PC speakers gezocht voor PC/TV - 150-300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Dag allemaal,

Ik zoek speakers, zoals mijn topictitel al zegt.

Ik heb twee opties:
- speakers (2.1 of 2.0) voor mijn pc, met TWEE digitale ingangen (aangezien kabels trekken lastig is van beide pc's naar de speakers en ik zat ben dat die kabeltjes ruis geven) en een hoofdtelefoonuitgang. Overigens heb ik al een dergelijk setje, die staat bij de TV en kan ik dus verwisselen. (de edifier s530D).

Otie 2: Dat setje zou ik dus ook kunnen aansluiten op de pc's, dan moet ik voor de TV weer een vervanger hebben. Met die tv kijk ik overigens alleen via een pc, liefst dus ook digitale ingang, dat kan ook een goede 2.0 set zijn.

Ik zie alleen vrij weinig prettige setjes met digitale ingangen, of het staat er gewoon neit bij.
Prijsklasse: 150-300 euro. Iemand een idee?

mixing a drink and music

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furywolf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10 19:35
De Logitech Z625 lijkt te voldoen aan je voorwaarden voor optie 2. Hij staat echter nog niet op pricewatch, hij is net een week te koop.
Het is een 2.1 set met 400W peak power, een 3.5mm jack, RCA en optische input en een headphone jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
pricewatch: Edifier R2730DB (Zwart) leek me ook een optie.

Die set ziet er idd goed uit, staat nog niet eens op de logitech site zelf :-) Jammer dat er geen twee digitale ingangen inzitten.

Een oudere set is de behringer ms40, dat zijn eigenlijk monitoren.

OVerigens wel heel goede ervaringen met logitech, ziet er vaak cheap uit maar klinkt wel goed ;-)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

Als je eerst beslist of je de S530D van Edifier naar de PC wilt verhuizen dan maak je de zoektocht al wat makkelijker aangezien één digitale ingang op een setje minder zeldzaam is dan meerdere.

Je kan ook nog kijken naar actieve monitoren. BAX Shop heeft daar een aanzienlijk assortiment in. Ik had er een paar op willen noemen die ik zo ken, maar die missen helaas allen de hoofdtelefoonuitgang.

Tevens schopje van AUD naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik denk inderdaad dat het het meest praktisch is om de 530d te verhuizen. Dan is een 2.0 setje zonder hoofdtelefooningang ook prima, liefst wel qua power geluid vergelijk baar met die 530d.

Van die bovenstaande edifier moet ik nog even reviews opsnorren...

Uodate: de edifier 2730db is volgens reviews erg studiomonitor achtig, prima maar mss niet voor tv. Dan lijkt die edifier2000db beter tr passen, is wel duurder (280) behalve bij maxict (180). Lijkt een typo van hen en als ik die sboprevirws zo lees... Iemand nog tips?

[ Voor 34% gewijzigd door Boefmans op 07-09-2016 19:46 ]

mixing a drink and music