Koptelefoon voor gamen gezocht ~€60

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-08 14:46
Ik zoek een?
koptelefoon.

Wat is je budget?
~€100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen en muziek te luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik heel veel gevonden, maar ik kom er maar niet uit. Ik heb gehoord dat normale koptelefoons beter zijn als headsets, maar daar kom ik ook niet uit.

Maar ik zat te denken aan een logitech g430, steelseries siberia 200 of een cooler master masterpulse

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hou graag van een "punchy" bass. En ik speel vooral Fps. Dus omgevingsgeluid vind ik handig ;)

Zelf heb ik de Turtle beach x12. Voor degene die het wil weten

[ Voor 14% gewijzigd door Xypod13 op 06-09-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb de steelseries Siberia V2. In tussentijd veel verschillende geprobeerd maar niks tipt aan het comfort van deze headset. Zo te zien is de 200 serie qua design gelijk. Lijkt mij erg comfortabel. Tweakers heeft zelf ook meerdere keren headsets vergeleken maar daar komt de 200 volgens mij niet zo goed uit.
Mijn advies is ga naar een winkel waar ze wat modellen en probeer ze. Comfort is naast geluid ontzettend belangrijk: in mijn mening misschien nog wel belangrijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb nu een tijdje de Turtle Beach Ear Force Recon 320 en ik wil niks anders meer. Comfort is echt top en het geluid ook (ook punchy)

motabeatz.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 14:09
Beste Lars,

Ik snap het als je door de bomen het bos niet meer ziet, er zijn inderdaad erg veel keuzes op de markt en zelf vind ik het voornamelijk met koptelefoons erg moeilijk om te kiezen welke ik nou graag wil.
Echter heb ik de laatste jaren erg veel koptelefoons/headsets gehad en kan ik je er twee aanraden.

pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart

pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red grotere broer van de HyperX Cloud met virtuele surround sound en een betere microfoon. Echter als je een sound card hebt is het beter om voor de Cloud I te gaan :P . Ik weet dat dit net buiten het budget is, maar die extra 20 euro zijn het echt wel waard.

De reden dat ik deze twee headsets aanraad is omdat ik de HyperX cloud II zelf heb en ben er zelf erg blij mee, het comfort is geweldig, het geluid is goed voor de prijs en de microfoon is prima voor bijvoorbeeld teamspeak, ook met muziek luisteren heb ik geen problemen. Het is geen "overpriced" gaming headset zoals de meeste en is een echte "bang for the buck" :P.
Larsd2001m schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:32:
Zelf heb ik heel veel gevonden, maar ik kom er maar niet uit. Ik heb gehoord dat normale koptelefoons beter zijn als headsets, maar daar kom ik ook niet uit.
Als je inderdaad gaat kijken op bijvoorbeeld verschillende audiophile fora dan zul je inderdaad zien dat er vaak wordt gekozen voor een "normale" koptelefoon + dedicated mic (denk aan modmic, zalman zm-mic1)
en dit is ook vaak om een goede reden.

Het probleem met gaming headsets is vaak dat ze overpriced zijn, vaak is het geluid wel goed maar is de microfoon dan weer van slechte kwaliteit (of uiteraard andersom). Als je een iets hoger budget had dan had ik je inderdaad aangeraden om iets van een sennheiser koptelefoon aan te schaffen met een dedicated mic.

Zelf heb ik ook nog een pricewatch: Superlux HD-668B (Zwart) dit is een erg goedkope koptelefoon die bekend staat om zijn erg goede geluid en een lage prijs. Het nadeel is wel dat het comfort van de koptelefoon niet geweldig is, aangeraden is daarom ook om "velour pads" erbij te kopen +- 15 euro (pads van de akg k240 passen ook). Als je er dan ook nog een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 erbij koopt dan heb je ook een erg goede headset met een iets minder comfort en geen virtuele surround sound (echter gebruik ik het persoonlijk nauwelijks) vergeleken met de HyperX cloud, maar betere geluidskwaliteit (uiteraard mijn eigen mening).

De reden dat ik de Superlux HD-668B aanraad is omdat het geluid echt fantastisch voor de prijs is, het voordeel is ook nog dat het een verwijderbare kabel heeft dus mocht de kabel kapot gaan dan kan je hem altijd vervangen.

Ik had meerdere opties kunnen neerzetten, maar dit zijn de twee headsets/koptelefoons (Cloud II & HD668B) die ik zelf heb en die ik aan iedereen kan aanraden.

Ik hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen. Mocht nog iets onduidelijk zijn dan kan je dat laten weten.

