk aan modmic, zalman zm-mic1)
en dit is ook vaak om een goede reden.
Het probleem met gaming headsets is vaak dat ze overpriced zijn, vaak is het geluid wel goed maar is de microfoon dan weer van slechte kwaliteit (of uiteraard andersom). Als je een iets hoger budget had dan had ik je inderdaad aangeraden om iets van een sennheiser koptelefoon aan te schaffen met een dedicated mic.
Zelf heb ik ook nog een
pricewatch: Superlux HD-668B (Zwart) dit is een erg goedkope koptelefoon die bekend staat om zijn erg goede geluid en een lage prijs. Het nadeel is wel dat het comfort van de koptelefoon niet geweldig is, aangeraden is daarom ook om "velour pads" erbij te kopen +- 15 euro (pads van de akg k240 passen ook). Als je er dan ook nog een
pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 erbij koopt dan heb je ook een erg goede headset met een iets minder comfort en geen virtuele surround sound (echter gebruik ik het persoonlijk nauwelijks) vergeleken met de HyperX cloud, maar betere geluidskwaliteit (uiteraard mijn eigen mening).
De reden dat ik de Superlux HD-668B aanraad is omdat het geluid echt fantastisch voor de prijs is, het voordeel is ook nog dat het een verwijderbare kabel heeft dus mocht de kabel kapot gaan dan kan je hem altijd vervangen.
Ik had meerdere opties kunnen neerzetten, maar dit zijn de twee headsets/koptelefoons (Cloud II & HD668B) die ik zelf heb en die ik aan iedereen kan aanraden.
Ik hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen. Mocht nog iets onduidelijk zijn dan kan je dat laten weten.
PS. Excuses als ik een onduidelijke schrijfstijl/indeling heb, ben namelijk net nieuw op tweakers

.
[
Voor 2% gewijzigd door
Jerryy op 06-09-2016 20:03
. Reden: Verbeteringen in de inhoud ]