Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Voor een van mijn medewerkers ben ik op zoek naar een 15" laptop met numeriek toetsenbord.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt puur zakelijk gebruikt. Geen fotobewerking, rendering of andere zware processen. Voornamelijk Office (MS Excel & Word), browsen e.d. Excel bevat wel de nodige macro's die soms wat meer kunnen vragen van de CPU. Een numeriek toetsenbord is dan ook een vereiste.

Wat is je budget?
Het budget ligt rond de €500,- inclusief BTW met een marge van €100,- als dat de meerprijs waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop wordt zo'n 3 x per week meegenomen naar klanten in een (nog aan te schaffen) laptoptas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een paar eisen:
- SSD
- Numeriek toetsenbord
- 15" Scherm
- Acceptabele accuduur

Met behulp van de Pricewatch filters kwam ik op de onderstaande modellen uit:

Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH (pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH
Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH (pricewatch: Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH
HP Pavilion 15-au011nd (pricewatch: HP Pavilion 15-au011nd

Eigenlijk valt voor mij de 100-15IBD af, aangezien deze geen 5Ghz ondersteuning biedt. Van de HP ben ik nooit echt een fan geweest, maar dat is ook maar een subjectief oordeel.

Klopt het dat de spoeling nogal dun is voor laptops met een numeriek toetsenbord onder de € 600,-?

Ik hoor graag als er nog andere opties zijn die ik over het hoofd heb gezien!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:37
Ik weet niet exact hoe dit zit op de laptop markt, maar een jaar of 3-4 geleden was numeriek eigenlijk enkel icm 17" modellen te verkrijgen. Dit heeft de simpele redenen dat een 15" gewoon te klein is/word. Dan word het vaak priegelen. Is het niet fijner om een extern numpadje te halen?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
herofruit schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:59:

Klopt het dat de spoeling nogal dun is voor laptops met een numeriek toetsenbord onder de € 600,-?

Ik hoor graag als er nog andere opties zijn die ik over het hoofd heb gezien!
Hoi, gister had ik deze aan een ander aangeraden. Maar valt volgens mij ook wel binnen jou wensen. Er zit een i5 in voor ook 600 euro. Staat in de HP student store maar lijkt ook normaal te bestellen op de site.

http://store.hp.com/Nethe...BH&p=c-hp-student-store-2

Verder zou ik uit die keuzes die je gaf sowieso voor de hp gaan ivm het scherm, een IPS paneel werkt vaak toch fijner dan een tn type.

Anders past zoiets als deze van dell ook mooi binnen je budget. Ik ken de vostro serie niet maar ziet er mooi zakelijk uit verder. De Hp biedt wel meer waar voor je geld naar mijn idee.
http://www.dell.com/nl/be...-3559-laptop/pd?ref=PD_OC

[ Voor 22% gewijzigd door sjenk op 07-09-2016 00:39 ]

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Als het budget groter is dan 600 euro dan zou ik er 1 pakken met meer geheugen en grotere SSD.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:02
pricewatch: Lenovo ThinkPad L540 20AV0069MH

Geen ssd, wel sshd. Geen 8gb ram, wel makkelijk te upgraden naar 8 dmv enkele schroefjes.

Wel een nummertjes toetsenbord. En bovendien geen ultrabook processor maar een heuse i5 4210M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
even een opmerking maar een zakelijke laptop incl btw bestellen?
btw kan toch afgetrokken worden en voor een budget van 600 euro kun je wellicht meer.

voor echte zakelijke laptops zou ik eens kijken bij hp of dell. Hebben altijd wel diverse acties.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

koentjuh1987 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:30:
btw kan toch afgetrokken worden en voor een budget van 600 euro kun je wellicht meer.