PS. Excuses als ik een onduidelijke schrijfstijl/indeling heb, ben namelijk net nieuw op tweakers :+.

[ Voor 2% gewijzigd door Jerryy op 06-09-2016 20:03 . Reden: Verbeteringen in de inhoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
NickySantoro schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:40:
Ik heb nu een tijdje de Turtle Beach Ear Force Recon 320 en ik wil niks anders meer. Comfort is echt top en het geluid ook (ook punchy)
Zo jammer dat ie rood is :P mijn setup is blauw-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
PS. Excuses als ik een onduidelijke schrijfstijl/indeling heb, ben namelijk net nieuw op tweakers :+.
[/quote]

Het was goed getypt hoor :)

Maar ik zal zeker over de cloud 2 nadenken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Jerryy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:57:

Het is goed getypt hoor :)

Maar ik zal zeker over de cloud 2 nadenken!

Nog een vraag: hoe is de bass op de cloud 2?

[ Voor 7% gewijzigd door Xypod13 op 06-09-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Fuff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:37:
Mijn advies is ga naar een winkel waar ze wat modellen en probeer ze.
Dan moet ik aan m'n ouders vragen of we ene keer naar de stad gaan :P. Ik woon in Alphen aan den Rijn. De enigste winkel waar je in Alphen een headset kan passen is in de mediamarkt. En zoveel keus is daar niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Larsd2001m schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:32:
[...]

Dan moet ik aan m'n ouders vragen of we ene keer naar de stad gaan :P. Ik woon in Alphen aan den Rijn. De enigste winkel waar je in Alphen een headset kan passen is in de mediamarkt. En zoveel keus is daar niet :/
Ja dan op de reviews afgaan en dan kan ik je aanraden om voor een model te gaan wat over het algemeen goed wordt beoordeeld, dan zit je meestal wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Attentie!

Als je naar mijn startvraag kijk zie je dat ik m'n budget heb verhoogd. Ik kan de €100 namelijk halen als I wacht tot m'n geld word gestort aan het einde van de maand :P nu zijn er optie open zoals de: CreativeX H5 en de Logitech g35 bijv.

En er staat dat ik nu de Turtle beach X12 heb, voor degene die het wil weten

Edit:
Eerlijk zit ik een beetje tussen de:
- hyperx cloud II
- Logitech g35
- Creative blasterx H5

Iemand mening over welke de beste?

[ Voor 28% gewijzigd door Xypod13 op 06-09-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Larsd2001m schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:43:
Attentie!

Als je naar mijn startvraag kijk zie je dat ik m'n budget heb verhoogd. Ik kan de €100 namelijk halen als I wacht tot m'n geld word gestort aan het einde van de maand :P nu zijn er optie open zoals de: CreativeX H5 en de Logitech g35 bijv.

En er staat dat ik nu de Turtle beach X12 heb, voor degene die het wil weten

Edit:
Eerlijk zit ik een beetje tussen de:
- hyperx cloud II
- Logitech g35
- Creative blasterx H5

Iemand mening over welke de beste?
Hyperx Cloud, qua comfort de beste imo, en in vele reviews geprijsd voor de goeie prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 14:09
De bass is natuurlijk altijd persoonlijke mening, echter vond ik hem wel goed en duidelijk aanwezig. Aangezien je budget nu verhoogd is kan je ook een pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart en dan een pricewatch: Asus Xonar DG erbij te halen. Je kan met de EQ altijd alles aanpassen (zoals de bass).

Een HyperX cloud 2 met een soundcard te gebruiken is vrijwel nutteloos, je hebt dan namelijk vrij weinig aan de meegeleverde usb soundcard. Wel is het zo als je een soundcard hebt dan kan je alles aan je smaak aanpassen en is het altijd vrijwel beter dan de meegeleverde usb soundcard (daarom zeg ik ook dat de HyperX cloud I in dat geval een betere keus is).

Aangezien je budget nu verhoogd is kan je ook eens kijken naar de :
pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat sennheiser een top merk is! Wel moet je er dan nog een zalman clip mic erbij halen pricewatch: Zalman ZM-MIC 1.
En een adapter voor 3.5 mm. Echter als je dit bij elkaar optelt dan zit je rond de 110 euro en dan heb je een van de prettigste headsets. Dit is echter wel 10 euro boven je budget, wel is het zo dat de sennheiser normaal gesproken 25 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Ok, ik denk dat ik de cloud 1 koop en als ik de bass wil aanpassen of weet ik veel wat dan koop ik dan wel een soundcard :)
Pagina: 1