Ik zoek een klein toetsenbord vergelijkbaar als van Apple

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 20:39

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik zoek een?
Een goed en klein toetsenbord. Ik heb recent mijn systeem aangekocht en mezelf verwend met een K65 keybord. Het ziet er werkelijk prachtig uit maar de mechanische toetsen zijn heftig zeker als je de hele dag erop moet typen. Daar heb ik me flink in vergist. De stap is extra groot omdat ik altijd op een laag Apple keyboard heb gewerkt. Ik ben al een weekje bezig om te onderzoeken welk toetsenbord beter bij mij past. De gaming toetsenborden zijn natuurlijk populair en genoeg reviews over te vinden. De iets saaiere keyboards worden niet zo besproken.

Wat is je budget?
Ik vind tot 100 euro goed te doen. Het zou natuurlijk leuk zijn als hij er een beetje tof uitziet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Als het maar goed is. Snel op te typen is en compact is.

- belangrijk voor mij is dat de windows toets uitgezet moet kunnen worden ivm veel shortcuts rondom deze toets als ik aan het werk ben. Als ik die niet uit kan zetten tik ik om de haverklap de startbalk omhoog.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk op een Cintiq scherm die ik regelmatig naar me toe klap op een dag. Dan moet ik het toetsenbord opzij schuiven en werk ik met mijn linkerhand op voor de shortcuts. Daarom is een compact toetsenbordje wel fijn. Bedraad is de wens zodat ik niet weer in de oplaadbare batterijen ellende komt zoals bij mijn huidige Apple keyboard. Maar als het niet anders kan, is het zo.

Vraag: Hoe noemen ze de toetsen die je op een plat Apple toetsenbord vind?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en een duwtje in de goede richting.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 06-09-2016 14:44 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dat is een mooi toetsenbordje Ghost. Ik zie zo even vlug geen windows lock of hoe dat ook mag heten zodat de windows toets niet meer werkt. Dat is wel belangrijk voor me (zal dat in mn OP zetten)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor je input. Maar ik heb veel slechte ervaringen met Trust. En een toetsenbord van nog geen 10 euro zie ik niet als serieuze optie. Goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Maar een stukje kwaliteit kost ook iets.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zeer mooi toetsenbord die ik gebruik voor mijn HTPC vanaf de bank:

https://www.bol.com/nl/p/...58712764-9200000025099520

Typt ook fijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door EValentino op 06-09-2016 14:49 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:43:
Dat is een mooi toetsenbordje Ghost. Ik zie zo even vlug geen windows lock of hoe dat ook mag heten zodat de windows toets niet meer werkt. Dat is wel belangrijk voor me (zal dat in mn OP zetten)
Moet de windows key echt uitgezet worden of moet die ook weer aan kunnen?
In het eerste geval kun je hem zelf in windows disablen: https://support.microsoft.com/en-us/kb/216893

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://support.microsoft.com/en-us/kb/216893

Voor het permanent uitschakelen van je Windows key als je dat wilt :)

^^ Dat dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost(NL) op 06-09-2016 14:50 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Puc van S. schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:49:
[...]

Moet de windows key echt uitgezet worden of moet die ook weer aan kunnen?
In het eerste geval kun je hem zelf in windows disablen: https://support.microsoft.com/en-us/kb/216893
Ik heb de afgelopen week veel handige dingen kunnen doen met de Windows toets als ik niet in Photoshop werk. Dus het aan en uitzetten on the fly is inderdaad een handige eigenschap op de K65 waar ik nu op werk. :P

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Vraag: Hoe noemen ze de toetsen die je op een plat Apple toetsenbord vind?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en een duwtje in de goede richting.
Wikipedia: Chiclet keyboard

pricewatch: Logitech K280e qwerty

Of hij aan en uit kan, weet ik niet!

https://tweakers.net/cate...AVFlijpJVtJKxsZm5UmxtbS0A

[ Voor 21% gewijzigd door Frozen op 06-09-2016 14:53 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt, en een mooi toetsenbordje Frozen. Ervaring mee? Ik ga vanavond ook even kijken of die er is zonder numeriek eiland.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Misschien niet wat je zoekt, maar het nieuwe Apple wireless keyboard is gewoon oplaadbaar met een lightning-cable, dus hoef je geen batterijen meer in te doen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:53:
Bedankt, en een mooi toetsenbordje Frozen. Ervaring mee? Ik ga vanavond ook even kijken of die er is zonder numeriek eiland.
Nope, ik heb alleen ervaring met deze: pricewatch: Logitech Comfort Keyboard K290 (Qwerty, Int'l EN)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een mechanisch toetsenbord heb, en niet meer anders wil. Wat typt dat toch heerlijk!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
HeatWave schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:53:
Misschien niet wat je zoekt, maar het nieuwe Apple wireless keyboard is gewoon oplaadbaar met een lightning-cable, dus hoef je geen batterijen meer in te doen.
Ik weet het. Maar je mist net die functionaliteit met de wndowstoets etc dat vast wel weer op te lossen is. Mocht ik er echt niet uitkomen, is het altijd een optie.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Frozen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:54:
[...]

Nope, ik heb alleen ervaring met deze: pricewatch: Logitech Comfort Keyboard K290 (Qwerty, Int'l EN)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een mechanisch toetsenbord heb, en niet meer anders wil. Wat typt dat toch heerlijk!
Die lijkt er een beetje tussenin te hangen met de key die ik nu heb en de Chiclet keys.

Men, wat zijn jullie snel met reageren!! Ik moet er vandoor.. ik kan vanavond pas weer ontspannen kijken! Bedankt alvast voor al jullie reacties.

• HeatWave

HeatWave

RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:55:
[...]

Ik weet het. Maar je mist net die functionaliteit met de wndowstoets etc dat vast wel weer op te lossen is. Mocht ik er echt niet uitkomen, is het altijd een optie.
Nee hoor, die werkt gewoon, ik heb al jaren een Apple keyboard aan mijn windows bakken, zowel thuis als op het werk. Puur gewoon omdat ze zo lekker klein zijn idd. Windows-toets=CMD :).

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
HeatWave schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:58:
[...]

Nee hoor, die werkt gewoon, ik heb al jaren een Apple keyboard aan mijn windows bakken, zowel thuis als op het werk. Puur gewoon omdat ze zo lekker klein zijn idd. Windows-toets=CMD :).
Maar je kan die toets dan niet 'even snel' uit zetten met een knopje op je keyboard, toch? Dat is voor mij wel handig namelijk.

• HeatWave

HeatWave

RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:00:
[...]

Maar je kan die toets dan niet 'even snel' uit zetten met een knopje op je keyboard, toch? Dat is voor mij wel handig namelijk.
Nee, maar dat kunnen de meeste niet idd, je kan het dus wel via het Register doen zoals hierboven geschreven :).

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 14:53
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:00:
[...]

of lees dit even:
http://www.howtogeek.com/...windows-key-while-gaming/

met https://autohotkey.com/ kun je keys (tijdelijk) remappen met scripts.

met het register heeft als nadeel dat je je PC moet herstarten..

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 06-09-2016 15:19 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-02 22:54
Je zou eventueel de Windows toets ook kunnen mappen met SharpKeys naar een andere toets die je niet snel aanraakt en die je vrijwel niet gebruikt. :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 18:08

DjVe

Hatsaflats!

Fijn toetsenbordje. Ik gebruik deze voor mijn werk en typ er zonder problemen hele dagen op :)

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Logitech k810, k400, of gewoon een Apple toetsenbord, werkt gewoon in Windows.
Pagina: 1