voor echte zakelijke laptops zou ik eens kijken bij hp of dell. Hebben altijd wel diverse acties.
Nu ja, hij had in plaats van €500 inclusief btw ook een budget van zo'n €415 exclusief btw kunnen opgeven. De btw trek je later pas af, dus voor de aankoop maakt het concreet weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
koentjuh1987 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:30:
Onder andere de pricewatch hanteert de prijzen inc. BTW, dus dat maakt de vergelijking voor iedereen een stukje makkelijker. En zoals nXXt al zegt, de BTW trek ik naderhand wel af ;)
HBSVDK schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:13:
pricewatch: Lenovo ThinkPad L540 20AV0069MH

Geen ssd, wel sshd. Geen 8gb ram, wel makkelijk te upgraden naar 8 dmv enkele schroefjes.

Wel een nummertjes toetsenbord. En bovendien geen ultrabook processor maar een heuse i5 4210M.
Thx voor je input! Omdat opslag van data niet belangrijk is (cloud + kleine office bestanden) zou ik persoonlijk neigen naar een pure ssd. Of is het verschil tegenwoordig erg klein? Ben wel een fan van de Thinkpad series...
sjenk schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:25:
[...]

Hoi, gister had ik deze aan een ander aangeraden. Maar valt volgens mij ook wel binnen jou wensen. Er zit een i5 in voor ook 600 euro. Staat in de HP student store maar lijkt ook normaal te bestellen op de site.

http://store.hp.com/Nethe...BH&p=c-hp-student-store-2

Verder zou ik uit die keuzes die je gaf sowieso voor de hp gaan ivm het scherm, een IPS paneel werkt vaak toch fijner dan een tn type.

Anders past zoiets als deze van dell ook mooi binnen je budget. Ik ken de vostro serie niet maar ziet er mooi zakelijk uit verder. De Hp biedt wel meer waar voor je geld naar mijn idee.
http://www.dell.com/nl/be...-3559-laptop/pd?ref=PD_OC
Enig idee hoe de HP qua bouwkwaliteit in elkaar zit? Mijn ervaring met (oudere) HP laptops is dat ze nieuw uit de doos al kraken wanneer je ze bij een hoekje oppakt.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
herofruit schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:34:
Enig idee hoe de HP qua bouwkwaliteit in elkaar zit? Mijn ervaring met (oudere) HP laptops is dat ze nieuw uit de doos al kraken wanneer je ze bij een hoekje oppakt.
De bouwkwaliteit van de HP zakelijke laptops is goed. Ik heb ervaring met de Elitebook en ZBook modellen en die zitten zeer goed in elkaar. Deze zijn dan wel ver buiten jouw budget. Je zal toch voor een laptop van 500 euro je verwachtingen reëel moeten houden. Daar zal je geen metalenbehuizingen vinden of stevig kunststof, maar meer slap plastic.

Als je echt zoekt naar zakelijke laptops kan je deze overwegen:

Dell Vostro
15,6 inch scherm (1366x768)
Intel Core i5-6200U
4 GB DDR3L RAM
500GB harde schijf

Deze laptop zit zelfs een paar tientjes onder je budget. De Vostro serie zijn instap laptops in het zakelijke segment. Hoewel ze niet op het niveau zitten van de Latitude en Precision laptops geniet je wel de betere ondersteuning voor zakelijke laptops. Tevens krijg je deze geleverd met een Windows 10 Pro licentie. (Ik geloof dat de laptops geleverd worden met Windows 7 Pro geïnstalleerd.)

De HP Probook serie ligt buiten je budget. De Lenovo Thinkpad series ook.

Deze Vostro heeft dan geen SSD, maar met jouw budget is het niet verstandig om een laptop te zoeken die vanuit de fabriek geleverd wordt met SSD. Je geeft dan proportioneel erg veel geld uit aan een hele kleine SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
Vandaag de knoop doorgehakt, het is een HP 15-ay026nd geworden.
pricewatch: HP 15-ay026nd
8GB, 128GB SSD, Intel Core i5-6200U

Bedankt voor alle hulp en advies!

Pagina: 1